دوربین‌‌های امنیت خانگی چگونه کار می‌‌کنند؟

radzad

radzad

دوربین‌‌های امنیت خانگی در سال‌‌های اخیر بسیار تغییر کرده‌‌اند. امروزه این دوربین‌‌ها ارزان‌‌تر از گذشته بوده و در دو نوع باسیم و بی‌‌سیم موجود می‌‌باشند، همچنین دارای قابلیت اتصال به اینترنت‌‌ هستند که به واسطه‌‌ی آن شما می‌‌توانید ملک و دارایی خود را تقریباً از هر جایی نظارت یا کنترل کنید.در این راهنما، راندماکس به بررسی ماهیت دوربین‌‌های امنیتی، نحوه‌‌ی عملکرد و کیفیت کار آن‌‌ها به عنوان سیستم امنیتی خواهد پرداخت. به علاوه، نگاهی هم به قیمت‌‌های آن‌‌ها داشته و خواهیم دید که آیا این دوربین ها به نصب حرفه‌‌ای نیاز دارند یا خودِ شما هم می‌‌توانید آن‌‌ها را نصب کنید.

توجه: همه هزینه های عنوان شده در این متن بر اساس تاریخ نگارش متن یعنی تابستان سال 1400 است.

دوربین‌‌ امنیتی خانگی چیست و چگونه کار می‌‌کند؟

یک دوربین امنیت خانگی دستگاه ضبط فیلمی است که از خانه و دارایی شما فیلم می‌‌گیرد و شما می‌‌توانید آن را بر روی یک تلفن هوشمند، تبلت، یا کامپیوتر از هر جایی با استفاده از یک اتّصال اینترنت مشاهده کنید. بیشتر دوربین‌‌های امنیت خانگی مدرن، در صورتیکه اتفاق یا حرکتی جلوی آنها به وقوع نپیوندد به ضبط تصاویر نمی پردازند. آنها دارای سنسورهای حساس به حرکت هستند و صرفا با حرکت فعّال شده و وقتی حرکتی را تشخیص بدهند شروع به ضبط کردن می‌‌کنند، همانطور که یک هشدار هم برای شما می‌‌فرستند. بعضی از این دوربین‌‌ها می‌‌توانند بی‌‌وقفه فیلم بگیرند، کاری که به عنوان ضبط فیلم مستمر شناخته می‌‌شود (CVR).

یک دوربین امنیتی ابزاری فوق‌‌العاده‌‌ برای تأ‌‌‌‌مین امنیت خانه و آرامش روحی‌‌ای است که همراه با آن می‌‌آید. دیوید ون‌‌ورت (David VanWert)، مشاور فنّاوری خانه و بنیانگذار شرکت ون‌‌ورت تکنولوژی دیزاین (VanWert Technology Design Inc.) می‌‌گوید: «صاحب‌‌خانه‌‌ها، به طور کلی، دوست دارند توانایی مراقبت و نظارت بر چیزها را داشته باشند، خواه اطّلاع از اتفاقات خاص باشد یا فقط همین که ببینند چه کسی الآن پای درب ورودی خانه آمده، یک دوربین امنیتی می‌‌تواند این کارها را برای شما انجام دهد.».

دو نوع دوربین امنیتی وجود دارد: باسیم و بی‌‌سیم. دوربین‌‌های امنیتی بی‌‌سیم از وای-فای برای انتقال فیلم‌‌های نظارتی از طریق اینترنت به یک سرور اَبری استفاده می‌‌کنند. این به شما اجازه‌‌ می‌‌دهد تا فیلم‌‌ها را بر روی هر دستگاه متصل به اینترنتی مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از دوربین‌‌های بی‌‌سیم به طور کامل بی‌‌سیم نیستند، زیرا باید از طریق یک کابل برق به جریان متناوب وصل شوند، هرچند برخی از آن‌‌ها در عوض از باتری‌‌های قابل شارژ استفاده می‌‌کنند.

از دوربین‌‌های امنیتی بی‌‌سیم معمولاً با عنوان «دوربین‌‌های هوشمند» یاد می‌‌شود، چرا که توسط یک برنامه‌‌ بر روی گوشی هوشمند شما کنترل شده و می‌‌توانند با سیستم‌‌ها و دستگاه‌‌های هوشمند خانه‌‌ مانند آمازون الکسا (Amazon Alexa)، دستیار گوگل (Google Assistant)، قفل‌‌های هوشمند، بلندگوها و چراغ‌‌های هوشمند ادغام شوند. برخی از آن‌‌ها همچنین می‌‌توانند فیلم را تجزیه و تحلیل کرده و برداشت‌‌های خود را ارائه دهند، مانند این که آیا بسته‌‌ای جلوی درب ورودی منزل شما هست یا خیر، یا موجودی که در حیاط پشتی خانه‌‌ی شماست یک انسان است یا یک حیوان.

دوربین‌‌های امنیت خانگی باسیم به صورت فیزیکی و از طریق یک سیم به یک دستگاه ذخیره‌‌ی فیلم در محل متصل‌‌ هستند، خواه یک دستگاه ضبط فیلم دیجیتال (DVR) باشد یا یک دستگاه ضبط فیلم تحت شبکه (NVR). در اینصورت به هر دوربین، کابلی از دستگاه ذخیره‌‌ی محلی برای تأمین برق و همچنین انتقال فیلم متصل می‌‌گردد. دوربین‌‌های خانگی باسیم از وای-فای استفاده نمی‌‌کنند اما می‌‌توانند از طریق یک کابل اترنت، برای مشاهده‌‌ی فیلم از راه دور، به اینترنت متصل شوند.

آیا دوربین‌‌های امنیتی خانگی واقعا کارایی دارند؟

کارا بودن یا نبودن دوربین‌‌های امنیتی بستگی به این دارد که شما برای چه کاری از آن‌‌ها استفاده می‌‌‌‌کنید. برای مقاصد مربوط به امنیت خانه، نشان داده شده که دوربین‌‌های امنیتی، دزدان فرصت‌‌طلب را، که ممکن است با دیدن یکی از این دوربین‌‌ها به هر جای دیگری بروند، ترسانده و فراری می‌‌دهند. یک مطالعه توسط دانشگاه کارولینای شمالی (University of North Carolina) در شارلوت نشان می‌‌دهد که دوربین‌‌های امنیتی مؤثرترین بازدارنده‌‌ها در برابر ورود غیر قانونی بودند، با ادّعای 50% از متجاوزان ‌‌که اگر دوربینی دیده بودند دست از تلاش خود می‌‌کشیدند. زیرا همیشه اخدافی ساده تر و فاقد نظارت هایی مانند دوربین مدار بسته وجود دارند که بتوان با دردسری بسیار کمتر به آنها تجاوز کرد.

با این حال، یک دوربین امنیتی روی هم رفته آنقدر هم که شما ممکن است فکر کنید برای دستگیری مجرمان مناسب نیست، زیرا آن‌‌ها معمولاً نوعی ماسک یا هودی به تن می‌‌کنند. جوردن فرانکل (Jordan Frankel)، نائب رئیس شرکت مشاوره‌‌ امنیتیِ Global Security Experts می‌‌گوید: «سارقان می‌‌دانند که امروزه بسیاری از مردم دوربین دارند، همانطور که هزینه‌‌های مربوطه نیز شدیداً در حال کاهش هستند. پس برای اهداف تشخیصی (هویت)، دوربین‌‌های امنیتی خیلی هم خوب کار نمی‌‌کنند. آن‌‌ها کمی کمک می‌‌کنند، اما نه به اندازه‌‌ای که بیشتر افراد متصورند.».

این به این معنا نیست که فیلم‌‌های ضبط شده توسط دوربین‌‌های امنیتی بی‌‌فایده‌‌ هستند. جِف ولچ (Jeff Welch)، افسر سابق اصلاحات و مؤسس شرکت مشاوران امنیتیِGrab The Axe ، توضیح می‌‌دهد که داشتن شواهد یا مدارک ویدئویی از ورود غیر قانونی افراد به خانه‌‌ی شما می‌‌تواند به تسریع مطالبات بیمه کمک کند. به علاوه، ادارات پلیس از وجود تجهیزات امنیت خانگی استقبال می‌‌کنند. این به این معناست که شما می‌‌توانید ویدئوی خود را در صورت وجود مشکل برای پلیس ارسال کنید. در برخی کشورها شما می‌‌توانید آن ویدئو را مستقیماً برای یک افسر پلیس بفرستید، و آن‌‌ها به صورت خودکار یک شماره‌‌ی گزارش پلیسی را در کار دریافت می‌‌کنند. این موضوعات در ایران نیز بسیار مهم است و هرگونه مدرک تصویری میتواند به شما در حل چنین مشکلاتی کمک کند.

جدا از امنیت، آرامش روانی شما با اطلاع از آنچه در غیاب‌‌تان درون خانه‌‌ می‌‌گذرد افزایش می‌‌یابد. دوربین‌‌های امنیتی برای رسیدن به این هدف بسیار عالی کار می‌‌کنند. با امکاناتی مانند صدای دو طرفه، شناسایی افراد، و دید در شب، شما می‌‌توانید در زمان دوری یا وقتی که در قسمت دیگری از خانه هستید، هر کسی را که در خانه‌‌ی شما باشد دیده و با او صحبت کنید. یک دوربین فضای داخلی می‌‌تواند به عنوان مانیتور (کنترل کننده یا ناظر) حیوانات خانگی برای مراقبت از سگ‌‌تان وقتی که شما سر کار هستید عمل کند، در حالی که یک دوربین نصب شده درون زنگ در (یا به عبارت شناخته‌‌ شده‌‌ی دیگری، زنگ درِ ویدئویی) به شما این امکان را می‌‌دهد که از بازگشت فرزندتان از مدرسه باخبر شوید.

هزینه‌‌ی دوربین‌‌های امنیت خانگی چقدر است؟

قیمت یک دوربین امنیتی خوب با امکانات اساسی مانند کیفیت فیلم کافی (حداقل 1080p یا HD)، تشخیص حرکت، دید در شب، صدای دو طرفه، و یک میدان دید گسترده از مبلغ حداقلی یک میلیون تومان برای مدل‌‌های مربوط به فضای داخلی و دو میلیون تومان برای مدل‌‌های فضای باز شروع می‌‌شود. یادآوری میشود که قیمت های عنوان شده مربوط به تاریخ نگارش این متن یعنی تابستان سال 1400 هستند.

وقتی موضوع قیمت پیش می‌‌آید، در نظر داشتن هزینه‌‌های جاری برای ذخیره‌‌ی ویدئو حائز اهمیت است. فرانکل می‌‌گوید: «همراه با بیشتر سیستم‌‌های امنیت خانگی ابری، شما معمولاً 24 ساعت حافظه‌‌ی رایگان ابری دریافت می‌‌کنید، اما جدا از این، عموماً برای هر دوربین پرداخت‌‌های ماهانه‌‌ای هم وجود دارد. پس این هزینه‌‌ها می‌‌توانند به سرعت روی هم انباشته شوند. فضاهای ابری با قابلیت ذخیره تصاویر دوربین مداربسته در این در قالب چند شرکت در حال خدمات هستند که می توانید با یک جستجوی ساده به آنها دسترسی پیدا کنید.

برای امکانات بیشتر، مانند آژیر داخلی و نور جهت کمک به ترساندن و فراری دادن متجاوزان بالقوه، بعضی از دوربین‌‌ها می‌‌توانند از امکان تشخیص چهره برای شناسایی افراد و تعیین اینکه آیا بسته‌‌ای (جلوی در) گذاشته شده یا نه استفاده کنند، و برخی از آن‌‌ها هم امکانات نرم‌‌افزاری مانند ردیابی و بزرگ‌‌نمایی دیجیتالی را ارائه می‌‌دهند. برای چنین امکاناتی شما باید هزینه‌‌ی بیشتری پرداخت کنید. بهترین دوربین‌‌ها کیفیت‌‌های 2K و 4K را ارائه می‌‌دهند. در حالی که کیفیتp 1080 برای بیشتر کاربردها کافی خواهد بود، اگر شما بخواهید بر روی پلاک یک وسیله نقلیه بزرگ‌‌نمایی انجام داده یا دورترین گوشه‌‌های یک ملک بزرگ را بررسی کنید، کیفیت‌‌های‌‌ 2K یا 4K ارجح هستند.

آیا باید اقدام به نصب حرفه‌‌ای دوربین‌‌های امنیتی خانه‌‌ی خود کنم؟

مزایای نصب حرفه‌‌ای:

  • اطمینان می‌‌دهد که دوربین‌‌ها مهم‌‌ترین مکان‌‌های خانه‌‌ی شما را پوشش می‌‌دهند.
  • فرد نصب کننده از اتصال و عملکرد صحیح دوربین‌‌ها اطمینان حاصل می‌‌کند.
  • صرفه‌‌جویی در وقت را فراهم میکند.

معایب نصب حرفه‌‌ای

  • به هزینه‌‌های سیستم می‌‌افزاید.
  • این نیاز را به وجود می‌‌آورد که غریبه‌‌ها (برای نصب) به خانه‌‌ی شما بیایند.

چه بخواهید دوربین امنیتی باسیم خریداری کنید یا بی‌‌سیم، می‌‌توانید نسبت به نصب حرفه‌‌ای آن‌‌ اقدام کنید. هرچند، ممکن است شرکتی وجود داشته باشد که این خدمت را به طور مستقیم ارائه می‌‌دهد. برای دوربین‌‌های فضای باز، بیشتر کارشناسان توصیه می‌‌کنند که یک فرد حرفه‌‌ای را استخدام کنید تا از موقعیت‌‌دهی مؤثر دوربین، نصب صحیح، و امکان اتصال آن به وای-فای اطمینان حاصل شود.

با این حال اکثر دوربین‌‌های بدونِ ‌‌سیم به سادگی قابل نصب و راه‌‌اندازی بوده و معمولاً به همین دلیل آن‌‌ها را دوربین‌‌های امنیتیِ  DIY یا
Do It Yourself (خودت انجام بده) می‌‌نامند. بسیاری از دوربین‌‌ها می‌‌توانند تنها توسط یک نردبان و دریل نصب گردند. به یاد داشته باشید که بیشتر دوربین‌‌های بی‌‌سیم دارای کابل برق هستند، بنابراین نیاز به یک پریز در نزدیکی آن خواهد بود. این ممکن است الزامی برای دریل کردن دیوار‌‌های خانه‌‌تان جهت دسترسی به یک پریز داخلی ایجاد کند.

اگر می‌‌خواهید یک سیستم باسیم را نصب کنید، نصب حرفه‌‌ای به شدّت توصیه می‌‌شود، چرا که لازم خواهد بود تا چندین سیم را از میان دیوارها و سقف‌‌های خانه‌‌ی خود هدایت کرده و احتمالاً پس از نصب نیاز به انجام کارهای ترمیمی مربوط به گچ‌‌ و رنگ پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن می‌‌خواهید از امنیت خودِ دوربین‌‌ها هم اطمینان حاصل کنید. اگر نصب آن سیم‌‌ها را به یک فرد کاردان و حرفه‌‌ای بسپارید، آن‌‌ها در واقع درون صفحات قفل‌‌شونده‌‌ یا داکتهای ایمن پشت دوربین پنهان خواهند شد، بنابراین هیچ نگرانی‌‌ای از این که توسط کسی قطع شوند به جا نخواهد ماند. اگر خودتان کار نصب را انجام دهید، نصب‌‌های بسیار نامتناسبی دیده شده که 2متر از کابل همینطور در معرض دید رها شده است. البته به خاطر داشته باشید که نصب حرفه‌‌ای به هزینه‌‌ی کل سیستم اضافه می‌‌کند.

هزینه‌‌ی نصب حرفه‌‌ای دوربین امنیتی معمولاً از مبلغ 200 هزار تومان به ازای هر دوربین شروع شده و تا چند میلیون تومان برای یک سیستم بزرگ افزایش پیدا می‌‌کند. غالباً شرکت‌‌های هشدار و امنیت خانگی، سیستم‌‌های باسیم را برای شما با هزینه‌‌ای در حدود 200 هزار تومان به ازای هر دوربین نصب می‌‌کنند. نصب یک سیستم ِکامل تقریباً به اندازه‌‌ی یک روز زمان می‌‌برد، که شامل هدایت سیم‌‌ها از میان دیوارها و سقف خانه‌‌ی شما شده و ممکن است کارهای مربوط به ظاهر برای ترمیم دیوار خشک و رنگ را در بر نگیرد. نصب دوربین امنیت خانگی بی‌‌سیم زمان کمتری برده اما هزینه‌‌ی تقریباً یکسانی برای هر دوربین دارد، معمولاً با لحاظِ تخفیفی برای نصب چند دوربین. علاوه بر شرکت‌‌های هشدار و امنیت خانگی، شرکت‌‌های صوتی/تصویری و برق‌‌کاران آشنا با سیستم‌‌های امنیت خانگی قادر به نصب دوربین‌‌های امنیتی برای شما خواهند بود.

نحوه‌‌ی نصب دوربین‌‌های امنیتی خانگی

در حالی که یک سیستم امنیت خانگی باسیم باید توسط فردی حرفه‌‌ای نصب شود، نصب دوربین‌‌های امنیتی بی‌‌سیم کاری سرراست است. این دستگاه‌‌ها به گونه‌‌ای طراحی شده‌‌اند که قابل نصب توسط خودِ خریدار بوده و مشتری‌‌ پسند باشند و باید حداکثر تنها به یک پیچ‌‌گوشتی و یک دریل نیاز داشته باشند.

نصب یک دوربین داخلی می‌‌تواند به سادگی یافتن سطحی صاف در نزدیکی یک پریز اضافه باشد. فقط آن را به پریز متصل کنید، سپس روشن کرده و با برنامه‌‌ی موبایلیِ دوربین از طریق گوشی یا کامپیوتر خود همگام‌‌سازی نمایید. فرانکل توصیه به نصب همه‌‌ی دوربین‌‌ها در نقاط بالادست می‌‌کند، خواه آن‌‌که در فضای داخلی مستقر باشند یا فضای بیرونی، به این ترتیب یک متجاوز نمی‌‌تواند به راحتی آن‌‌ها را گرفته یا بپوشاند. شما معمولاً می‌‌توانید این کار را با چسب دو طرفه هم انجام دهید، که ایده‌‌ی خوبی‌‌ست اگر فکر می‌‌کنید روزی دوربین را جابه‌‌جا خواهید کرد. بعضی از دوربین‌‌ها پایه‌‌ یا پیوست مغناطیسی آهنربایی دارند. اما اگر می‌‌دانید که می‌‌خواهید دوربین‌‌تان به طور دائم در کجا قرار بگیرد، می‌‌توانید آن را با پیچ در جای خود محکم کنید.

نصب یک دوربین امنیتیِ فضای بازِ مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، در صورتی که با باتری کند، می‌‌تواند به همین سادگی باشد. شما باید ابتدا باتری دوربین را شارژ کنید. سپس محل نصب را با استفاده از برنامه‌‌ی دوربین انتخاب کنید تا از قرار گرفتن آن در محدوده‌‌ی وای-فایِ خود و قابلیت نظارت بر تمام محلّی که نیاز به ایمن‌‌سازی دارد، اطمینان حاصل کنید. براکت یا پایه نصب را با استفاده از پیچ مستقر کنید، زیرا نوار چسب‌‌های دو طرفه در فضای باز با گذشت زمان نگهدارندگی خود را از دست می‌‌دهند. اگر قصدِ نصب دوربین خود به بتن را دارید، نیاز به یک دریل برقی و مته الماسه پیدا خواهید کرد.

برای یک دوربین امنیتی فضای باز که نیاز به اتصال به پریز دارد، به دنبال مکانی نزدیک به یک پریز بیرونی باشید، بیشتر دوربین‌‌های امنیتی برای همین مقصود کابل‌‌های بیش از اندازه بلندی را با خود به همراه دارند. یک سازوکار قفل‌‌ کردن برای پریز در نظر بگیرید تا از قطع شدن اتصال آن توسط یک متجاوز جلوگیری شود، که البته برخی از دوربین‌‌های فضای باز چنین سازوکارهایی را با خود به همراه دارند، و از جمع و جور کردن کابل به اندازه‌‌ی ممکن، با چسباندن آن به دیوار اطمینان حاصل کنید. هدایت کابل برق دوربین بیرونی‌‌تان از درون یک دیوار به سمت درگاهی در فضای داخلی امنیت بالاتری را ایجاد می‌‌کند، هرچند که این کار مستلزم سوراخ کردن دیوار با دریل خواهد بود.

دوربین‌‌های امنیتی خانگی بی‌‌سیم چگونه کار می‌‌کنند؟

دوربین‌‌های بی‌‌سیم از طریق وای-فای با روتر یا ایستگاه پایه‌‌ی سیستم امنیتی خانه‌‌ی شما ارتباط برقرار می‌‌کنند. بعضی از دوربین‌‌های بی‌‌سیم کابل برق دارند، در حالی که مابقی با باتری کار می‌‌کنند. اگر در اطراف محیط خانه‌‌ی خود و در فضای داخلی دوربین‌‌های بی‌‌سیم نصب کرده باشید، همه‌‌ی آن‌‌ها، اغلب از طریق روتر، به وای-فای شما متصل خواهند شد. بعضی از دوربین‌‌ها از یک هاب استفاده می‌‌کنند که به مودم اینترنت شما متصل می‌‌گردد. این دوربین‌‌ها همچنان از وای-فای استفاده می‌‌کنند اما بر روی شبکه‌‌ی خود کار می‌‌کنند. دوربین‌‌های بی‌‌سیم از بلوتوث نیز استفاده می‌‌کنند، اما معمولاً این فقط برای برقراری ارتباط با موبایل یا تبلت شما در هنگام راه‌‌اندازی است.

وای-فای امکان برقراری یک اتصال مستقیم اینترنتی به سیستم ذخیره‌‌ی ابری را برای دوربین فراهم می‌‌کند. وقتی دوربین‌‌ها برای ضبط فعال می‌‌شوند، بلافاصله ویدئوهای خود را به ابرِ حافظه ارسال می‌‌کنند. این به این معناست که حتی اگر یک دزد دوربین شما را کشیده و بردارد، شما همچنان به فیلم‌‌های آن دسترسی خواهید داشت. حافظه‌‌ی ابری همچنین به شما این اجازه را می‌‌دهد که فیلم‌‌های زنده یا ضبط شده را از راه دور و هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، بر روی تلفن هوشمند، تبلت، یا کامپیوتر خود مشاهده کنید.

یک دوربین وای-فای به راحتی قابل استفاده است اما به شبکه‌‌ی وای-فای قدرتمندی احتیاج دارد. اگر قصد استفاده از چندین دوربین وای-فای در خانه‌‌ی خود را دارید، از داشتن یک روتر خوب و اتصالی پرسرعت اطمینان حاصل کنید. دوربین بی‌‌سیم K4 از مقدار داده‌‌ی زیادی استفاده می‌‌کند. اگر یک دوربین اتصال پایداری نداشته باشد، برای مثال اگر تداخلاتی از جانب دستگاه‌‌های دیگر ایجاد شود، تصویر ممکن است به هم ریخته شده و دوربین مرتباً آفلاین گردد. دوربین‌‌های بی‌‌سیم همچنین می‌‌توانند مورد هک شدن قرار بگیرند، اگرچه ایمن‌‌سازی روتر و دوربین‌‌ با پسووردهای قوی می‌‌تواند گام بلندی در جهت پیشگیری از این اتفاق باشد.

دوربین‌‌های بی‌‌سیم امنیت خانگی کاملاً به وای-فای وابسته بوده و اگر اتصال اینترنت نداشته باشید کار نمی‌‌کنند. اگر وای-فای‌‌ شما به هر دلیلی برای مدتی از کار بیافتد، سیستم امنیتی‌‌تان عمل نخواهد کرد.

دوربین‌‌های امنیتی خانگی باسیم چگونه کار می‌‌کنند؟

دوربین‌‌های امنیت خانگی باسیم وابسته به وای-فای یا یک اتصال اینترنت نیستند. بلکه از یک اتصال داده‌‌ی سیمی برای برقراری ارتباط با یک دستگاه ضبط فیلم دیجیتال یا دستگاه ضبط فیلم تحت شبکه استفاده می‌‌کنند. تفاوت اصلی میان یک DVR و یک NVR این است که دوربین‌‌ها فیلم‌‌های خود را برای پردازش به DVR ارسال می‌‌کنند، در حالی که یک NVR فیلم‌‌ را به صورت مستقیم بر روی خودِ دوربین پردازش می‌‌کند. NVRها فنّاوری جدیدتری دارند، و DVRها به تدریج در حال خروج از رده هستند. سیستم‌‌های NVR با دوربین‌‌های باسیم یا بی‌‌سیم کار می‌‌کنند، اما فقط دوربین‌‌هایی که از شرکت سازنده‌‌ی همان NVR باشند.

مزیت اصلی یک سیستم سیم‌‌کشی شده قابل اطمینان بودن آن است. هرگاه که شما قادر به اتصال دوربینی از طریق سیم‌‌کشی به یک شبکه بودید، وضعیت بهتری ایجاد خواهد شد، اینگونه مشکلات اتصال را از بین برده و سرعت خود را تا میزان زیادی بالا می‌‌برید. به صورت کلی، یک اتصال باسیم برای دوربین، حدود سه برابر سریع‌‌تر از نوع بی‌‌سیم آن است.

دوربین‌‌های باسیم ذاتاً مطمئن‌‌تر از دوربین‌‌های بی‌‌سیم هستند، چرا که همواره سیگنال (آنتن‌‌دهی) قوی برای انتقال فیلم‌‌های خود به یک DVR یا NVR و سپس اینترنت دارند. لازم نیست شما نگرانی‌‌ای درباره‌‌ی کاهش میزان آنتن‌‌دهی و از بین رفتن قدرت وای-فای در طی مسافت داشته باشید، با وای-فای، به دست آوردن تصاویر درست، واضح و پایدار و پوشش مستمر در تمام زمان‌‌ها می‌‌تواند به سختی ممکن باشد. به علاوه، دوربین‌‌های باسیم می‌‌توانند با استفاده از باتری‌‌های پشتیبان در حین فقدان برق هم آنلاین بمانند. و حتی با وجود اتصال به اینترنت، سیستم نمی‌‌تواند به روشی مشابه با دوربین بی‌‌سیم مورد هک شدن قرار بگیرد. این به نوعی یک شرایط برد-برد است (با حفظ مزیت‌‌های هر دو مدل و حذف معایب)، اما با مقدار کمی پیچیدگی بیشتر در راه‌‌اندازی و اجرا.

آیا می‌‌توان دوربین‌‌های امنیتی خانگی را در آپارتمان‌‌ها نصب کرد؟

نصب دوربین‌‌های باسیم امنیت خانگی در آپارتمان‌‌ها می‌‌تواند کار دشواری باشد، اما دوربین‌‌های بی‌‌سیم جایگزین بسیاری خوبی در این مورد برای آن‌‌ها می‌‌باشند. اگر صاحب‌‌خانه‌‌ی شما اجازه‌‌ی سوراخ‌‌ کردن دیوارها با دریل را به شما نمی‌‌دهد، بسیاری از دوربین‌‌های امنیتی همراه با نوارچسب‌‌های دو طرفه‌‌ی محکم برای نصب عرضه می‌‌شوند. از سوی دیگر بیشتر جایگاه‌‌های نصب، به عنوان پایه‌‌ نیز عمل می‌‌کنند، به این ترتیب شما می‌‌توانید دوربین را بر روی قفسه‌‌‌‌ای با موقعیت مناسب مستقر کنید. جایگاه‌‌های نصب مغناطیسی هم گزینه‌‌های شما را افزایش می‌‌دهند. برای مثال، سطح کناری یخچال معمولاً خاصیت مغناطیسی داشته و می‌‌تواند جای خوبی برای نصب دوربین در یک فضای زندگی باشد.

از آنجا که دوربین‌‌های بی‌‌سیم فیلم ضبط شده‌‌ی خود را به فضای ابری می‌‌فرستند، نیازی نیست که شما نگران امکان دسترسی یک دزد بالقوه به آن باشید. تا زمانی که آن‌‌ها بتوانند یک دوربین را گرفته یا روی آن را بپوشانند، فیلم ضبط شده به صورت ایمن در ابر قرار گرفته و هشداری به شما بر روی تلفن هوشمندتان ارسال شده است.

راندماکس همواره سعی کرده است که اطلاعاتی به روز و کامل را در اختیار مخاطبین خود قرار دهد. اگر فکر میکنید که تمایل به بررسی دوربینهای موجود در فروشگاه اینترنتی راندماکس را دارید می توانید روی این لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *