چگونه شیرآلات آشپزخانه‌ی خود را در آینده انتخاب کنید؟

radzad

radzad

شیرآلات آشپزخانه یکی از مهمترین مؤلفه‌های کاربردی در خانه‌ی شماست. از آنجا که این گونه لوازم خانگی بسیار متنوع هستند، لازم است از انتخاب درست خود مطمئن شوید. در ادامه نکاتی در باب انتخاب شیرآلات آشپزخانه بیان شده که با رعایت آنها از انتخاب نهایی‌تان حتما راضی خواهید بود.

درست اندازه‌گیری کنید

 

هنگام انتخاب شیرآلات آشپزخانه لازم است قبل از سفارش آن اندازه‌های دقیقی دردست داشته باشید. نخست لازم است چگونگی کاربری و اندازه‌ی آن را ارزیابی کنید.

ارائه‌ی نمایی درست و متوازن نیز مهم است، ازاین‌رو شیرآلات انتخابی شما باید متناسب فضای اطراف باشد. مثلاً، انتخاب یک شیر بسیار بزرگ برای یک سینک کوچک بیش از نیاز ماست.

انتخاب سبک شیرآلات

 

هر خانه‌ای ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و طراحی خاص خود را دارد. شما باید برای شیرآلات نیز سبکی را انتخاب کنید که متناسب سبک خانه‌ی شما باشد. برخی از سبک‌های موجود برای آشپزخانه سبک سنتی، معاصر، هنر و پیشه، روستایی، صنعتی و مدرن هستند.

بسیاری از طراحان توصیه می‌کنند طرح نهایی شیرآلات خود را با متعلقات و اسباب آشپزخانه جور کنید. به‌طور مثال، اگر همه‌ی لوازم از استیل ضدّ زنگ درست شده‌اند، پس استیل ضدّ زنگ بهترین انتخاب برای شیرآلات آشپزخانه‌ی شماست. بااین‌حال، برخی نمایی گلچین‌شده‌ و متنوع‌تر برای آشپزخانه‌ی خود می پسندند و احتمالاً جلوه‌‌ی نهایی وسایل را با یکدیگر ترکیب و جور می‌کنند. دست آخر، انتخابتان در طراحی با خودتان است و به ترجیحات شما بستگی دارد.

اینها ویژگی‌های دیگری هستند که در انتخاب شیرآلات باید مدّنظر قرار گیرند:

  • ارتفاع و کشش لوله‌ی شیر
  • دستگیره‌ی تکی یا چندتایی
  • وجود سری‌ آب‌پاش بیرون‌کش یا معمولی
  • تعداد حفره‌های سینک

تصمیم‌گیری درباره‌ی پرداخت شیرآلات

روکش شیرآلات را پرداخت آن می‌نامند، و این چیزیست که باید خودتان انتخاب کنید. می‌توانید از بین فلزات، رنگ‌ها و بافت‌های مختلف انتخاب کنید. هنگام گزینش، الویت‌های زیبایی‌شناختی مدّنظرتان را به‌اندازه‌ی کارایی محصول در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است برخی شیرها شبیه هم باشند، روکش برخی از آنها در برابر خوردگی، لکه، سایش، تغییر رنگ و صدمات احتمالی مقاوم‌تر است.

انتخاب ویژگی های خاص

 

برای شخصی سازی آشپزخانه‌تان، اگر بخواهید می‌توانید ویژگی‌های خاصی را به آن بیافزایید. برای نمونه:

  • لمسی و بدون دخالت دست کردن
  • حفاظت از آب و جلوگیری از هدررفت آن
  • برخورداری از گواهی ایمنی آدا
  • وجود بار و میزکار آشپزخانه
  • نیمه حرفه‌ای بودن

انتخاب دستگیره‌ها

هنگام انتخاب دستگیره‌ها درباره‌ی نصب، سبک و سهولت کاربری آن فکر کنید. اگر شیر دارای دو دستگیره است، بهترین مکان نصب آن دهانه‌ای با چیدمان مرکزی و یا در صورت وجود فضای بیشتر با چیدمان سه پایه است. وقتی هم برای آب سرد و هم برای آب گرم دستگیره وجود دارد می توانید به‌راحتی به دمای مطلوب خود برسید.

از سوی دیگر، شیرآلات تک اهرمه به شما این امکان را می‌دهد تا تنها با یک حرکت و یک دستی جریان و دمای آب را تنظیم کنید. بااین‌که این نوع دستگیره به تلاش بیشتری نیاز دارد، اگر امکان استفاده از دستهایتان را نداشته‌باشید می‌توانید با مچ یا ساعد آن را حرکت دهید.

هزینه‌ی درست صرف کنید

 

وقتی تصمیم به خرید شیرآلات جدید برای آشپزخانه گرفتید، باید پول کافی برای آن کنار بگذارید بدون این‌که از بودجه‌تان تجاوز کند. اگر به شیرآلاتی ارزان‌قیمت برخوردید و تصور کردید مورد خوبی پیدا کرده‌اید، احتمالاً در حقیقت به شیرآلاتی کم کیفیت‌تر رسیده‌اید. اگر کمی بیشتر خرج کنید می توانید شیرآلاتی با ویژگی‌ها و سبک‌های منحصربه‌فردتر هم تهیه کنید. بااین‌حال اگر واقعاً بودجه‌ی محدودی دارید، حتی ارزان‌ترین آنها هم شیرهایی با کارایی زیاد و پرداختی بادوام خواهند داشت که آماده‌ به کارند.

لوله‌کشی موجود را در نظر بگیرید

در نظر گرفتن وضع لوله‌کشی موجود نیز ضروریست. خرید شیرآلات جدید آشپزخانه باید با سیستم کنونی لوله‌کشی شما سازگار باشد.

اول، حفره‌های شیر سینک را درنظر بگیرید. سینک را چک کنید، ببینید چند حفره‌ی از پیش تعبیه‌شده وجود دارد. این اطلاعات همیشه ضروری هستند، چه در حال خرید کلاً یک سینک با شیرآلات جدید باشید چه بخواهید شیرآلاتی جدید بر روی سینک قبلی نصب کنید. سپس باید چک کنید که شیرآلات با خطوط تأمین آب سازگار باشد. برای این منظور می‌توانید زیر سینک را نگاه کنید و اندازه‌ی لوله‌ی آب و شیرهای قطع و وصل جریان را یادداشت کنید.

برای دهانه‌ی خروجی، اگر شیر شما نزدیک به کنار سینک است، باید به اندازه‌ی کافی دراز باشد تا به سمت مخالف تشتک سینک برسد و لازم است شیری بلند با یک سری آبریز بیرون‌کش تهیه کنید تا همه‌کاره باشد.

دوم این‌که شیرآلات آشپزخانه باید با سایر لوازم اطراف سینک مثل درپوش‌ حفره‌ها‌ی سینک و هر چیز دیگری در مجاورت آن هماهنگ باشد. اگر پرداخت شیرآلات با سایر لوازم متفاوت باشد، وصله‌ی ناجور به نظر می‌آید.

اگر تصمیم گرفته‌اید شیرآلات جدیدی برای آشپزخانه فراهم کنید باید الویت‌های خودتان را بدانید و به فکر بودجه‌ی کافی برای آن باشید.

مطمئن باشید خودتان از عهده‌ی جوانب فنی لوله‌کشی برنمی‌آیید. اطلاعات و اندازه‌های لازم را گردآوری کنید و با ما درباره‌ی گام بعدی صحبت کنید. ما سالها در حوزه‌ی جنبه‌های مختلف شیرآلات آشپزخانه تجربه داریم و می‌توانیم شما را در مسیری درست راهنمایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *