رفع مشکل فشار کم آب در منزل

radzad

radzad

آیا خیلی طول می‌کشد تا توالت فرنگی منزلتان پر از آب شود؟ آیا آب خیلی کم از دوش حمام بیرون می‌آید؟ یا پر شدن ماشین لباسشویی با اخلال مواجه میشود؟ کم فشاری آب، باعث می‌شود در انجام کارهای روزمره به زحمت بیافتیم.

اگر با مشکل کم فشاری آب در خانه مواجه هستید، برای رفع آن می‌توانید اقداماتی را انجام دهید.

کم فشاری آب ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیافتد. ممکن به دلیل مشکلات در تاسیسات آبرسانی شهری باشد و یا از مشکلات داخل ساختمان ناشی شود.

در داخل ساختمان، کم فشاری آب می‌تواند به خاطر عوامل متعددی که به لوله‌کشی ساختمان مرتبط است بروز کند. گاهی این مشکلات به دلیل اشتباهات در طراحی اولیه سیستم های تاسیساتی ساختمان و یا اشتباهاتی در اجرای اولیه سیستم های تاسیساتی است.

برخی اوقات می‌توان این مشکلات را به آسانی حل و فصل نمود، اما در ابتدا شما باید از علت‌های بروز مشکل شروع کنید. اولین کار این است که ببینید آیا در تمام قسمت‌های خانه فشار آب کم است و یا فقط محدود به بعضی از اتصالات و لوله‌ها می‌شود. اگر فقط در بخشی از خانه فشار آب کم است، روی همان قسمت کار کنید.

سردوش

اگر آب با فشار و دبی کمی از سردوش بیرون می‌آید، اما فشار آب در قسمت شیر وان یا بخش‌های دیگر خانه مناسب است، امکان دارد که رسوبات ناشی از آب، در سردوش جمع شده باشد. سردوش را باز کنید. اگر زمانی ‌که سردوش را برداشته‌اید، فشار آب مناسب باشد، متوجه می‌شوید که مشکل از سردوش است و باید رسوب زدائی شده و در صورت نیاز تعویض شود. رسوب زدایی از سردوش را در مقاله ای جداگانه بطور کامل توضیح داده ایم. برای توضیحات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

شیرآلات سرویس بهداشتی

اگر فشار آب در سرویس بهداشتی کم است، در ابتدا بهتر است پرلاتور فشارشکن در سرشیر را بررسی کنید. پرلاتور فشارشکن را از روی شیر باز کنید و فشار آب را امتحان کنید. اگر در این شرایط آب فشار خوبی داشت، باید فشارشکن سرشیر را تمیز و رسوب زدائی کرده و در صورت نیاز آنرا تعویض کنید.

اگر رسوب زدائی یا تعویض آبفشان یا فشارشکن کمکی به حل کم فشاری آب نکرد، احتمالاً مشکل از خود شیر آب یا اتصالات و زانوهاست. برای حذف علت‌ها، آب را از قسمت شیر سه راهی آب یا فلکه قطع کنید و لوله‌ی پیسوار را از شیر جدا کنید و آنها را در سبدی بیندازید.

آب را باز کنید تا فشار آن را در قسمت فلکه بررسی کنید. با این کار می‌توان فهمید مشکل از شیر است یا از قسمت‌های پایین‌تر مثلا شیر سه راهی فلکه.

برای آموزش رسوب زدایی از پرلاتور ها و یا از شیرالات میتوانید روی این لینک و یا حتی این لینک کلیک کنید.

توالت

مشکل دیر پر شدن مخزن توالت فرنگی، معمولا زیاد اتفاق می‌افتد که بیشتر اوقات با تعویض شیر تخلیه توالت فرنگی این مسئله حل می‌شود. برای اینکه بفهمیم آیا مشکل از شیرتخلیه است یا نه، شیر فلکه را می‌بندیم. شلنگ پیسوار را از قسمت بالا باز می‌کنیم. سپس شیر فلکه را باز می‌کنیم تا ببینیم فشار آبی که به شیرتخلیه جریان دارد چگونه است. اگر فشار آب خوب بود، باید شیر تخلیه توالت را تمیز یا تعویض کرد. البته در بیشتر موارد تعویض شیر تخلیه، گزینه‌ی بهتری است.

شیر آشپزخانه

معمولاً بیشتر شیرهای آشپزخانه، فشارشکن دارند و اگر با فشار کم آب مواجه شدید می‌توانید سرشیر را باز و تمیز کنید. شیر‌هایی که عصایی هستند و به صورت ضربه‌‌ای باز و بسته می‌شوند در قسمت اتصال سر عصایی، صفحه‌ای دارند. تمیز کردن این صفحه، فشار آب را زیاد می‌کند. همانند شیرآلات سرویس بهداشتی، اگر تمیز کردن سرشیر فشارشکن یا قسمت عصایی کمکی به فشار آب نکرد، با قطع کردن شلنگ پیسوار علت اصلی کم فشار بودن آب را بررسی کنید.

ماشین لباسشویی

اگر پر شدن مخزن لباسشویی خیلی طول می‌کشد، می‌توانید اتصالات متصل به ماشین لباسشویی و شلنگهای آب آن را رسوب‌زدائی کنید. برای انجام این کار شیرفلکه یا پیسوار مخصوص لباسشویی را ببندید و شلنگ ها را از لباسشویی جدا کنید. روی شلنگها و در ماشین لباسشویی در قسمتی که شلنگها وارد می‌شوند، صفحاتی توری مانند وجود دارد. تمیز کردن و رسوب‌زدائی این صافی ها موجب افزایش جریان آب به درون لباسشویی می‌شود. قبل از اینکه شلنگ‌ها را سر جایش قرار دهید، داخل آن را آب بگیرید تا مطمئن شوید فشار آب در این ناحیه دچار مشکل نباشد. در غیر اینصورت شلنگ را از سمت دیگرش جدا کنید، چون گاهی اوقات سر دیگر شلنگ هم صافی دارد که می‌توانید آن را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *