بروزرسانی خانه با استفاده از دستگاه های هوشمند

radzad

radzad

با کمک ابزار های هوشمند، محیط خانه خود را بهبود ببخشید.صاحب خانه بودن ممکن است استرس زا باشد، اما استفاده از دستگاه های هوشمند، می تواند زندگی را کمی آسان تر کند.

در تحقیق انجام شده درباره وضعیت فعلی مالکان خانه، 40 درصد شرکت کنندگان در تحقیق، اظهار داشتند که در سال اول پاندمی به استفاده از ابزار های هوشمند روی آوردند. یک ابزار هوشمند مناسب می تواند در ایجاد حال و هوایی خاص در خانه نقش زیادی ایفا کند و باعث مشعوف شدن مهمانان شده و باعث امن تر و بهتر شدن امکانات خانه گردد.

1. تصفیه هوای منزل

تنفس هوای تازه و تمیز برای حفظ سلامتی و محیط زیست بسیار حیاتی است. میزان اکسیژن موجود در هوای تازه به مراتب بیشتر از هوای کهنه است. وجود میزان بیشتری اکسیژن در هوا میتواند باعث افزایش تمرکز، بهبود فشار خون، افزایش سطح سروتونین و تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود. برای اطمینان از وجود تهویه مناسب در منزل، می توانید از دستگاه هوشمند تصفیه هوا استفاده کنید.

تصفیه هوای پیشنهادی راندماکس:

در اینجا به نکاتی در خصوص مدل های مختلف این ابزار هوشمند پرداخته خواهد شد.

  • ابعاد منزل و اتاق:

در بحث تصفیه هوا، اتاق هایی با اندازه کمتر از 300 فوت مربع کوچک،کمتر از 700 فوت مربع متوسط و با اندازه حدود 2000 فوت مربع بزرگ در نظر گرفته می شوند. در صورتی که فضای مورد نظر شما بیش از ابعاد ذکر شده است بهتر است از یک دستگاه تصفیه هوشمند برای منزل تان استفاده کنید.

  • قابل حمل بودن دستگاه تصویه هوا:

اگر مایل هستید دستگاه را بین اتاق های منزل جا به جا کنید اطمینان حاصل کنید که حمل و نصب دستگاه براحتی انجام پذیر باشد.

  •  نیاز های مراقبتی دستگاه:

از تعویض فیلتر گرفته تا تمیز کردن دریچه ها، مطمئن شوید که با با شرایط موردنیازی تصفیه کننده نیاز دارد، مشکلی نخواهید داشت.

  • قدرت حذف آلاینده ها:

چیزهایی مانند شمع، دود سیگار و شوره حیوانات خانگی می توانند منجر به آلوده شدن هوای منزل شوند، تصفیه کننده ای را پیدا کنید که برای از بین بردن آلاینده های موجود در فضای منزل شما مناسب باشد. باید از میزان قدرت حذف ذرات معلق هوا توسط دستگاه که با کسری از میکرون نشان داده می شود، آگاهی داشت باشید. کارشناسان توصیه می کنند که حداقل 99.97 درصد از آلاینده ها و آلرژن ها به کوچکی 0.3 میکرون موجود در هوا باید حذف شوند.

  • میزان تولید صدای دستگاه:

هنگام خرید دستگاه حتما به میزان صدای تولیدی آن که با واحد دسیل نشان داده می شود، توجه داشته باشید و به دنبال مدل هایی باشید که قابلیت “بی سر و صدا ” و یا “حالت خواب” در آن ها تعبیه شده باشد. همچنین خواندن نظرات کاربران در مورد مدل های پر سر و صدا نیز می تواند مفید باشد.

  • تصفیه سازی هوا:

هنگامی که بحث شیوه تصفیه هوا می شود، باید کارایی، هزینه های تعمیر و نگه داری مورد نیاز دستگاه را در نظر بگیرید.

2.روشنایی منزل

 

نور منزل شما بر حال و هوا و رفاه شما تاثیر می گذارد. نظرسنجی اخیر از هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که مردم نور طبیعی را به تابش خیره کننده لامپ های فلورسنت ترجیح می دهند. باید وقت و هزینه مناسبی را برای ایجاد محیطی که دارای نور طبیعی در تمام طول سال باشد اختصاص دهید.

لذت بردن از نور طبیعی را شروع کنید. می توانید با تمیز کردن پنجره ها و تغییر سبک پنجره خود از نور طبیعی تابیده شده به خانه خود بهره ببرید. پرده های هوشمند نیز مفید هستند و میتوانند به طور خودکار زاویه مناسب را ایجاد کنند ، جمع یا گسترده شده با موقعیت خورشید در طول روز سازگار شده و به خانه شما بدون توجه به آب و هوا، مقدار مناسبی از نور طبیعی را هدیه دهند. به علاوه، آنها می توانند در صرفه جویی در هزینه های انرژی نیز موثر واقع شوند.

اگر استفاده از نور طبیعی جز گزینه های شما نیست، در ادامه به معرفی چند ابزار برای تغییر نورپردازی خانه شما معرفی خواهیم کرد:

  • دیمرها:

افزودن دیمرها، به ویژه برای لامپ های سقفی، باعث پخش نور تک رنگ در سراسر اتاق می گردد. این ابزار به شما این امکان را می دهد که سطح روشنایی را هماهنگ با دیگر چراغ های نور موجود در اتاق تنظیم کنید و فضای مناسبی را برای کار یا استراحت داشته باشید.

  • لامپ های هوشمند:

استفاده از لامپ های هوشمند یک روش مقرون به صرفه برای کنترل طیف نور اتاق است. برخی از لامپ ها می توانند با دستیار خانه هوشمند شما هماهنگ و متصل شوند، در حالی که برخی دیگر به برنامه ای متصل می شوند تا شما آن را کنترل کنید.

  • لامپ های نواری هوشمند:

نوارهای نوری هوشمند دیگر فقط مختص استفاده گیمرها و کاربران تیک تاک نیستند، نوارهای نور هوشمند با شیوه نصب ساده خود به شما این امکان را می دهند که به راحتی اتاق را با جلوه های شیک و لوکس شخصی سازی کنید.

  • شمع های هوشمند:

تاثیر آرامبخشی نور شمع توسط منابع علمی اثبات شده است. زیرا نور کم به مغز سیگنال می دهد که آرام شده و فعالیت خود را کاهش دهد. با این حال، شمع ها با خطراتی مانند انتشار سموم در هوا و ایجاد آتش سوزی همراه هستند. شمع های هوشمند دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند و همان جلوه اثر آرام بخشی یک شمع واقعی اما بدون ایجاد خطر به شما هدیه می کنند.

3. سفارشی سازی صدای محیط

صداهای موجود در منزل بر روحیه و سلامت عمومی شما تأثیر گذار هستند. قرار گرفتن مداوم در معرض سر و صدای زیاد می تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس شده و حساسیت شما را نسبت به تنش و اضطراب بیشتر کند. دستگاه های صوتی هوشمند می توانند حال و هوای کلی خانه شما را بهبود ببخشند. همچنین می توانید دستگاه هاب هوشمند یا تلویزیون هوشمند خود را به حالت “صدای هوشمند” تغییر دهید بدین صورت می توانید صدا را بر اساس ترجیحات و نیازهای محیطی خود تنظیم کنید.

4. عطراگین کردن منزل

 

یکی از نکات کلیدی برای ایجاد یک محیط آرام بخش در خانه، استفاده از پخش کننده عطر است. از این گذشته، عطر های خوشبو به طور مستقیم بر سیستم لیمبیک ما که مرکز حافظه و احساسات در مغز است تاثیر میگذارد. پخش‌کننده‌های هوشمند عطر با داشتن طراحی‌های شیک، برخورداری از قابلیت Wi-Fi و رایحه‌های ممتاز، در چندین سال شاهد پیشرفت های زیادی بوده اند . می‌توانید پخش‌کننده عطر خود را سفارشی کنید تا به دستورات صدای شما پاسخ دهد یا عطرهای خاصی را برای زمان‌های خاصی برنامه‌ریزی کنید. بسیاری از پخش‌کننده‌ها نیز به شما هشدار می‌دهند که حجم مایع عطر موجود در مخزن کم است و همچنین قدرت رایحه‌ را بر اساس میل شما تنظیم می‌کنند.

5. تابلوهای الکترونیک

اگر کار تان با گوشی موبایل، تبلت و یا تلویزون تمام شده تبدیل کردن صفحات این وسایل به یک اثری هنری ممکن است ایده خوب باشد. بسیاری از تلویزیون های هوشمند و تبلت ها میتوانند کاربردی دوگانه داشته باشند. بدین صورت که میتواند از آن ها به عنوان یک ابزار کاربردی و یا یک صفحه هنری استفاده کرد. با این روش به جای خیره شدن به صفحه خالی و سیاه تلویزیون وقتی که خاموش است میتوانید به یک تصویر زیبا و هنری نگاه کنید. برای جلوگیری از خستگی چشم باید میزان روشنایی صفحه را در حد طبیعی تنظیم کنید.

6. خواب خوب

خواب برای سلامتی و تندرستی شما حیاتی است، بنابراین جای تعجبی وجود ندازد که فناوری خانه هوشمند به اتاق خواب نیز راه پیدا کند.. تشک های هوشمند با تکنولوژی طراحی شده اند تا استراحت و راحتی شما را در شب بهبود بخشند. این فناوری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یکپارچه سازی برنامه
  • قابلیت تنظیم سفتی
  • کنترل دما
  • بررسی کیفیت خواب
  • کنترل موقعیت تشک

تشک‌های هوشمند معمولاً هزینه بیشتری نسبت به تشک‌های معمولی هستند، اما در دراز مدت با بهبود سلامت جسمی و روانی شما به نوعی هزینه گران تر خود را جبران می کنند. قبل از خرید، زمانی را برای تحقیق در مورد آنچه دقیقاً نیاز دارید اختصاص دهید. برای راحتی بیشتر هدفون های حذف نویز یا ماسک خواب هوشمند همراه با گوش گیرها را در در گزینه های خرید خود قرار دهید.

خانه های هوشمندتر، صاحب خانه های شادتر

وقتی نوبت به ایجاد یک محیط آرامش بخش و نشاظ بخش در خانه شما می رسد، دستگاه های خانه هوشمند می توانند این نیاز را بر طرف کنند دستگاه‌های خانه هوشمند فقط برای حفظ امنیت و دفاتر خانگی نیستند، بلکه میتوانند برای بهبود هر نوع فضایی کاربرد داشته باشند.

در سایت راندماکس، ما ارتباط خونه گرم و راحت و خانه هوشمند را درک می کنیم. در خانه خود ریلکس کرده، سپس با ما تماس بگیرید یا فقط در عرض 60 ثانیه یک راهنمایی و پیشنهاد از جانب ما دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *