مزایای شیرآلات هوشمند

radzad

radzad

به آشپزخانه «هوشمند» تان خوش آمدید. شما فر هوشمندی دارید که می‌توانید زمان پخت غذا را با استفاده از گوشی هوشمند‌تان تنظیم کنید. همچنین، یخچال هوشمندی وجود دارد که به شما می‌گوید چه زمانی مرغ‌های درون یخچال در شرف انقضا است. در حال حاضر، تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک شیر آب هوشمند برای تکمیل آشپزخانه هوشمند‌تان است.

شیر آب هوشمند دقیقا چیست؟ همانند قابلیت‌های گوشی هوشمند، شیر آب هوشمند کارهای بسیار جالبی انجام می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را برنامه‌ریزی کنید. محبوب‌ترین نوع شیرهای هوشمند، شیرهای بدون دخالت دست (hands-free) یا بدون نیاز به لمس هستند که جریان آب را با استفاده از فناوری مادون قرمز فعال‌شده توسط حسگرهای حرکتی باز و بسته می‌کنند.

نوع دوم شیرآلات هوشمند، شیرهای دیجیتال هستند. این شیرآلات از نظر فناوری پیشرفته‌تر از شیرهای هندزفری هستند، زیرا دارای نمایشگرهای دیجیتالی هستند که توسط پنل کنترلی دیجیتال کنترل می‌شوند. سپس، شیرآلات هوشمند ترکیبی وجود دارد که شامل ویژگی‌های شیرهای هندزفری و دیجیتال می‌شود. شیرهای ترکیبی قیمت بیشتری نسبت به شیرهای بدون لمس و دیجیتال دارند، اما دارای قابلیت‌های بیشتری هستند.

اگر به فکر تعویض شیرآلات محل زندگی یا کارتان با شیرآلات هوشمند هستید، به جای درستی آمده اید. بیایید نگاهی دقیق‌تر به 10 دلیلی که چرا باید از شیر آب هوشمند استفاده کنید، بیاندازیم. همچنین اگر قصد خرید شیر هوشمند را دارید، از مدل های موجود در راندماکس دیدن کنید.

۱. کنترل شیرآلات بدون دخالت دست

 

 

احتمالاً شیرآلات هوشمند را در سینماها، فرودگاه‌ها و دستشویی‌های مراکز خرید دیده اید. شیرآلاتی که با حرکت فعال می‌شوند، شیرهای هوشمندی هستند که به دلیل امکان کنترل بدون دست، به وفور در مکان‌های عمومی استفاده می‌شوند. استفاده از شیرآلات هوشمند آسان است، زیرا حسگرهای فعال‌سازی با حرکت دست، هنگامی که دستان شما به سینک نزدیک می‌شوند، جریان آب را باز می‌کنند و هنگام خروج متوقف می‌شوند.

۲. جلوگیری از انتشار جرم و باکتری

در عصر کووید-19و در حال حاضر، جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌ها بیش‌تر از هر وقت دیگری حائز اهمیت است و یک شیر آب هوشمند به انجام همه این کارها کمک می‌کند. با یک شیر آب هوشمند کنترل بدون دست، شما و اعضای خانواده‌تان هرگز مجبور نیستید شیر آب را با دست‌های کثیف لمس کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست‌های‌تان را در سینک ظرفشویی قرار دهید و از صابون‌ ریزهای بدون نیاز به لمس استفاده کنید و تمام میکروب‌ها و باکتری‌ها را بشویید.

۳. جلوگیری از جا ماندن رد انگشت و لکه

با کنترل بدون دخالت دست، سینک و شیر آشپزخانه شما تمیز می‌مانند، زیرا هرگز مجبور نیستید شیرآلات را لمس کنید. لمس کردن شیرآلات به این معناست که از انبوهی از لکه‌ها و اثر انگشت‌های مختلف روی شیر آب یا سینک می‌ماند. همچنین، می‌توانید شیر آب هوشمند را کمتر از یک شیر آب و سینک‌های معمولی، که دائماً توسط افراد مختلف استفاده می‌شود، تمیز و ضدعفونی کنید.

۴. جلوگیری از سرریز شدن و هدر رفتن آب

یکی از مزایای مکانیکی شیرهای هوشمند این است که هرگز نگران سرریز شدن آب در سینک یا وان نیستید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در حین آشپزی در آشپزخانه چندین کار انجام می‌دهید، می‌توانید با خیال راحت رویتان را از شیر آب برگردانید تا غذایی را که در فر پخته اید بررسی کنید. جریان آب به خودی خود بدون آبگرفتگی پیشخوان آشپزخانه قطع می‌شود.

۵. کنترل میزان آب مصرفی

 

اگر خانواده شما چندین عضو دارد که دائماً از آب استفاده می‌کنند، یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از شیر آب هوشمند، امکان نظارت بر مصرف آب از طریق تلفن هوشمندست. کافی است اپلیکیشن مخصوص را از سازنده شیر هوشمند دانلود کنید و میزان مصرف آب را در تمام اتاق‌هایی که شیرها در آن نصب شده اند، پیگیری کنید. می‌دانید که هر ماه چقدر آب در هر اتاق مصرف می‌شود، که به شما کمک می‌کند یک برنامه صرفه‌جویی در مصرف آب در خانه‌تان تنظیم کنید.

۶. تنظیم آسان دمای آب

با انتظار برای گرم شدن آب سرد خداحافظی کنید. می‌توانید دمای آب ایده آل را روی شیر هوشمند تنظیم کنید. به‌عنوان مثال، امکان تنظیم دمای آب ولرم وجود دارد که برای شستن دست‌ها عالی است. در دراز مدت، داشتن دمای از پیش تعیین‌شده آب مانع از ایجاد جراحاتی مانند سوختگی با آب داغ می‌شود.

۷. استفاده آسان شیرآلات هوشمند برای کودکان

اگر در منزلتان کودک دارید، استفاده از شیر آب هوشمند باعث می‌شود که هنگام شستن دست‌های کودکان، بار زیادی از خانه شما کم شود. با دمای از پیش تعیین‌شده آب و کنترل غیرلمسی، دیگر نباید نگران سوختگی بچه‌های کوچک‌تر در اثر آب داغ باشید. در صورت استفاده از شیرآلات هوشمند، کودکان هیچ مشکلی با قطع کردن دستی آب با دست‌های کوچک‌شان نخواهند داشت، زیرا به‌طور خودکار جریان آب قطع می‌شود. همچنین کودکان می‌توانند نحوه مسواک زدن دندان‌ها را به تنهایی یاد بگیرند، زیرا حسگرهای حرکتی یا فناوری لمسی جریان آب را برای‌شان باز و بسته می‌کند.

۸. خروجی میزان مناسب آب

 

 

برای کسانی که عاشق پختن دستورالعمل‌های خاص هستند، داشتن یک شیر آب هوشمند رویا است. هنگامی که دستور غذا می گوید «۱ فنجان آب» دیگر نیازی به استفاده از فنجان اندازه‌گیری ندارید، زیرا می‌توانید دقیقاً همان مقدار آب را دریافت کنید. با وارد کردن دستورات سفارشی در شیر هوشمند با استفاده از قابلیت خروجی آب از پیش تعیین‌شده، می‌توانید از دستوراتی مانند «پر کردن کتری چای» یا «۲ فنجان آب» استفاده کنید.

۹. تشخیص سریع و به موقع نشتی و چکه کردن شیر

همراه با نظارت بر میزان مصرف آب در خانه، شیرهای هوشمند می‌توانند علائم اولیه نشت آب را تشخیص دهند. از آنجایی که شیر آب هوشمند به‌طور مداوم مصرف آب را کنترل می‌کند، شیر آب هوشمند می‌تواند نشتی آب را  به تلفن هوشمندتان هشدار دهد. از همین طریق می‌توانید برای دریافت خدمات تعمیر شیر هوشمند با یک لوله‌کش حرفه‌ای تماس بگیرید.

۱۰. صرفه‌جویی در هزینه قبض آب

شیرآلات هوشمند تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های ماهیانه آب و برق کمک می‌کند. با نظارت مداوم بر مصرف آب و دستورات از پیش تعیین‌شده که برای خروجی دقیق آب تعیین می‌کنید، هرگز آب را هدر نمی‌دهید یا مانند مواقعی که شخصی فراموش می‌کند که شیر آب را در شب ببندد، دچار نشت غیرمنتظره آب نمی‌شوید.

در این مطلب 10 دلیل برای تغییر شیرآلات و استفاده شیر آب هوشمند در خانه‌تان ارائه شد. ویژگی‌های پیشرفته در شیر آب هوشمند شامل کنترل غیرلمسی، نظارت بر مصرف آب، و دستورات از پیش تعیین‌شده دمای آب است که از طریق تلفن هوشمند قابل کنترل هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *