استاندارد مخصوص شیرآلات چشمی

گروه راندماکس مگ

گروه راندماکس مگ

از استاندارد مخصوص شیرالات هوشمند چشمی چه میدانید؟

 

از شما دعوت میکنیم که ضمن مشاهده این ویدئو، نظر خود را در پایان با ما در میان بگذارید:

 

استاندارد شیرآلات چشمی

استاندارد از آن بحث‌هایی است که بسیاری از مردم به آن توجه نمی‌کنند و حتی شاید آن را نادیده بگیرند. اما پس از خرید محصول و مواجه شدن با مشکلات فراوان، تازه متوجه میزان اهمیت آن می‌شوند. شرایطی را تصور کنید که برای خانه‌ای نوساز تمام تجهیزات را می‌خواهید تهیه کنید و برای اندکی هزینه پایین‌تر به خرید محصولات بدون استاندارد تن می‌دهید. شاید ابتدای امر از اینکه پول کمتری برای این موارد خرج کرده‌اید شاد و خرم باشید اما این قضیه می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برایتان به وجود آورد؛ مثلا هزینه تعمیرات شیرآلات چشمی برایتان از مابه التفاوت هزینه‌ای که باید برای خرید شیرآلات استاندارد با کیفیت عالی می‌کردید بیشتر شود و پس از چندین بار تعمیر متوجه شوید که این شیرآلات باید تعویض شوند و درغیراین‌صورت چندین برابر بیش‌تر از آن ضرر خواهید کرد. این وضعیت احتمالا برای هر کسی آزاردهنده است. ادامه این مطلب برای آگاهی از شرایط استاندارد در شیرالات چشمی است.

دلیل اهمیت وجود استاندارد در شیرآلات چشمی

استاندارد، حداقل کیفیت‌های لازم برای استفاده کردن از یک محصول را به کاربر ارائه می‌دهد و کارایی و عملکرد بهینه آن را تضمین می‌کند. بسیاری از محصولات کیفیتی فراتر و برخی دیگر پایین‌تر از حد استاندارد دارند. اما استاندارد میانگینی قابل قبول از خدمات و امکانات برای هر محصول را تضمین می‌کند و در واقع الزامی به تضمین کیفیت توسط تامین‌کننده و تولید‌کننده‌ است.

استاندارد مخصوص شیرهای چشمی در ایران با عدد 14122 مشخص می‌شود. استانداردهای جهانی، مانند CE  هم برای صادرات به اروپا هستند که گرفتن آن نشان از کیفیت بسیار بالای محصولات است.

اما نکته‌ی کلیدی بحث استاندارد این است که بسیاری از برندهای معتبر ایرانی در “شیرهای اهرمی” دارای استانداردهای لازم هستند اما بحث شیرآلات چشمی کاملا متفاوت از شیرهای کلاسیک یا اهرمی است. پس صرف اینکه برند شیرآلات چشمی مدنظرتان معتبر باشد دلیلی بر اعتماد شما به آن نبوده و الزام توجه به استاندارد شیرهای چشمی همچنان وجود دارد.

چطور شیرهای چشمی استانداردهای لازم را دریافت می‌کنند؟

برای گرفتن تاییدیه‌ی استاندارد 14122 پروسه‌ی بسیار سختگیرانه‌ای وجود دارد. یک تجهیز مکانیکال حدود یک میلیون بار جلوی سنسور شیر حرکت می‌کند تا شیر باز و بسته شود. بدین ترتیب کیفیت شیر برای شرکت استاندارد به اثبات می‌رسد. همچنین عملکرد مدار فرمان، بورد یا دامنه حساسیت سنسور و Delay time یا زمان تاخیر عملکرد شیر نیز در شرکت استاندارد بررسی و تایید می‌شوند. اینکه بدنه محصولات از چه جنسی باشند نیز بسیار دارای اهمیت است؛ مثلا در آلیاژ برنج میزان درصد سرب به کار رفته در هر شیر حائز اهمیت است (باید زیر 2.5 درصد باشد) چرا که مستقیما با سلامت افراد سروکار دارد  و اداره استاندارد به درستی در این موارد سختگیرانه عمل کرده و کیفیت متوسط به بالا را برای محصولات تضمین می‌کند.

خرید از نمایندگی های مجاز

نکته‌ی آخر که کار را برای شما در این زمینه آسان خواهد کرد، عامل‌های مجاز فروش محصولات هستند. خریداری از این عوامل به دلیل ارائه برگه گارانتی و فاکتور تایید شده، ریسک خرید محصولات بدون استاندارد را برای شما به حداقل خواهد رساند.

 

تدوین و گرافیک: ریحانه فرج زاده
پیاده سازی متنی: بیتا بیات

راندماکس یعنی راندمانِ ماکسیمم.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *