شیرآلات هوشمند کوهلر قابلیت کنترل صوتی را به سینک آشپزخانه می‌آورند

radzad

radzad

احتمالا یک نسخه‌ی هوشمند از هر وسیله‌ی ای در خانه‌ی شما وجود دارد. اما در سینک آشپزخانه چطور؟ این ویژگی (هوشمند بودن) در شیر‌آلات سنساتِ کوهلر که به صورت آنلاین عرضه می‌شوند، وجود دارد. این نوع شیرآلات که کم‌ترین قیمت آن‌ها 875 دلار است، برای کنترل صوتی می‌توانند به دستیار صوتی گوگل، الکسا (در آمازون) و سیری (در اپل) متصل ‌شوند.با این که طراحی این نوع شیرآلات یک گام بزرگ و رو به جلو برای داشتن آشپزخانه‌ای هوشمند است، ولی خرید آن هزینه‌ی زیادی برای بسیاری از ما به همراه دارد و به‌علاوه آن‌قدرها هم که انتظار می‌رود خارق‌العاده نیست. من توصیه می‌کنم قبل از صرف هزینه‌ها‌ی گزاف برای خرید این شیر آب هوشمند، در آینده منتظر نمونه‌های جدید و یا محصولاتی از رقبا باشید. در وب سایت راندماکس و بخش شیرهای هوشمند مدل های مقرون به صرفه تری برای خرید عرضه شده اند.

طراحی و نصب

قیمت شیر‌آلات سنسات کوهلر با قابیلت کنترل صوتی از 875 دلار تا 1100 دلار بسته به مدل آن متغیر است. با این که گران است اما باید توجه داشته باشید که شیرآلات معمولی کوهلر که فاقد قابلیت کنترل صوتی هستند نیز در همین محدوده‌ی قیمت قرار می‌گیرند، بنابراین افزودن قابلیت کنترل صوتی قیمت آن را چندان افزایش نمی‌دهد.

برای بررسی، یک شیر آب با روکش برنزِ روغن‌کاری شده مورد استفاده قرار گرفته است، اما مدل سنسات با پوشش کروم پولیش‌شده، فولاد ضد‌زنگ و مشکی مات نیز موجود است. طراحی تک‌سوراخه فضای کمی در سینک اشغال می‌کند و نازل کشویی شیر باعث می‌شود تا به هر گوشه‌ای از سینک برسد. می‌توانید با تکان دادن دست خود در زیر قوس شیر، آب را باز و بسته کنید. همچنین می‌توانید از دسته‌ی فیزیکی یا دستیار صوتی آن استفاده کنید.

نصب و راه‌اندازی این نوع شیرها مانند شیرهای معمولی آشپزخانه است، تنها تفاوت این است که این‌ شیرها نیاز به الکتریسیته دارند، به همین دلیل شما به یک پریز مخصوص یا یک سوئیچ نیاز دارید که بتواند همیشه روشن بماند و برق مورد نیاز حسگر حرکتی و قطعات هوشمند را تامین کند. اگر در نزدیکی سینک شما سیم‌کشی برق در دسترس نیست، باید به نحوی برق مورد نیاز آن را تامین کنید. من فکر می‌کنم که بیشتر مردم می‌خواهند از یک لوله‌کش برای نصب آن کمک بگیرند.

کنترل صدا

وقتی که شیر آب نصب شد، باید برنامه‌ی Kohler Konnect را دانلود و یک حساب کاربری نیز برای خود ایجاد کنید. دستورالعمل‌ها برای هر سیستم‌عامل متفاوت است، اما برنامه‌های هوشمند مربوطه با دستگاه‌های iOS (سیستم‌عامل اپل) و اندروید سازگار هستند. برای متصل کردن حساب کاربری خود به دستیار صوتی موجود، دستورالعمل‌هایی که در کادر آمده است را اجرا کنید.

برای استفاده از قابلیت کنترل صوتی این نوع شیرها، باید دسته‌ی شیر را به صورت فیزیکی در حالت باز قرار دهید و سپس جریان آب را با دست قطع کنید تا حالت کنترل صوتی شیر آب فعال شود. این نوع کارکرد منطقی به نظر می‌رسد و مانند لامپ‌های هوشمندی است که برای کنترل آن‌ها باید کلید آن‌ها را در حالت روشن قراردهید. مانند لامپ‌ها و سیستم روشنایی هوشمند، پیکره‌بندی صحیح شیر آب در خانه‌ای که افراد زیادی هر روز از آن استفاده می‌کنند، ممکن است دشوار باشد و می‌تواند باعث شود که کار با فرمان‌های صوتی دشوار باشد.

در آزمایشی که من انجام دادم عملکرد کنترل صوتی به اندازه‌ی کافی خوب بود، اما در حین آزمایش مشخص شد قبل از هر دستور باید به الکسا یا دستیار صوتی گوگل عبارت «از کوهلر بخواه!» را بگویید. یعنی باید بگویید: «هی، الکسا، از کوهلر بخواه تا شیر آب را باز کند!». البته شرکت کوهلر برنامه‌ی خود را طوری به روزرسانی کرد که نیاز به گفتن این عبارت نباشد تا بتوانید مستقیماً از دستیار صوتی خود بخواهید شیر آب را باز کند و این چیز خوبی است، زیرا نبود کنترل مستقیم باعث می‌شود که شیرآلات سنسات کمی عقب‌تر از زمان خود به نظر برسد.

همچنین شما نمی‌توانید دمای آب را با کنترل صوتی تنظیم کنید، بنابراین این نوع شیر، آب را در دمایی که با دسته‌ی فیزیکی نشان داده شده است، در اختیار شما می‌گذارد. مقدار آبی که از طریق کنترل صوتی به جریان می‌افتد باید بین 8 اونس تا 6 گالن باشد و همچنین شیر آب پس از 4 دقیقه به طور خودکار بسته می‌شود.

شما می‌توانید از طریق کنترل صوتی، آب را بر حسب اونس، فنجان، میلی‌لیتر، کوارت، لیتر یا گالن از شیر درخواست کنید و شیر آب سنسات مقدار مناسب را با دقت در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این کار واقعاً ساده نیست. شما نمی‌توانید یک عدد کسری بخواهید، بنابراین اگر به 5/1 فنجان نیاز دارید، باید 12 اونس آب درخواست کنید. طراحان کوهلر به من می‌گویند که سازگاری با اعداد کسری در آینده به روز رسانی می‌شود، اما اکنون در دسترس نیست. امیدوار هستم شرکت در این زمینه موفق شود، زیرا اگر من مجبور باشم قبل از درخواست آب، برای تبدیل واحد اعداد کسری در ذهنم مسئله‌ی ریاضی حل کنم، استفاده از سنسات تا حد زیادی مشکل‌ساز خواهد بود.

کار با دستیاری صوتی سیری تفاوت قابل‌توجهی با دستیار صوتی گوگل و الکسا دارد. با استفاده از دستیار صوتی سیری (در اپل)،  فقط می‌توانید شیر را باز و بسته کنید و نمی‌توانید میزان آب را تعیین کنید. همچنین می‌توانید شیر آب را از طریق برنامه Home خود باز و بسته کنید اما نمی توانید شیر آب را از طریق صفحه‌ی دیگری در گوشی خود کنترل کنید.

برنامه‌ی Kohler Konnect

برنامه Kohler Konnect دسترسی اصلی شما برای کنترل شیر، مشاهده‌ی مصرف آب و تنطیم دستورات صوتی است. این همان برنامه‌ای است که آینه‌ی هوشمندِ دارای نورِ کوهلر را متصل می‌کند. (احتمالا نور این آینه نیز از طریق صدا کنترل می‌شود.)

می‌توانید ‌تنظیماتی به نام «تجربه‌ها» در برنامه‌ی Kohler Konnect ایجاد و نام‌گذاری کنید. آن تجربیات، دستورات صوتی تنظیم شده هستند. به عنوان مثال، می‌توانید نام یک تجربه را «قوری قهوه» بگذارید و آن را روی 8 فنجان تنظیم کنید. (یعنی زمانی که «قوری قهوه» را انتخاب کردید معادل 8 فنجان آب برای درست کردن قهوه در اختیار شما قرار می‎دهد.)

برنامه‌ی Kohler Konnect همچنین مصرف آب را در یک نمودار نشان می‌دهد و اگر شیر آب نشتی یا مشکلی داشته باشد، می‌تواند به شما هشدار دهد. می‌توانید میزان مصرف را در فواصل روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه از طریق نمودارها ببینید و همچنین میانگین زمان باز بودن شیر را مشاهده کنید. همچنین از طریق آن می‌توانید سیستم اندازه‌گیری متریک یا استاندارد را انتخاب کنید.

نتیجهگیری

بله، شیر سنسات کوهلر گران است و خرید آن برای همه کار ساده‌ای نیست. فکر نمی‌کنم بتوانم در حال حاضر آن را به بیشتر مردم توصیه کنم، مگر اینکه از قبل قصد داشته باشند 800 تا 1200 دلار برای یک شیر آشپزخانه‌‌ی جدید بپردازند. اگر در حال حاضر می‌توانید یکی از آن‌ها را بخرید، مطمئناً این لوازم هوشمند می‌توانند برای شما سرگرم‌کننده باشند. من همچنین فکر می‌کنم که این نوع شیرآلات می‌توانند برای معلولین مفید باشند.

شیرهای آب قابل کنترل با حرکت دست، چندان جدید نیستند، اما قابلیت کنترل جریان آب با صدا روش کاملا جدیدی برای کار با سینک آشپزخانه است. ممکن است نقص‌هایی داشته باشد اما به نظر می‌رسد یک گام رو به جلو برای طراحی خانه‌ای هوشمند است. در آینده شیر آب هوشمند ممکن است با کاهش قیمت، روزی مانند یک ابزار ساده برای داشتن رفاه بیشتر به نظر برسد. در حال حاضر، بیشتر شبیه به یک محصول گران‌قیمت و غیرمعمول است.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *