گارانتی و خدمات پس از فروش شیرالات هوشمند

گروه راندماکس مگ

گروه راندماکس مگ

گارانتی و خدمات پس از فروش شیرالات هوشمند:

 

صرف بودجه و هزینه برای هر چیزی در زندگی، طبیعتا منابع بودجه در دسترس برای سایر موارد را محدود تر میکند. بنا بر این، عاقلانه اینست که در مواردی هزینه کنیم که از به ثمر نشستن این هزینه و حصول بهترین نتیجه، بیشترین اطمینان ممکن را داشته باشیم.

بهترین روش ممکن در کاستن از ریسک تصمیم و انتخاب نادرست، بیمه و گارانتی بودن انتخاب های ماست. بویژه در هنگام خرید یک کالا یا خدمت، گارانتی و تضمین کیفیت مورد انتظار، حس آرامش خیال در انتخاب درست را برای مشتری به ارمغان می آورد.

چرا وجود گارانتی در شیرالات هوشمند، مهم است؟

لطفا توجه فرمایید که مبحث گارانتی یا تضمین کیفیت با مبحث خدمات پس از فروش، متفاوت است.

گارانتی به معنی تضمین کیفیت محصولات یا خدمات است. بدین ترتیب، تولیدکننده یا ارائه دهنده یک محصول یا خدمت، تضمین میکند که در صورت مشاهده نقص در موارد تعهد داده شده از آن محصول یا خدمت، رفع عیب یا تعویض رایگان را برای مشتری، انجام دهد. گارانتی معمولا دارای مدت زمان محدودی است و به رایگان انجام میشود.

خدمات پس از فروش به معنی تضمین رفع عیب و تامین قطعات مورد نیاز است. خدمات پس از فروش هم معمولا دارای مدت زمان محدودی است اما این مدت زمان معمولا به مراتب بیشتر از مدت زمان اختصاص یافته برای گارانتی رایگان است. خدمات پس از فروشِ خارج از گارانتی، معمولا رایگان نیست.

یکی از نکاتی که هزینه کردن برای شیرآلات را برای مشتریان، کم ریسک تر می‌کند، اطمینان از گارانتی معتبر آن برند از شیرالات است؛ چه آن شیرالات از نوع هوشمند باشند و چه غیر هوشمند. اما شاید به دلیل ماهیت الکترونیک شیرالات هوشمند، وجود یک گارانتی قابل اتکا در چنین شیرالاتی، بیشتر از همتایان غیر هوشمند خود، مهم جلوه کند.

واضح است که پیچیدگی های تعمیرات در شیرالات هوشمند و اتوماتیک، از شیرالات غیر هوشمند بسیار بیشتر است. همچنین تعداد تکنسین های بسیار کمتری هم به تعمیرات چنین شیرهایی اشراف دارند. قطعات چنین شیرالاتی در برندهای مختلف، متفاوت است و چنین قطعاتی به راحتی در بازار یافت نمیشود. بنا بر این، خراب شدن شیرالات هوشمند، در صورتیکه که گارانتی معتبر و مناسبی از سوی تولیدکننده یا واردکننده آن ارائه نشود، حتما دردسرهای بیشتری نسبت به شیرالات غیرهوشمند خواهد داشت.

آسودگی شما در استفاده بی دغدغه از شیرالات چشمی مهم است:

 

جدای از اینکه یک شیر می‌تواند خانه شما را زیباتر، مدرن‌تر و شیک‌تر کند، کاربری آسان و بی دردسر آن نیز بسیار پراهمیت است. در کنار این نکات، داشتن کارت گارانتی معتبر می‌تواند مزیتی برای شیرآلات باشد، به دلیل اینکه شما را آسوده خاطر می‌کند که هزینه صرف شده در خرید آن شیرالات، در صورتی که خودتان هم نکات لازم را رعایت کنید، به هدر نخواهد رفت.

در شیرآلاتی که دارای گارانتی یا تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب و معتبر هستند، خود شیر از کیفیتی بالاتر برخوردار است که احتمال خرابی را کاهش می‌دهد و اگر برحسب تصادف، نقض و خرابی حاصل شد، تعمیر آن به عهده خود شرکت است و احتمالا برایتان هزینه‌‌ی مالی و صرف انرژی چندانی نخواهد داشت.

به همین دلیل است که راندماکس، تنها محصولاتی را در سبد کالایی خود عرضه میکند که از کیفیت آنها و از گارانتی و خدمات پس از فروش آنها کاملا مطمئن باشد.

دو نکته اساسی در بحث گارانتی شیرالات:

حال در بحث گارانتی، دو نکته حائز اهمیت است. مورد اول: وجود یا عدم وجود خدمات پس از فروش “در محل” و مورد  دوم: دانستن “شرایط استفاده” از گارانتی؛ یعنی مواردی که در صورت عدم رعایت آنها، شیرآلات شما ضمانت و خدمات پس از فروش رایگان خود را از دست خواهند داد.

خدمات پس از فروش شیرالات هوشمند “در محل نصب”:

آیا شیرالاتی که تهیه کرده اید، در شهر شما یا در فاصله نه چندان دوری از شما، دفتر نمایندگی خدمات پس از فروش دارد؟ آیا برند مورد نظر شما، خدمات پس از فروش در محل نصب شیرالات را ارائه میدهد؟

این ویژگی کاملا به برند مدنظر شما مربوط است؛ اینکه آن برند در شهر و در محل شما بتواند خدمات ارائه کند باید هنگام خریدتان مدنظر قرار بگیرد.

چرا این نکته حائز اهمیت است؟ تصور کنید شیرآلات شما دچار خرابی شده است و برند شیرآلات شما در شهر خودتان دفتر نمایندگی خدمات ندارد. این موضوع همانطور که گفته شد، بویژه در مورد شیرالات هوشمند، یک دردسر واقعی به حساب می آید.
کاری که مجبور به انجام آن هستید چیست؟

اگر شیرالات شما از نوع هوشمند باشد، احتمال پیدا کردن تکنسین حرفه ای و همچنین لوازم و قطعات مورد نیاز نسبت به شیرالات غیرهوشمند، بسیار کمتر است.

حال اگر شیرالات شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، احتمالا باید شیر را خودتان از محل نصب، باز کنید و با پست به شهر دیگری ارسال کنید. باز کردن ایمن شیرالات از محل نصب، بویژه در مورد شیرالات هوشمند، ممکن است برای افراد ناآشنا با این امورات، کمی سخت باشد.
حتما توجه دارید که شیرالات ساختمانی از جمله تجهیزات بسیار پرکاربرد در ساختمان است که بطور روزانه احتمالا تعداد افراد زیادی به تعداد دفعات بالا از این تجهیز استفاده میکنند. شیرالات جزء تجهیزاتی نیستند که بتوان عدم وجود چند روزه آنها را به راحتی تحمل کرد.

در زمان ارسال شیرالات برای تعمیر، چه چیزی جایگزین آنها خواهد شد؟ در این زمان شما باید به جای شیرالاتی که برای تعمیر ارسال کرده اید، شیرآلات ارزان دیگری تهیه کنید و جایگزین کنید تا شیرالات خودتان از تعمیرات بازگردانده شود؟ یا شیرآلات قدیمی خود را دوباره از انباری دربیاورید و نصب کنید. این کار برای شما علاوه بر اتلاف هزینه، اتلاف وقت و  انرژی هم در پی دارد. بنابراین توجه به این نکته می‌تواند از اتلاف انرژی شما جلوگیری کند.

خدمات پس از فروش “درمحل” یعنی چه؟  

بعضی از برندهای شیرالات در ایران، بویژه در بخش شیرالات هوشمند، خدمات پس از فروش “در محل” ارائه میدهند. این یعنی فارغ از اینکه ساختمان شما در کجای ایران واقع است، تکنسین هایی از نزدیکترین دفتر خدمات پس از فروش محصولات خود را به محل ساختمان شما اعزام میکنند تا کار عیب یابی، تعمیرات و یا حتی تعویض شیر معیوب شما با یک شیر نو را انجام دهند. اگر شیرالات شما همچنان شامل گارانتی باشد، معمولا همه هزینه های تعمیرات حتی هزینه های ایاب و ذهاب هم رایگان است  و اگر به دلیلی، شیر شما از گارانتی خارج شده باشد، هزینه ها برایتان محاسبه خواهد شد و مجبور به پرداخت آنها هستید.

نکته اخیر را گفتیم تا اهمیت مورد دوم یعنی شرایط استفاده از شیرالات و برخورداری از گارانتی برایتان روشن شود.

مراحل ابطال گارانتی در شیرالات هوشمند:

شرایط گارانتی در برندهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

اما چند نکته عمومی وجود دارد که در صورت رخ دادن آنها، کارت گارانتی باطل خواهد شد و شرکت یا برند مذکور مسئولیتی در قبال تعمیرات رایگان شیرآلات خریداری شده قبول نخواهد کرد:

  • اتمام مدت زمان گارانتی (معمولا شیرالات هوشمند، بسته به برند و مدل، دارای 1 تا 5 سال گارانتی هستند)
  • صدمه فیزیکی
  • شکستگی
  • سوختگی
  • نوسانات الکتریکی خارجی
  • ریختن مایعات شوینده و اسیدی مانند جوهر نمک و مایعات سفیدکننده بر روی شیر
  • استفاده کردن از سیم ظرفشویی
  • برداشتن فیلتر مربوط به شیر پیسوار
  • نصب توسط سرویس کار غیرمجاز که از لحظه‌‌ی اول، شیر را از گارانتی خارج می‌کند.

در مورد هشتم، توجه کنید که بصورت استاندارد، روی همه شیرالات پیسوار کوچکی که در زیر شیرالات اصلی نصب میشوند، باید واشرهای دارای فیلتر یا صافی وجود داشته باشند. این صافی ها تا حد زیادی از عبور رسوبات آب و ورود آنها به داخل شیر برقی یا Solenoid Valve (سلنوئید ولو) در یک شیر هوشمند، جلوگیری میکنند. برداشته شدن این صافی ها از شیرهای پیسوار، شیر هوشمند نصب شده شما را از گارانتی خارج میکند.

همچنین در مورد نهم هم توجه فرمایید که معمولا برندهای شیرالات هوشمند، افراد متخصص و دارای قرارداد با خودشان را برای نصب شیرالات به شما معرفی میکنند و یا کلا نفراتی از واحد خدمات پس از فروش خودشان را برای نصب شیرالات به محل ساختمان شما اعزام میکنند. استفاده کردن از افراد فاقد صلاحیت و تایید نشده از سمت برند، گارانتی شیرالات شما را باطل میکند.

این نکاتی است که می‌تواند به شما هنگام خرید شیر کمک کند و تجربه‌ی خریدی لذت‌بخش و آسان را به شما هدیه نماید. توجه فرمایید که انتخاب برند و مدل مناسب از شیرالات، نیاز به تجربه و دانش کافی دارد؛ بویژه در مورد آگاهی از کیفیت محصولات و خدمات و گارانتی ادعا شده. در صورتیکه که نیاز به مشاوره در این زمینه ها دارید، حتما روی مشاوره رایگان مشاوران متخصصتان در راندماکس، حساب کنید و با ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *