هزینه خرید یا ساخت یک آینه هوشمند چقدر است؟

radzad

radzad

با افزایش تدریجی و در دسترس قرار گرفتن آینه‌های هوشمند، قیمت این محصولات رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند. خرید یک آینه هوشمند از قبل راه‌اندازی‌شده، بسته به اندازه و ویژگی‌هایش، می‌تواند چیزی بین 1 تا 10 میلیون تومان خرج بردارد.

خوشبختانه، اگر آینه هوشمندتان را خودتان بسازید، هزینه‌ی ساخت آن بسیار کمتر خواهد بود. با این کار نه‌‌‌تنها با پرداخت کسری از هزینه‌ی آینه‌های هوشمند در هزینه‌تان صرف‌جویی می‌کنید، بلکه آینه هوشمندتان همان ویژگی‌های یک آینه هوشمند 10 میلیون تومانی را خواهد داشت. هر چند اغلب افراد قادر به چنین کاری نیستند و خرید آینه هوشمند گزینه اول و آخرشان است.

ساخت آینه هوشمند مخصوص خودتان بدین معنی است که می‌توانید آن را مطابق با نیازهای خود، شخصی‌سازی کنید. به جای پرداخت هزینه برای قابلیت‌هایی که هیچ‌وقت به کارتان نمی‌آیند، می‌توانید یک آینه هوشمند، دقیقاً مطابق با ویژگی‌هایی که خودتان می‌خواهید، بسازید.

هزینه ساخت آینه هوشمند به اندازه و ابعاد کلی آینه، ویژگی‌های آن و مواد مورد استفاده برای ساخت آن بستگی دارد. در اداکه با توجه به نوسانات ارزی در ایران قیمت ها به دلار مطرح شده اند.

هزینه‌ی ساخت یک آینه هوشمند کوچک کمتر از ۱۰۰ دلار، یک آینه هوشمند با اندازه متوسط بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار و یک آینه بزرگ، تا بیش از ۴۰۰ دلار است..

بیایید چند مثال را مرور کنیم تا ایده‌ی بهتری از هزینه‌های ساخت یک آینه هوشمند به دست بیاورید.

ساخت آینه هوشمند کوچک با بودجه محدود

هزینه‌ی ساخت آینه‌های هوشمند کوچک، نسبتا ارزان است. سه جزء اصلی برای ساخت یک آینه هوشمند وجود دارد. از این رو، بیایید بررسی کنیم که هر یک از آن‌ها برای ساخت آینه‌های هوشمند کوچک، چقدر ممکن است هزینه داشته باشد.

شیشه: هنگام ساخت یک آینه هوشمند کوچک، در این زمینه گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید. شما می‌توانید از شیشه معمولی یا از پلکسی گلس (نوعی طلق شفاف پلاستیکی) با روکش آینه دوطرفه استفاده نمایید.

برای ارائه ارزان‌ترین گزینه، به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک قاب عکس عادی (۱۰ الی ۲۰ دلار) در کنار یک پوشش پلاستیکی بازتابنده (حدود ۱۰ دلار) برای تبدیل آینه‌ی خود به یک آینه دوطرفه استفاده کنید.

صفحه نمایش: مزیت ساخت یک آینه کوچک این است که می‌توانید صفحه‌نمایشی پیدا کنید که تمام فضای روی صفحه نمایشگر را اشغال می‌کند. اگر یک مانیتور کامپیوتر قدیمی دارید، می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای، از آن به‌عنوان صفحه‌نمایش آینه هوشمند خود استفاده کنید.

یا می‌توانید به راحتی یک مانیتور دست دوم با قیمت پایین‌تر از ۵۰ دلار خریداری کنید.

کامپیوتر: رایج‌ترین گزینه هنگام ساخت یک آینه هوشمند استفاده از رایانه‌های رزبری پای (Raspberry Pi) است. شما می‌توانید یک کیت کامل از این رایانه با تمام اتصال‏‌دهنده‌هایش را با قیمت حدود ۵۰ الی ۸۰ دلار خریداری کنید.

با توجه به آنچه در حال حاضر در دسترس شما هست، می‌توانید به‌راحتی یک آینه هوشمند کوچک با قیمت حدود ۱۰۰ دلار بسازید. اگر هیچ قطعه‌ای از بین مواردی که ذکر شد را ندارید، ساخت این آینه ممکن است چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار برای شما هزینه داشته باشد.

خرید آینه هوشمند در راندماکس:

ساخت یک آینه هوشمند با اندازه متوسط

 

هزینه‌ی ساخت آینه‌های هوشمند با اندازه متوسط نیز می‌تواند بسیار ارزان تمام شود. ممکن است بسته به این‌ که می‌خواهید آینه‌ی شما از لحاظ ظاهری و ویژگی‌های نرم‌افزاری چطور به‌نظر برسد، مجبور به خرید قطعات اضافی برای قاب آینه شوید. اما در کل هزینه ساخت آینه‌های هوشمند در این ابعاد، بسیار ارزان است.

شیشه: بسته به اندازه موردنظرتان، هم‌چنان توانایی انتخاب بین پلکسی گلس (نوعی طلق شفاف پلاستیکی) یا شیشه را دارید. شما می‌توانید از شیشه معمولی یا از پلکسی گلس با روکش آینه دوطرفه استفاده نمایید.

در صورت استفاده از پلکسی گلس، هر چقدر آینه‌ی شما بزرگ‌تر باشد، میزان کج و کولگی آینه بیشتر به چشم می‌خورد. اگر به‌دنبال ساخت آینه‌ای با قطر بالاتر از ۳۰ اینچ هستید، پیشنهاد می‌کنیم از شیشه استفاده کنید.

قیمت یک شیشه معمولی به همراه پوشش پلاستیکی تنها چیزی حدود ۲۰ الی ۵۰ دلار خرج برمی‌دارد. یک پلکسی گلس با کیفیت و یک آینه دوطرفه مناسب نیز ممکن است به‌ترتیب نزدیک به۱۵۰ و ۲۰۰ دلار هزینه داشته باشند.

قاب: ساخت یک قاب بسیار آسان و کم‌هزینه است. بسته به اندازه کلی قاب و موادی که می‌خواهید در آن به کار ببرید، با استفاده از چوب و رنگ/لاک در مجموع چیزی بین ۲۰ الی ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

نمایشگر: اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش شما تمام فضای روی آینه را بپوشاند، احتمالا مجبور به خرید یک مانیتور بزرگ خواهید شد. یک مانیتور ۲۸ اینچی دست دوم چیزی حدود ۸۰ دلار قیمت دارد.

اگر هم با این موضوع که نمایشگر آینه هوشمندتان تنها بخشی از خود آینه را بپوشاند، می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کمتر، یک صفحه‌نمایش مناسب برای آینه خود تهیه کنید.

کامپیوتر: احتمالا یک رایانه رزبری پای (Raspberry Pi) برای انجام فعالیت‌های ضروری در آینه هوشمند شما کافی باشد، مگر این که قصد اضافه‌کردن چندین ویژگی نرم‌افزاری فشرده به آینه هوشمند خود را داشته باشید.

یک کیت کامل با تمام قطعات اتصال‌دهنده حدود ۵۰ تا ۸۰ دلار قیمت دارد.

فرض را بر این می‌گیریم مانیتور اضافه ندارید و مجبور هستید یک مانیتور جدید تهیه کنید. در این صورت، یک آینه هوشمند با اندازه متوسط (مثلا ۳۰ اینچ) بسته به کیفیت مواد استفاده‌شده در آن و ویژگی‌های سفارشی‌اش، قیمتی بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت.

ساخت یک آینه هوشمند بزرگ

 

اگر یک آینه هوشمند بزرگ برای سرویس حمام یا دستشویی خود می‌خواهید، به‌خاطر ابعاد بزرگ آن، هزینه‌ی بسیار بیشتری باید پرداخت کنید. بخش اعظمی از این هزینه نیز برای تهیه‌ی شیشه درون آینه خواهد بود. سایر قطعات مانند کامپیوتر و صفحه‌نمایش مخصوص آینه، نسبتاً ارزان هستند.

برای نمونه عکس زیر، آینه‌ی هوشمندی است که برای حمام خود ساخته‌ام:

من از تجربه‌ی ساخت آینه هوشمند خودم به‌عنوان یک نمونه برای تخمین قیمت آینه‌های هوشمند در ابعاد بزرگ، استفاده خواهم کرد.

شیشه: برای یک آینه بزرگ، بهتر است از شیشه به‌جای پلکسی گلس استفاده کنید. کج و معوج‌شدن پلکسی گلس در اندازه‌های بزرگ‌تر، باعث می‌شود آینه‌ی شما ارزان و بی‌کیفیت به‌نظر برسد. یکی از گزینه‌های پیش روی شما، خرید یک لایه شیشه معمولی و استفاده از پوشش پلاستیکی است. این کاری است که من برای آینه هوشمند حمام خود انجام دادم و جزئیاتش را در این وب‌سایت خواهید دید.

شیشه‌های بزرگ به‌خاطر ضخامت بالایشان (تا ۶ میلی متر) می‌توانند نسبتاً گران باشند. شیشه (در ابعاد ۵۵ در ۳۰ اینچ) و پوشش پلاستیکی بزرگی که من از آن‌ها استفاده کردم، به‌ترتیب ۲۰۰ و ۳۰ دلار خرج برداشتند.

قیمت آینه‌های دوطرفه‌ی آماده با افزایش اندازه‌ی آینه، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. یک آینه دو طرفه ۵۵ در ۳۰ اینچی ممکن است هزاران دلار هزینه داشته باشد.

قاب: ساخت یک قاب مخصوص آینه هوشمند، حتی برای در اندازه‌های بزرگ‌تر، بسیار ارزان و آسان است. بسته به اندازه کلی قاب و موادی که می‌خواهید در آن به کار ببرید، با استفاده از چوب و رنگ/لاک در مجموع چیزی بین ۵۰ الی ۸۰ دلار هزینه خواهد داشت.

قاب باید به اندازه‌ی کافی محکم باشد تا آینه را روی دیوار نگه دارد. از این رو ارزشش را دارد که برای تهیه‌ی آن بیشتر از حالت عادی پول خرج کنید.

نمایشگر: یک مانیتور ۲۸ اینچی دست دوم چیزی حدود ۸۰ دلار قیمت دارد. مانیتورهای کوچک‌تر برای استفاده روی آینه‌های بزرگ کاملاً مناسب هستند، زیرا نیازی به پرکردن فضای زیادی با محتوای آینه‌تان در آن‌ها وجود ندارد.

یک مانیتور ۲۰ اینچی کاملا برای این کار مناسب است، اما سعی کنید بزرگ‌ترین مانیتوری را که می‌توانید، تهیه کنید. مطمئنا هیچ‌کس دوست ندارد یک آینه هوشمند بزرگ داشته باشد که فقط به یک مانیتور ۱۵ اینچی محدود شده است.

کامپیوتر: احتمالا یک رایانه رزبری پای (Raspberry Pi) برای انجام فعالیت‌های ضروری در آینه هوشمند شما کافی باشد، مگر این که قصد اضافه‌کردن چندین ویژگی نرم‌افزاری فشرده به آینه هوشمند خود را داشته باشید. یک کیت کامل با تمام قطعات اتصال‌دهنده حدود ۵۰ تا ۸۰ دلار قیمت دارد.

آینه‌های هوشمند بزرگ ممکن است از ۴۰۰ دلار گرفته تا بیش از ۳۰۰۰ دلار، هزینه داشته باشند. در نهایت همه چیز بستگی به اندازه و قابلیت‌هایی دارد که شما می‌خواهید در آینه هوشمند خود از آن‌ها استفاده کنید. با این حال، احتمالاً متوجه می‌شوید که سرانجام، ساخت آینه‌های هوشمند بسیار ارزان‌تر از خرید آن‌ها برایتان تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *