راهنمای خرید دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی

radzad

radzad

دوربین‌های مداربسته خانگی می‌توانند در خانه‌ی شما یک افزونه‌ی ارزشمند بمنظور کمک به حفظ اموالتان‌، عزیزانتان و نیز حیوانات خانگی مورد علاقه تان باشند و در همین حال آرامش ذهنی را برای شما به ارمغان ‌آورند. در این راهنمای خرید‌، ما چگونگی خرید بهترین دوربین مداربسته خانگی را برای شما شرح خواهیم داد.ما از تعریف دوربین امنیتی خانگی گرفته تا خصوصّیات مطلوب و مدّ نظر شما و همچنین مواردی که باید در بحث کیفیت دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی جستجو کنید، را ارائه خواهیم داد.

دوربین مداربسته‌ی خانگی چیست؟

یک دوربین مداربسته‌ی خانگی مدرن و هوشمند در واقع نوعی دستگاه نظارتی است که به شما امکان می‌دهد که از هرجایی که هستید با استفاده از ارتباط اینترنتی‌، تصاویر زنده یا ضبط شده را به تلفن هوشمند یا دوربین خود منتقل کرده و بدین صورت مراقب اموال و دارایی‌های خود باشید.

دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی ویژگی‌های متمایز زیادی دارند. به طور خاص‌، آنها:

  • یا بصورت بی سیم از طریق Wi-Fi و یا با استفاده از سیم و کابل‌کشی تبادل اطلاعات می‌کنند.
  • برق مصرفی آنها یا از طریق سیم‌کشی‌، یا با باتری و یا پریز روی دیوار تأمین می‌شود.
  • مدلهای مختلف و متنوع آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم در داخل خانه، و هم در خارج از منزل یا همزمان در هر دو محیط قابل استفاده باشند.
  • می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن موبایل، پخش زنده‌ی ویدیویی داشته باشند.
  • قابلیت کنترل از راه دور را دارند.
  • وضوح تصویر استاندارد (در اغلب موارد) یا وضوح تصویر با کیفیت بالاتر از استاندارد را نمایش می‌دهند.
  • با استفاده از ویژگی زوم کردن دیجیتالی (بزرگنمایی) می‌توانید روی تصاویر زوم کنند.
  • به طور مداوم‌ و تمام وقت یا در صورت وجود حرکت در مکان تصویربرداری، فیلم را ضبط می‌کند.
  • «حالت دید در شب» دارند بنابراین در تاریکی هم قدرت دید دارند.
  • ممکن است قابلیت مکالمه دوطرفه و زنگ هشدار توکار را درون خود داشته باشد.
  • ممکن است مجهز به دزدگیر باشند.
  • ممکن است از لنزهای زاویه باز(عدسی با زاویه باز) و یا قابلیت‌های چرخش افقی دوربین یا چرخش عمودی دوربین، برای دیدی فراتر از یک میدان دید استاندارد برخوردار باشند.

خرید دوربین مداربسته‌ی خانگی

خرید دوربین مداربسته‌ی خانگی پروسه‌ای نسبتاً ساده است. کافیست این پنج گام را دنبال کنید تا مورد مناسب خود را خریداری نمایید.

  1. ابتدا تصمیم بگیرید که از چه بخش‌هایی از خانه خود می‌خواهید محافظت کنید.
  2. منبع برق خود را انتخاب نمایید.
  3. میزان بودجه خود را تعیین کنید.
  4. ویژگی‌های مناسب را برگزینید.
  5. حریم خصوصی خود را در نظر بگیرید.

تصمیم بگیرید که از چه قسمت‌هایی از خانه خود می‌خواهید حفاظت نمایید.

اطمینان حاصل کنید که تمام جاهایی که سارق می‌تواند به خانه شما ورود کند و همچنین مناطق اصلی که یک متجاوز مجبور به عبور از آنهاست را در پوشش دید دوربین قرار دهید. علاوه بر این‌، مشخص کنید که آیا به دوربین‌های نوع داخل خانه، دوربین‌های نوع خارج از خانه و یا هر دو مدل نیاز دارید و اینکه می‌خواهید آنها را در کجا نصب کنید. توصیه ما اینست که هنگامی که دوربین‌ها را هم در داخل و هم در خارج از منزل نصب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی بالا باشند تا یک متجاوز نتواند دوربین را گرفته یا آن را به نوعی بپوشاند.

منبع انرژی خود را انتخاب کنید

تصمیمتان را بگیرید که آیا دوربین‌های سیمی را می‌خواهید یا دوربین‌های بی‌سیم(وایرلس) را ترجیح می‌دهید. در دوربین‌های سیمی لازم است که آنها را به یک دستگاه ضبط مرکزی وصل کنید. در نتیجه، معمولاً لازم است که بصورت حرفه‌ای نصب شوند.

بسیاری از دوربین‌های با سیم به یک پریز مخصوص در خارج یا داخل خانه احتیاج دارند. مورد دوم (پریز دوربین در داخل خانه) برای رد کردن کابل برق نیاز به سوراخ کردن دیوار خارجی منزل شما دارد، اما مزّیت آن این است که در این حالت کسی نمیتواند دوربین را از برق بکشد یا کابل آنرا قطع کند. برخی از دوربین‌های بی‌سیم قادرند با یک باطری مخصوص دوربین، برق خود را تأمین کنند که اگر دوربین بر مبنای آن طراحی شده باشد‌، باید به صورت دوره‌ای از طریق پریز دیواری یا انرژی خورشیدی شارژ شود‌.

مزیت اصلی دوربین‌های سیمی این است که شما می‌توانید به طور مداوم فیلم‌ها را در یک دستگاه در دسترس خود ضبط کنید و بنابراین نیازی به پرداخت هزینه ماهانه‌ی ذخیره‌سازی در فضای اینترنت ابری یا نگرانی در مورد هک شدن آن نیست. از طرف دیگر، نصب دوربین‌های بی‌سیم به نوبه‌ی خود بسیار راحت‌تر است و بسیاری از آنها دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تری هستند‌، مانند قابلیّت تشخیص چهره، مناطق فعالیت و اپلیکیشن‌های موبایلی کاربر پسند‌تر برای مشاهده فیلم از راه دور.

بودجه خود را تعیین کنید

توجه: قیمت های عنوان شده در این مقاله همگی حدودی و مربوط به تابستان 1400 هستند.

قیمت تنها یک دوربین بی‌سیم از 150 هزار تومان تا 30 میلیون تومان متغّیر است. هزینه‌ی متوسط یك سیستم كامل جهت پوشش کامل خانه شما بسته به اینكه ملك شما چه اندازه باشد و چه دوربینی را انتخاب كنید کاملا متغییر است. اگر شما به چندین دوربین نیاز داشته باشید، هزینه‌ی خرید و هزینه‌های ذخیره‌سازی مداوم فیلم می‌تواند به سرعت فزونی یابد. با این وجود شما می‌توانید این دوربین‌ها را خودتان نصب کنید تا در هزینه‌های نصب صرفه‌جویی نمایید. اگر نصب حرفه‌ای را انتخاب کنید‌، قیمت نصب برای هر دوربین از 100 هزار تومان شروع می‌شود.

دوربین‌های سیمی عموماً هزینه اولیه‌ی کمتری دارند و هیچ هزینه‌ی جاری برای ذخیره مداوم فیلم پرداخت نمی‌شود. با این حال، هزینه‌ی نصب برای هر دوربین را حداقل 100 هزار تومان در نظر بگیرید.

ویژگی‌های مناسب را برگزینید

از ویژگی‌های کلیدی دوربین مداربسته خانگی می‌توان به ضبط فعالیّت حرکتی، هشدارهای گوشی‌های هوشمند، وضوح با کیفیت خوب و دید در شب اشاره کرد. این موارد به امنیت دارایی‌های شما کمک می‌کنند. دیگر خصوصیات مفید شامل مکالمه دو طرفه، نورافکن و آژیرهای تعبیه شده در داخل دستگاه و نیز یک میدان دید گسترده جهت پوشش منطقه‌ای گسترده با دوربین‌های کمتر است.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته نرم‌افزاری که باید در نظر گرفت شامل دوربین‌هایی است که می‌توانند بین افراد و حیوانات تمایز قائل شوند و یا آنهایی که مناطق فعالیّتی خاصی را بمنظور کمک به کاهش هشدارهای کاذب کنترل می‌کنند. همچنین، به این فکر کنید که آیا شما به دوربینی نیاز دارید که بتواند به طور مداوم فیلم تصاویر را ضبط کند یا دقیقاً هنگام وقوع یک اتفاق شروع به ضبط تصاویر نماید. ضبط مداوم تصاویر، این اطمینان را حاصل می‌کند که شما هیچ رویدادی را از دست نخواهید داد، اما به پهنای باند بالای Wi-Fi و ذخیره‌سازی زیاد برای فیلم نیاز دارد.

اضافه شدن هر یک از موارد بالا به نیاز شما از یک دوربین، میتواند هزینه شما برای خرید آن را افزایش دهد. راندماکس پیشنهاد میدهد که صرفا بر مبنای نیاز خود محصول مناسب را انتخاب کنید تا هزینه های اضافی و زیاد برای امکاناتی که به ندرت ممکن است از آنها استفاده کنید، پرداخت نکنید.

حریم خصوصی خود را مدنظر قرار دهید

دوربین‌های بی‌سیم فیلم خود را از طریق اینترنت مخابره می‌کنند و آن را در یک سرور مبتنی بر فضای ابری ذخیره می‌کنند‌، بدین معنی که عملاً توسط افراد دیگر قابل مشاهده هستند. برای کاهش این ریسک، دوربین‌ها را فقط از شرکت‌هایی که به آنها اعتماد دارید و امنیت دوربین خود را تبلیغ می‌کنند خریداری کنید.

به دنبال ویژگی‌های حریم خصوصی توکار و اتومات مانند Geofencing باشید (که بر اساس موقعیت مکانی تلفن شما، وقتی شما در خانه هستید دوربین‌ها را خاموش و هنگام خروج شما از خانه دوربین‌ها را روشن می‌کند)، یا یک شاتر دوربین فیزیکی که بتواند لنز دوربین را ببندد. علاوه بر این، فقط دوربین‌های بی‌سیمی را در نظر بگیرید که از قابلیت تأیید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) برخوردارند(که پس از تایپ رمز ورود خود، برای شما یک متن یا نامه الکترونیکی با کد خاصی را به تلفن تان ارسال می‌کند) تا از هک شدن جلوگیری به عمل آورد.

آیا اصلاً به دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی نیاز دارم؟

محافظت از خانه‌هایمان و افراد و دارایی‌های حاضر در منازلمان امریست که همواره همه‌ی ما خواهان انجام آن هستیم. دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی یک روش ساده و نسبتاً ارزان برای این کار را به ما ارائه می‌دهند. نصب دوربین مداربسته‌ی خانگی در داخل خانه یا بیرون خانه به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمانی که مایلید از راه دور به وسیله‌ی تلفن هوشمند خود ببینید اوضاع در چه حال است.

تصور کنید که کودکی در منزل دارید یا سالمندی که نیاز به توجه همیشگی و ویژه دارد و یا تصور کنید که میخواهید بر رفتار و عملکرد پرستار کودکتان و یا حتی باغبان یا سرایدارتان نظارت بهتری داشته باشید. چنین محصولاتی از بسیاری از جهات خیالتان را راحت میکند.

همچنین یک دوربین می‌تواند به لطف حسگرهای حرکتی تعبیه شده در خود، شما را از هرگونه فعّالیت در ملک خود آگاه نماید. در حالیکه جرائم مربوط به دارایی‌های مردم در حال کاهش است‌، اما سرقت وسایل بسته‌بندی ‌شده در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ در بسیاری از محله‌ها در همه جهان است‌، بطوریکه 36 درصد آمریکایی‌ها در سال 2019 گزارش کردند که آنها قربانی اینگونه سرقت‌ها بوده‌اند.

با این همه، دوربین‌های با کیفیت مداربسته‌ی خانگی می‌توانند هنگام دور بودن ما از خانه‌، آرامش خاطر را برایمان رقم بزنند. از این گونه فیلم‌ها می‌توان برای اعلام خطر به مقامات و مراجع قانونی یا پیگرد حقوقی عامل جرم استفاده کرد و تحقیقات هم نشان داده‌اند که تنها وجود دوربین می‌تواند یک سارق بالقّوه را از سرقت باز دارد. بیشتر مرتكبان به جرائم، اگر دوربینی ببینند، خانه مورد نظر را هدف سخت‌تری در نظر می‌گیرند. اگر دوربین‌های قابل رویت دارید، در حقیقت یک نیروی بازدارندگی بزرگ دارید.

در حالی که کارشناسانی که ما با آنها صحبت کردیم همگی توصیه می‌کنند که برای محافظت کامل از منزل (بیشتر آنها دوربین را پیشنهاد می‌کنند) یک سیستم امنیتی خانگی قابل نظارت نصب کنید‌، آنها همچنین توصیه می‌کنند که اگر مواردی مانند سنسورهای حرکتی و هزینه‌های نظارت(مانیتورینگ) حرفه‌ای را نمی‌خواهید، نصب دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی توسط خود صاحبان منازل، یک گزینه‌ی خوب است.

دوربین‌های امنیتی می‌توانند از طریق خود نظارتی، عمل نمایند و در هنگام تشخیص صدا یا حرکت، هشدارهایی را به گوشی هوشمند ارسال کنند. با استفاده از صوت و آژیرهای دو طرفه درون دوربین‌ها‌، شما می‌توانید براساس هشدارها عمل کرده و مشکلات احتمالی را بطور بالقوّه پیشگیری و دفع نمایید.

در هنگام خرید دوربین مداربسته‌ی خانگی به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟

ویژگی‌های کلیدی که هنگام خرید دوربین مداربسته‌ی خانگی باید به دنبال آنها باشید، شامل:

  • کنشگری حرکت: یک دوربین بهتر است به محض تشخیص حرکت، ضبط را شروع کرده و آن فیلم را در جایی ذخیره نماید که برای یک دوره‌ی زمانی قابل دسترسی باشد. گاهی اوقات از این قابلیّت به عنوان ضبط مبتنی بر رویداد یاد می‌شود.
  • هشدارهای تلفن‌های هوشمند: یک دوربین امنیتی خوب میبایست هشدارهای با قابلیّت شخصی‌سازی را که بتوان به تلفن هوشمند یا تبلت ارسال کرد، ارائه دهد.
  • وضوح تصویر(رزولوشن): هرچه دوربین با کیفیت بالاتری فیلم را ضبط کند، شما نیز جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد. اکثر دوربین‌های امروزی، ویدئویی با کیفیت فول اچ دی (HD) (1080p یا 2 مگاپیکسل) ارائه می‌دهند. سوپر اچ دی (1440p یا4 مگاپیکسل یا 2k) و اولترا اچ دی(8 مگاپیکسل یا 4K) به دلیل تولید تصاویر دقیق و واضح‌تر‌، محبوبیت بیشتری دارند.
    فول اچ دی برای اکثر افراد مناسب خواهد بود، اما اگر می‌خواهید صورت یک فرد یا شماره پلاک خودرو را بزرگنمایی کنید، به دنبال لنزهای سوپر اچ دی یا اولترا اچ دی و لنزهای بزرگنمایی دیجیتال x8 یا x12 باشید.
  • دید در شب: دوربین‌های مداربسته‌ در فضای باز خارج از منازل میبایست دید در شب با محدوه‌ی پوشش خوبی داشته باشند. دوربین‌ها در هنگام شب نمی‌توانند فواصلی که در طول روز در معرض دید خود داشتند را پوشش دهند و دامنه دید در شب از حدود 9 تا 90 متر است. به دنبال دوربینی با دید در شب باشید که دامنه‌ی دید آن حداقل 15 متر باشد. دید رنگی در شب نیز در برخی از دوربین‌های رده بالاتر، یک گزینه مطلوب است.
  • صوت: میکروفون توکار که درون دوربین تعبیه می‌شود به شما این امکان را می‌دهد که به همان خوبی که تصاویر را رویت می‌کنید بتوانید صداها را هم گوش کرده و ببینید اوضاع چگونه است. بلندگو برای صدای دو طرفه یک ویژگی سخت افزاری خوب در نظر گرفته می‌شود بنابراین شما می‌توانید از طریق دوربین با هر کسی که در ملک شما است صحبت کنید.
  • ذخیره‌سازی: بیشتر دوربین‌ها تصاویر خود را در فضای ابری ذخیره می‌‌کنند (یک سرور از راه دور که از طریق اینترنت به دوربین شما متصل است). دستگاه DVR (ذخیره سازی توسط دستگاه‌های شخص) نیز برای برخی از موارد یک گزینه مدنظر است، حال میتواند بصورت ذخیره‌سازی روی کارت microSD در دوربین باشد یا یک هارد درایو با قابلیّت متصل شدن و جدا شدن باشد.
  • میدان دید: هرچه میدان دید گسترده‌تر باشد‌، شما به دوربین‌های کمتری برای پوشش کل ملک خود نیاز خواهید داشت. به دنبال میدان دیدی بین 130 تا 180 درجه باشید.
  • طراحی: شما می‌خواهید که دوربینهایتان برای سارقین احتمالی قابل ملاحظه باشند اما در عین حال هنگام نصب در داخل یا بیرون خانه نیز جذاب به نظر برسند.
  • ویژگی‌های حریم خصوصی: اگر نگران حریم خصوصی هستید‌، به دنبال یک ویژگی geofencing باشید که وقتی گوشی هوشمند شما در خانه باشد‌، دوربین را خاموش کرده و هنگامیکه منزل را ترک می‌کنید دوباره روشن شود.
  • ویژگی‌های امنیتی: تأیید هویت دو مرحله‌ای یک ویژگی امنیتی مهم است که به شما در محافظت از هک شدن کمک می‌نماید. این بدین معناست که شما باید با استفاده از یک روش دوم مانند تماس تلفنی‌، ایمیل یا پیام نوشتاری تأیید کنید که به حساب کاربری سیستم خود وارد می‌شوید.
  • ویژگی‌های جدید و پیشرفته: آژیر توکار یا نورافکن می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده مضاعف عمل نماید و قابلیّت‌های نرم‌افزاری پیشرفته مانند امکان تنظیم مناطق فعالیّتی‌، تمایز اشخاص از حیوانات‌، تشخیص چهره و بزرگنمایی و چرخش دوربین، به شما امکان کنترل بیشتر برچیزی که رویت می‌کنید را می‌دهند.
  • یکپارچه‌سازی: دوربین‌های بی‌سیم هوشمند می‌توانند با سیستم‌های خانگی هوشمند ارتباط برقرار کنند تا امکانات، امنیت و راحتی بیشتری برای شما به ارمغان بیاورند. به عنوان مثال‌، هنگامی که با اکوسیستم‌های دستار صوتی الکسا (Alexa) محصول آمازون یا Google’s Home همگام‌سازی (sync) می‌کنید، می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی، فیلم‌های امنیتی را در بلندگوی هوشمند دارای صفحه نمایش یا یک تلویزیون همساز و قابل تطبیق مشاهده کنید. بعضی از دوربین‌های امنیتی همچنین با قفل‌های هوشمند ادغام می شوند تا امکان ایمنی بیشتری در خانه فراهم شود. دوربین‌هایی که با برنامه‌ی Apple HomeKit کار می‌کنند شما را قادر می‌سازند که آنها را از طریق برنامه Apple’s Home مشاهده کرده و همچنین فیلم‌های خود را با استفاده از برنامه HomeKit Secure Video ذخیره کنید‌، که این موارد گزینه خوبی برای کسانی‌ محسوب میشوند که نگران حریم خصوصی خود هستند.

دوربین مداربسته‌ی خانگی را از کجا بخریم؟

ما پی بردیم که بهترین شرکت‌های جهانی برای خرید دوربین مداربسته‌ی خانگی شامل Arlo ، Ring و Nest هستند. این شرکت‌ها همگی دوربین مداربسته‌ی خانگی بی‌سیم و نصب شده با DIY را با ویژگی‌های عالی و اعتباری مطمئن ارائه می‌دهند. Ring متعلق به شرکت آمازون است و Nest توسط Google و Arlo هم توسط Netgear اداره می‌شود که بیشتر به دلیل محصولات شبکه خانگی شناخته شده است. هر دو کمپانی Arlo و Ring دوربین‌های مجهّز به باطری و AC را ارائه می‌دهند‌، در حالی که کمپانی Nest فقط گزینه‌های مجهز به AC را دارد. هر سه شرکت دوربین‌های خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین و خرده فروشان به فروش می‌رسانند. همچنین می‌توان این دوربین‌ها را بصورت آنلاین خریداری کرد.

Arlo

کمپانی Arlo بزرگترین برند دوربین های مدار بسته 100% بیسیم در دنیاست. دوربین‌های Arlo Pro 3 ، Arlo Pro 2 و Arlo Ultra همگی از باتری‌های لیتیوم – یونی تغذیه می‌شوند و از یک پایه مغناطیسی (آهن ربایی) برای اتصّال به دیوارهای خانه شما بدون هیچگونه نیازی به سیم استفاده می‌کنند. قیمت یک دوربین از 99/149 دلار شروع می‌شود و برای سه دوربین مدل بالای Arlo Ultra و یک هاب هوشمند به 99/799 دلار میرسد.

از طریق شبکه Wi-Fi اختصاصی خود به هاب هوشمند Arlo (یا ایستگاه پایه ورژن Pro 2) وصل می‌شوند، دوربین‌ها را می‌توان تا 90 متر دورتر از محل مورد نظر قرار داد که گزینه‌های زیادی را برای جانمایی دوربین‌ها به شما ارائه می‌دهد و بدین طریق شما با دامنه امواج Wi-Fi یا پریزهای برق دم دست دچار صدمه و آسیب نخواهید شد. Arlo مدعیست باتری‌های آن بسته به نوع استفاده سه تا شش ماه دوام می‌آورند و می‌توانند در محل نصب دوربین شارژ مجدد شوند (بنابراین در صورت تمایل می‌توانید دوربین را به طور مؤثر کابل کشی کنید)، یا با برداشتن باتری آنرا در فضای داخل خانه شارژ نمایید. دوربین‌های Arlo را می‌توان در محیط‌های داخل و بیرون از خانه بکار برد، در برابر شرایط آب و هوا مقاوم هستند و با برنامه‌های HomeKit ، Amazon Alexa و Google Assistant تطبیق پذیرند و کار می‌کنند.

همه دوربین‌های Arlo از گزینه‌های ذخیره‌سازی محلی و / یا ذخیره‌سازی فضای ابری، میدان دید گسترده، صدای دو طرفه و امکان ضبط شبانه‌روزی برخوردارند. دوربین‌های رده بالاتر دارای آژیر توکار و چراغ نورافکن تعبیه شده درون دوربین هستند. Arlo قابلیّت‌های پیشرفته نرم‌افزاری را ارائه می‌دهد که از طریق اپلیکیشن خودش کنترل می‌شوند‌، از جمله geofencing.

دیگر قابلیت‌ها از جمله مناطق فعالیّتی‌، (تشخیص و شناسایی اشیا) قابلیّت بزرگنمایی و ردیابی (فقط مدل‌های Ultra و Pro 3) نیز با یک طرح حق اشتراک ماهانه در دسترس هستند. شما به صورت رایگان به هفت روز فضای ذخیره‌سازی ابری برای حداکثر پنج دوربین با لاین Pro 2 دسترسی دارید و طرح‌های حق اشتراک ماهانه با قیمت 99/9 دلار برای حداکثر پنج دوربین و 30 روز زمان ثبت ویدئو با کیفیت 2K (کیفیت 4K  99/14دلار است) . شما همچنین می‌توانید ضبط مداوم تمام وقت را به مدت 14 روز با قیمت 9/99 دلار یا به مدت 30 روز با قیمت 99/19 دلار به آن اضافه کنید.

Nest

Nest پیشگام دوربین‌های هوشمند امنیتی خانگی بی‌سیم است و دو دوربین داخل خانه با منبع تغذیه  AC  و دو دوربین محیط بیرونی هم با منبع تغذیه AC ارائه می‌دهد (نصب حرفه‌ای برای دوربین‌های بیرون خانه امکانپذیر است). دوربین‌های Nest پخش زنده‌ی تصاویر با کیفیت 1080p، قابلیّت توقف سه ساعته و عکس لحظه‌ای (با امکان ضبط 24 ساعته برای 7روز هفته)، دید در شب، بزرگنمایی دیجیتالی، صدای دو طرفه، حصار امنیتی برای حریم خصوصی و هشدارهای مربوط به حرکت‌ها، افراد و صداها را ارائه می‌دهند.

IQ لاین دارای برخی از به روزرسانی‌های نرم‌افزاری مؤثر، از جمله قابلیّت شناسایی افراد است. این قابلیّت بدین معنیست که می‌تواند اعلان‌هایی را ارسال نماید تا بجای اینکه فقط بگویند«حضور یک شخص تشخیص داده شد» مثلاً ‌بگوید«‌راننده سرویس مدرسه در مقابل درب ورودی است». دوربین‌های IQ دارای سنسورهای 8 مگاپیکسلی هستند‌، بنابراین می‌توانند فیلم‌های با کیفیت4K  را ارائه دهند و همچنین می‌توانند چهره اشخاص را یاد بگیرند‌، به صداهای خاصّی گوش دهند (صحبت افراد، واق واق کردن سگ) و بزرگنمایی تصاویر و فعالیت ردیابی را انجام دهند. Indoor IQ Cam (دوربین مدلIQ  داخل خانه) از دستیار صوتی Google برخوردار است، بنابراین به عنوان یک اسپیکر هوشمند نیز فعالیت می‌کند و همه دوربین‌ها می‌توانند با دستیار صوتی Google و اسپیکر هوشمند الکسای آمازون بکار گرفته شوند.

دوربین‌ها از طریق Wi-Fi اطلاعات را مخابره می‌کنند و تصاویر را در فضای ابری ذخیره می‌کنند (گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی محلّی وجود ندارد). برای دسترسی به خصوصیات پیشرفته مانند تاریخچه‌ی ثبت ویدئو، شناسایی اشخاص‌‌، تشخیص چهره‌، مناطق فعالیت و تشخیص صدا‌، باید هزینه‌ی اشتراک Nest Aware را پرداخت کنید. این اشتراک به شما 30 روز ویدیوی ضبط شده را برای همه دوربین‌های شما با پرداخت فقط6 دلار در ماه به اضافه‌ی ضبط مبتنی بر رویداد ارائه می‌دهد.  Nest Aware Plus شامل60 روز تاریخچه ویدیویی پیشامد و 10 روز تاریخچه ویدیویی تمام وقت با قیمت 12 دلار در ماه است.

Ring

وقتی صحبت از دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی به میان می‌آید، Ring بهترین گزینه‌ی اقتصادی در دنیا است، دوربین‌های محیط داخل خانه و محیط بیرونی منزل که با قیمتی کمتر از 100 دلار شروع می‌شوند و حق اشتراک فضای ابری آن فقط با 3 دلار در ماه شروع می‌شود.

 Ring متعلّق به شرکت آمازون است و دارای دو دوربین امنیتی مستقل است، دوربین Ring Stick Up Cam چه برای محیط داخلی و چه برای محیط بیرونی خانه (باتری یا منبع تغذیه الکتریکی AC) با قیمت 99 دلار بفروش میرسد و دوربین Cam Cam Indoor (با منبع تغذیه الکتریکی AC) با قیمت 59 دلار بفروش میرسد. هر دو نوع دوربین از طریق Wi-Fi برای پخش زنده با کیفیت 1080پیکسل، اطلاعات را مخابره می‌کنند‌، یک میدان دید 130 درجه (140 درجه برای دوربین داخل خانه)، صدای دو طرفه، دید در شب و اعلان‌های فعال شونده از طریق حرکت را نیز ارائه می‌دهند. برای حریم خصوصی گزینه‌ای برای ژئوفنسیسنگ وجود دارد و همه دوربین‌ها توانایی کار با اسپیکر هوشمند الکسای شرکت آمازون را دارند.

دوربین‌های Ring تصاویر خود را در فضای ابری ذخیره می‌کنند (هیچ گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی محلی وجود ندارد). با برنامه‌های Ring’s Protect (3 دلار در ماه برای یک دوربین‌، 10 دلار در ماه برای همه دوربین‌های شما) به ویدیو ضبط شده 60 روزه و عکس‌های لحظه‌ای در بین کلیپ‌ها دسترسی خواهید داشت. هیچ گزینه‌ای برای ضبط تمام وقت تصاویر وجود ندارد، در واقع Ring فقط براساس پیشامدهای اتفاق افتاده تصاویر را ضبط می‌کند‌، اما قابلیّت “Snapshot Capture” (گرفتن عکس لحظه به لحظه) می‌تواند عکس‌هایی را برای تهیه‌ی یک محتوا از میان پیشامدها بگیرد. این طرح 10 دلاری ماهانه شامل نظارت حرفه‌ای برای سیستم امنیتی خانگی Ring است که آن را به یک ارزش بی‌نظیر تبدیل کرده است.

اشتباهاتی که باید در خرید دوربین مداربسته‌‌‌ی خانگی از آنها اجتناب کرد، کدامند؟

اشتباه شماره یک مردم در خرید دوربین‌های مداربسته‌‌‌ی خانگی، خرید از برندهای ارزان قیمت و بی نام و نشان است. اینگونه دوربین‌ها گویی یک داستان مبهم را روایت می‌کنند. ممکن است فروشندگان به شما بگویند دوربین 4 مگاپیکسل است، اما در واقع 1 مگاپیکسل بود باشد و شما هیچ راهی برای پاسخگو نگه داشتن آنها ندارید. علاوه بر این، اینگونه شرکت‌ها از اقدامات امنیتی ضعیفی مانند تنظیم رمزهای عبور پیش فرض و ذخیره تصاویر در سرورهای فضای ابری رمزگذاری نشده استفاده می‌کنند. این امر سبب می‌شود دوربین‌های این قبیل شرکت‌ها در برابر هکرها آسیب پذیرتر شوند.

دومین اشتباه رایج، در نظر نگرفتن قابلیّت‌های Wi-Fi خانه در هنگام خرید دوربین است. پخش زنده‌ی تصاویر و بارگذاری ویدئو در فضای ابری از پهنای باند زیادی استفاده می‌کند و برای مشاهده کامل و صحیح فیلم باید سرعت آپلود و دانلود خوبی داشته باشید. برای رزولوشن HD به ازای هر دوربین، 1 مگابیت بر ثانیه (Mbp) و برای برای رزولوشن 4k  تا 7 مگابیت بر ثانیه برای هر دوربین در نظر بگیرید.

علاوه بر این‌، ممکن است سیگنال Wi-Fi شما به جایی که می‌خواهید دوربین شما در آنجا نصب شود، نرسد. یک دوربین بی‌سیم که در انتهای خانه‌ای به مساحت مثلاً 600 متر مربع نصب شده است، نمی‌تواند با مودم Wi-Fi که در انتهای دیگر این خانه قرار دارد، اتصال خوبی برقرار کند، در نتیجه منجربه فیلم با کیفیت پایین و قطع و وصل شدن پی در پی مواجه خواهد شد (حالتی که دوربین به Wi-Fi متصّل نیست و بنابراین ضبط تصاویر صورت نمی‌گیرد). یک سیستم دوربینی با ایستگاه پایه مخصوص به خود (مانند سیستم‌های Arlo) می‌تواند در حل این مشکل، مفید واقع شود. از سوی دیگر، ممکن است بخواهید Wi-Fi منزل خود را از طریق توسعه دهنده Wi-Fi ، یا از طریق شبکه توری (Mesh Network) ارتقاء دهید.

یک باور نادرست و رایج در مورد دوربین‌های امنیتی این است که آنها همه چیز را ضبط می‌کنند. این قابلیّت در مورد دوربین‌های مداربسته‌ی قدیمی وجود داشت که تا زمان پر شدن هارد دیسک اقدام به ضبط تصاویر می‌کردند و سپس روی تصاویر گرفته شده‌ی قدیمی عمل ضبط تصاویر جدید را انجام می‌دادند. دوربین‌های بی‌سیم و مبتنی بر ذخیره‌سازی فضای ابری فقط هنگامی که حرکتی را تشخیص دهند شروع به ضبط تصاویر می‌کنند‌، بنابراین لازم نیست برای ساعت‌های طولانی فیلم را بررسی دقیق کنید تا ببینید آیا شخصی در ملک شما بوده است یا نه. برخی از دوربین‌های سیمی می‌توانند به طور مداوم تصاویر را ضبط نمایند، اما شما باید هزینه بیشتری برای ذخیره‌سازی فیلم پرداخت کنید.

در نهایت، بهتر است که دوربین‌هایی با وضوح کافی تهیه کنید تا جزئیات مورد نیاز خود را مشاهده نمایید – حداقل 2 مگاپیکسل، به گفته David VanWert، مشاور تکنولوژی منازل و مؤسس شرکت VanWert Technology Design Inc، «این موارد بستگی به سطحی از جزئیات دارند که شما به دنبال آنها هستید. آیا می‌خواهید در دوربین خود عمل بزرگنمایی و زوم کردن را انجام دهید تا شماره پلاک یک ماشین را مشاهده کنید؟ در این صورت‌، یک دوربین با رزولوشن 2K یا 4K تهیّه کنید.

هزینه‌ی دوربین مداربسته‌ی خانگی چقدر است؟

دوربین‌های مداربسته‌ی خانگی در رتبه‌بندی ما به قیمت جهانی از 59 دلار شروع می‌شوند و به 399 دلار برای یک دوربین هم می‌رسند. اگر تعداد زیادی دوربین بخرید، از هزینه‌های کلی، مقداری کاسته خواهد شد. پیشرفت‌های اخیر در فناوری(وایرلس) بی‌سیم و کاهش هزینه اجزای سیستم، مانند چیپ ست‌های Wi-Fi، هزینه‌های سخت‌افزاری دوربین را به میزان قابل توجّهی کاهش داده است. با این حال، برای ویژگی‌های بسیار پیشرفته و مدرن نرم افزار‌ی، مانند شناسایی افراد‌، مناطق فعالیت و قابلیّت‌های بزرگنمایی و ردیابی‌، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. دوربین‌های با رزولوشن بالا‌، قیمت بالاتری هم دارند زیرا سنسورها و لنزهای با کیفیتی دارند. دوربین‌های محیط بیرونی خانه از دوربین‌های داخل خانه گران‌تر هستند زیرا باید مجهّز به قابلیت ضد آب بودن باشند، افزون بر این ممکن است دارای خصوصیات بازدارندگی از سرقت نیز باشند.

چگونگی حفظ و نگهداری دوربین مداربسته خانگی

دوربین های مداربسته خانگی نسبتاً خود اتکا هستند. با این وجود به دلیل اتصّال آنها به اینترنت‌، به روزرسانی نرم افزار به دلایل امنیتی بسیار مهم است. اپلیکیشن دوربین موجود در تلفن همراه خود را به صورت دوره‌ای از نظر آپدیت‌های نرم‌افزاری و میان‌افزاری بروزرسانی کنید و سریعا این نرم افزارها را مطابق کتابچه‌ی دستورالعمل دوربین نصب کنید. حداقل هر 60 روز یکبار، سیستم دوربین خود را مجدداً راه اندازی کنید و آن را از برق جدا کرده و دوباره به برق وصل کنید تا به روز شود.

تمیز کردن لنز دوربین برای حفظ یک تصویربرداری واضح امری بسیار حائز اهمیت است، به خصوص در فضای باز، یعنی جایی که به راحتی گرد و غبار و خاک و خاشاک ایجاد می‌شود. به صورت دوره‌ای لنزها را با یک شیشه پاک کن غیر‌آمونیاکی و یک دستمال کاغذی بدون پرز یا پارچه میکروفیبری تمیز کنید. از پاک کننده‌های حاوی الکل یا آمونیاک استفاده نکنید که به پوشش محافظ روی لنز آسیب می‌رسانند.

همچنین هرگونه محوطه‌سازی در اطراف دوربین‌ها را تحت بررسی داشته باشید. شاخه‌ای که در اثر باد در مقابل دوربین شما تکان می‌خورد مانع دیدتان می‌شود و دوربین اعلان‌های بی پایانی را برای شما ارسال خواهد کرد. به یاد داشته باشید که بیشتر دوربین‌های محیط بیرونی خانه در برابر آب و هوا مقاوم هستند، اما کاملاً هم ضد آب نبوده و همچنین دارای محدودیت‌های عملکردی در دمای هوا هستند. اگر شرایط آب و هوایی سخت و شدیدی را تجربه کرده‌اید‌، پس از پایان آن وضعیت آب و هوایی، همه دوربین‌ها را بررسی کنید یا در صورت امکان دوربین‌ها را از قبل بردارید.

و اما کلام آخر:

هر چند مقاله فوق با معرفی چند برند معروف جهانی و سرویس های قابل ارائه در کنار فروش دوربین توسط آن برندها همراه بود اما در داخل کشور ایران هم برندهایی به روز و با کیفیت در حال رقابتی سخت با یگدیگرند تا بهترین عملکرد را درکسب رضایت مشتریان از خود نشان دهند. برای بررسی و خرید دوربینهای مدرن و با کیفیت مدار بسته و بویژه خانگی، روی این لینک از فروشگاه اینترنتی راندماکس، کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *