15 تکنولوژی محبوب در حمام های هوشمند در سال 2021

radzad

radzad

در چند سال گذشته، ما شاهد رونق دستگاه‌های خانه هوشمند بوده‌ایم. امروزه، این دستگاه‌ها به منظور نظارت بر خانه‌ها، محافظت از کودکان و داشتن آشپزخانه‌‌ی هوشمندتر برای صاحب‌خانه‌ها به یک ضرورت، تبدیل شده‌اند.در سال 2021 بیش از 52.2 میلیون خانه هوشمند در ایالات‌متحده وجود دارد. این آمار در ایران هم در سال های گذشته رو به افزایش بوده است.

با این اوصاف، برخی از وسایل خانه هوشمند وجود دارند که بسیاری از صاحب‌خانه‌ها ممکن است آن‌ها را مدنظر نگیرند، از جمله فناوری حمام هوشمند. گجت‌‌های حمام هوشمند می‌‌توانند مزیت‌‌هایی همچون راحتی، ایمنی، کاهش هدر رفت و افزایش سلامت را با قیمت بسیار پایین به شما ارائه دهند. در ادامه ما 15 مورد از بهترین لوازم حمام هوشمند را که می‌توانید به خانه‌‌ی خود اضافه کنید را معرفی می‌‌کنیم.

حمام هوشمند چیست؟

حمام هوشمند با دستگاه‌های خانه هوشمند شما (از جمله تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های کنترل صوتی) متصل می‌‌شود تا کنترل کامل و تجربه‌‌ای کاملاً سفارشی از حمام را برای شما فراهم کند. برای مثال می‌‌توان از کنترل دمای آب به صورت شخصی و همچنین میزان پر شدن وان حمام نام برد. با توجه به گزارش های جهانی، شارژر دستگاه‌های هوشمند،  bidet ها و توالت‌های هوشمند بیشترین گجت‌‌های مورد استفاده در حمام‌‌های هوشمند است. توالت‌‌های هوشمند، که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، در صدر این لیست قرار دارند.

راحتی، امنیت و صرفه‌‌جویی از مزایای اصلی حمام‌‌های هوشمند است. در نظرسنجی که ما انجام دادیم، 46 درصد افراد برای راحتی، 15 درصد برای کاهش قبض آب و برق و 16 درصد برای امنیت بیشتر از فناوری حمام هوشمند استفاده می‌‌کنند که با توجه به اینکه نشتی لوله‌‌کشی رایج‌‌تر از خرابی آن است، یک تصمیم هوشمندانه است.

دستگاه‌‌های برتر حمام هوشمند

حمام‌های آینده، هوشمندتر، تمیزتر و شیک‌تر هستند. بزرگ‌‌ترین ترند خانه‌های هوشمند ادغام خانه‌‌ها با دستگاه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) است. این دستگاه‌‌ها می‌‌توانند به سلامت روان و رفاه کلی و همچنین سفارشی سازی بیشترخانه‌‌های ما کمک کنند. در ادامه برخی از تکنولوژی‌‌های برتری که می‌توانید انتظار داشته باشید در حمام‌های آینده ببینید را به شما معرفی کرده‌‌ایم.

1. توالت‌های هوشمند

در دسامبر 2020، Realtor.com”” و “”YouGov با نظرسنجی از بیش از 2000 آمریکایی به این نتیجه رسیده‌‌اند که توالت‌های هوشمند بیشترین تقاضا را در بازسازی حمام دارند. بسیاری از توالت‌های هوشمند دارای ویژگی‌هایی مانند گرم‌کن صندلی، درب خودکار بدون لمس، چراغ‌های شب و حتی بلندگوهایی برای پخش موسیقی مورد علاقه شما هستند، برای اینکه بتونید درحالی‌که دارید به موسیقی گوش میدین، کارتون رو هم انجام بدید.

توالت‌های هوشمند طراحی بهتر و جمع و جورتری نسبت به توالت‌های سنتی دارند، بنابراین فضای کمتری را اشغال می‌‌کنند. از آنجایی که توالت‌های هوشمند از تکنولوژی بدون لمس استفاده می‌‌کنند و اکثراً خود تمیز شونده هستند، نسبت به توالت‌های قدیمی بسیار بهداشتی ترند.

توالت‌های هوشمند نسبت به مدل سنتی دارای قیمت اولیه بالاتری هستند. ممکن است فکر کنید که این میزان هزینه‌‌ی اولیه به صرفه نیست، اما این دستگاه‌ها ارزش سرمایه‌‌گذاری را دارند. توالت‌های هوشمند می‌توانند خطر سرریز شدن آب را کاهش دهند و همچنین میزان سطح آب را تشخیص داده تا در هر استفاده، مقدار بیش از نیاز آب مصرف نشود و در مبلغ قبض آب شما صرفه‌جویی شود.

2. آینه‌های LED تعاملی

یک آینه LED تعاملی (یا آینه هوشمند) دارای یک صفحه نمایش داخلی برای نمایش مواردی همچون زمان، گزارش‌های ترافیک، پیش‌بینی آب‌وهوا، اخبار، یادآورها و قرار ملاقات‌ها است. شما می‌توانید از آینه سؤالات خود را بپرسید و همچنین سایر دستگاه‌های هوشمند خانه‌‌ی خود را کنترل کنید. با این قابلیت شما می‌توانید در حین مسواک زدن، نحوه درست کردن کیک را یاد بگیرید. یک آینه LED تعاملی ظاهر حمام شما را به آینده می‌‌برد و روتین صبحگاهی شما را لذت بخش می‌‌کند.


بسیاری از برندهای لوازم الکترونیکی و مبلمان خارجی (مانند iHome، Bath Knot و HiMirror) آینه‌های تعاملی تولید می‌‌کنند و بسته به اندازه و ویژگی‌ها، قیمت آن‌ها بین 1000 تا 2000 دلار است.

چه برای مراقبت از پوست و آرایش، به کمک شخصی نیاز داشته باشید و چه بخواهید روتین صبحگاهی ساده و کارآمدی داشته باشید و روز خود را در حمام برنامه‌ریزی کنید، یک آینه هوشمند برای شما ضروری است.

3. شیشه حریم شخصی قابل تنظیم (شیشه هوشمند)

شیشه حریم شخصی قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهد که میزان شفافیت و کدورت پنجره‌های حمام خود تغییر دهید. شیشه‌‌های حمام معمولاً ظاهری مات دارند و دید را برای حفظ حریم خصوصی کاملاً مسدود می‌‌کنند، اما اجازه عبور نور را می‌‌دهند. با شیشه هوشمند می‌توانید شیشه خود را از شفاف به مات تغییر دهید یا با استفاده از گوشی هوشمند یا دستیار صوتی خود، برای هر شرایطی تنظیمات خودکار شخصی خود را اعمال کنید.

شیشه هوشمند به حمام هوشمند شما حسی شیک و مدرن می‌‌دهد، به‌علاوه مزیت‌‌هایی مثل حفظ حریم خصوصی، تطبیق‌پذیری، بهره‌‌وری انرژی (به دلیل استفاده بهتر از نور طبیعی) و بهداشت بیشتر نسبت به پرده و ….. (به دلیل راحتی در نظافت شیشه) را به شما ارائه می‌‌دهد. آیا می‌‌خواهید حتی زمانی که مسواک صبحگاهی خود را می‌‌زنید، همچنان با دنیا در ارتباط بمانید؟ شیشه را روی حالت مات قرار دهید و از طریق بلوتوث تلفن هوشمند خود، برنامه‌‌های تلویزیونی و اخبار را بر روی شیشه هوشمند تماشا کنید. شرکت‌‌های زیادی مانند smartglass شیشه‌‌های هوشمند را تولید می‌‌کنند که افراد در دنیا می‌توانند با قیمتی در حدود 85 تا 130 دلار برای هر فوت مربع (0.092 مترمربع) این شیشه‌‌ها را خریداری کنند.

4. دوش هوشمند

یک دوش هوشمند به شما اجازه می‌‌دهد تا دمای آب، میزان جریان آب، مدت زمان دوش گرفتن و موارد بسیار دیگر را از طریق یک دستگاه هوشمند تنظیم کنید. از مزایای اصلی دوش‌‌های هوشمند می‌توان به دمای همواره ثابت آب، ایمنی بیشتر، کنترل از راه دور و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی اشاره کرد. این دوش‌‌ها از ترموستات برای ثابت نگه داشتن دمای آب و جلوگیری از تغییرات ناگهانی دما آب استفاده می کنند و همچنین محدودیت‌هایی در میزان گرم شدن آب برای جلوگیری از سوختن شما (یا فرزندانتان) با آب داغ دارند.

دوش‌‌های هوشمند حدود 3 درصد در مصرف آب ماهانه شما صرفه‌جویی می‌‌کنند – برای مثال، EvaDrop ادعا می کند که دوش هوشمند ساخت این شرکت می‌تواند تا 50 درصد در مصرف آب صرفه‌‌جویی کند. همچنین با استفاده از این دوش‌‌ها در انرژی مصرفی مورد نیاز برای گرم کردن آب نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. دوش‌‌های هوشمند را در بازارهای جهانی می‌‌توان از برندهایی مانند Moen، Kohler یا SmarTap خریداری کرد که بسته به ویژگی‌ها و تعداد خروجی‌های دریچه دوش، قیمت آن از 300 دلار تا 2000 دلار متغیر است. به خاطر داشته باشید که اگر در حال بازسازی خانه خود هستید، قیمت مذکور معمولاً شامل سر دوش و هزینه نصب نمی‌شود.

5. چراغ‌های کروماتراپی (رنگ درمانی)

رنگ نقش حیاتی در طرز فکر و احساسات ما دارد. هر رنگ نشان‌‌دهنده‌‌ی یک نیاز فیزیکی ما است، بنابراین رنگ مناسب به شما کمک می‌‌کند تا در حال (خلق‌وخو یا مود) متناسب با شرایطتان برای حمام گرفتن باشید. به‌عنوان مثال، رنگ نارنجی باعث احساس شادی و انرژی بیشتر می‌‌شود، در حالی که رنگ آبی می‌تواند به شما احساس آرامش و راحتی بیشتری بدهد. خبر خوب این است که با استفاده از کروماتراپی یا رنگ درمانی و با استفاده از نورهای رنگی در حمام می‌‌توان این موضوع را کنترل کرد.

چراغ‌های کروماتراپی، چراغ‌های ال‌ای‌دی با شدت بالا هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت دیجیتالی (معمولاً با یک کنترل ساده) تنظیم کرده و تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید (برای مثال ایجاد فضای عاشقانه یا آرامش‌بخش). اکثر دستگاه‌ها دارای چندین گزینه رنگ، شدت نور و روشنایی هستند.

روز سختی در سر کار داشتید؟ یا به طور کلی روز طولانی و کسل ‌کننده‌ای را گذرانده‌‌اید؟ شما می‌توانید نورهای کروماتراپی را با رایحه‌درمانی، صدا درمانی، گرما درمانی و آب‌درمانی ترکیب کنید تا یک سونا آرامش‌بخش را درست در حمام خود تجربه کنید.

6. سیستم گرمایش از کف

سیستم های گرمایش از کف (که به آن گرمایش از کف تابشی نیز می‌‌گویند) از تابش حرارتی برای تولید گرما و گرم نگه داشتن پای شما در تمام طول زمستان استفاده می‌‌کنند. با سیستم گرمایش از کف تابشی، گرما را سریع‌تر و با یکنواختی بیشتری احساس خواهید کرد و علاوه بر این، کنترل دما مناسب بسیار راحت‌تر خواهد بود و شما در کل حمام دمای یکسانی خواهید داشت.

گرمایش از کف نسبت به سیستم گرمایش سنتی بسیار کم‌مصرف‌تر است زیرا برای گرم کردن حمام به برق بسیار کمی و دمای پایین نیاز دارد (که به طور قابل توجهی قبض برق و گاز شما را کاهش می‌دهد). همچنین با تعویض یک سیستم گرمایش قدیمی با سیستم گرمایش از کف فضای کنار دیوار شما نیز خالی می‌‌شود. افرد در دنیا می‌توانند یک سیستم گرمایش از کف تابشی را در فروشگاه‌هایی مانند WarmlyYours یا Warmup با قیمت 10 تا 12 دلار برای هر فوت مربع خریداری کنند.

7. ترازوی هوشمند

اگر به دنبال راه‌های بیشتری برای توجه به سلامت خود هستید، یک ترازو هوشمند می‌تواند در مسیر دستیابی به تناسب‌اندام و سلامتی شما را کمک کند. ترازو هوشمند وزن شما را می‌‌گیرد و اطلاعات مربوط به ترکیب بدن مانند درصد چربی بدن، توده عضلانی، ضربان قلب در حالت استراحت، درصد آب و توده استخوانی را جمع‌‌آوری می کند. علاوه بر این، ترازوهای هوشمند تمامی داده‌ها را جمع‌‌آوری و ذخیره کرده و با سایر دستگاه‌های هوشمند مانند ردیاب‌های تناسب‌اندام(fitness trackers) یا برنامه‌های تلفن هوشمند همگام(sync) می‌شوند.

شما می‌توانید از بسیاری از برندهای تناسب‌اندام و تکنولوژی مانند FitTrack، Wyze و Renpho ترازوهای هوشمند خریداری کنید که قیمت متوسط ​​آن‌ها بین 40 تا 60 دلار است و این قیمت ترازوهای هوشمند را به یکی از ارزان‌‌ترین گجت‌‌ها برای یک حمام هوشمند تبدیل می‌‌کند.

8. شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند از گیج‌‌های (سنجنده‌های) دما و سنسورهای بازدهی استفاده می‌کنند که امکان کنترل میزان مصرف آب و همچنین گرم یا سرد کردن آب و تعیین درجه‌‌ی دمای مدنظرتان را حتی پیش از باز کردن شیر آب به شما می‌‌دهد. این امر باعث کاهش میزان هدر رفت آب و بهبود بازدهی و صرفه‌جویی بیشتر می‌شود و همچنین به لطف ویژگی بدون لمس (Handsfree) این شیرآلات، میکروب‌‌های کمتری بر روی سطوح آن‌ها وجود داشته و بهداشت را در سطح بالاتری به شما ارائه می‌‌دهند.

 

شیرآلات هوشمند ممکن است تمام ویژگی‌های پیشرفته سایر دستگاه‌های حمام هوشمند را نداشته باشند، اما یک گزینه ارزان برای کاهش هدر رفت آب و پول شما هستند. تولیدکنندگان شیرهای هوشمند زیادی مانند Delta Faucet، iTouchless و Home Depot در بازارهای جهانی وجود دارند که قیمت محصولات آن‌ها از 40 تا 2000 دلار متغیر است. در وب سایت راندماکس هم مدل های زیادی برای عرضه وجود دارند.

9. وان شناور

وان شناور (مخزن شناور یا مخزن ایزوله نیز نامیده می‌شود) یک مخزن ضد نور و ضد صدا است که با آب شور هم‌‌دمای پوست شما، پرشده است و به لطف نمک‌های اپسوم شما کاملاً در آن شناور خواهید شد. این نمک‌ها فقط باعث شناور شدن شما نمی‌شوند، بلکه فوایدی مانند کاهش استرس، سم‌زدایی و تسکین دردها را نیز به همراه دارند.

شما از گرانش و تمامی محرک‌های دنیای بیرون رها خواهید شد و وارد حالت عمیق و کاملی از آرامش می‌‌شوید که به آن محرومیت حسی (sensory deprivation)–حذف محرک‌ها از حواس – می‌‌گویند که به آرامی شما را وارد حالت مدیتیشن می‌‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده وان‌های شناور می‌توانند به آزاد شدن فکر شما کمک کند و بعد از یک روز خسته کننده تمام خستگی و افکار مخرب شما را از بین ببرد. قیمت این وان‌‌ها در دنیا از 2000 دلار و بالاتر شروع می‌‌شود.

10. دستیار هوشمند آب

دستیار هوشمند آب یک مانیتور (ناظر) آب است که در صرفه‌جویی مصرف آب و متعاقباً پول، به شما کمک می‌‌کند. این دستیار هوشمند این قابلیت را دارد تا برای آسانی استفاده از آن با دستیارهای صوتی ادغام شود. این ابزار شما را قادر می‌سازد تا از ایجاد نشتی در خانه خود جلوگیری کنید و همچنین، نه تنها اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده از آب در خانه‌‌تان به شما ارائه می‌دهد، بلکه گزارش‌های منظمی از میزان مصرف آب به شما ارائه می‌‌دهد تا شما را از میزان آب مصرفیتان آگاه کند. علاوه بر تمام این امکانات این دستیار هنگامی که نشتی آب را تشخیص دهد با استفاده از پیامک یا نوتیفیکیشن محل نشتی را به شما گزارش می‌‌دهد.

دستیارهای هوشمند آب همچنین می‌توانند عیوب پنهان مانند آب‌بندی ضعیف و مشکلات سیستم آب شما را شناسایی کنند. برخی از آن‌ها با ارسال اخطار به شما از یخ زدگی لوله‌‌ها جلوگیری می‌‌کنند. با توجه به امکاناتی که افراد نیاز دارند، می‌توانند نشت‌یاب را از شرکت‌های لوازم الکترونیکی مانند بلکین، سامسونگ، فیبارو و هانیول با قیمت 30 تا 800 دلار خریداری کنند.

11. بازیافت کننده آب

بازیافت‌‌کننده‌‌های آب تا 95 درصد آب مصرف شده در دوش، حمام، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع شما را بازیافت کرده و از آن برای توالت، آبیاری باغ‌‌ها و آب استخرها استفاده می کند. نه تنها مزایای زیست محیطی عظیمی را ارائه می‌دهد، بلکه این دستگاه هوشمند یک سرمایه‌‌گذاری سودآور است و مطمئناً هزینه اولیه‌‌ای که برای آن پرداخت می‌‌کنید را به سرعت جبران خواهد کرد. یک بازیافت‌‌کننده آب قابلیت صرفه‌جویی در مصرف آب را تا 45 درصد برای آب لوله‌‌کشی و 45 درصد در پساب دارد و به پایدار نگه داشتن منابع آب شما کمک می‌‌کند. افراد می‌توانند یک بازیافت‌‌کننده آب را در شرکت‌های تخصصی و بین المللی سیستم های بازیافت آب مانند Hydraloop با قیمت 4000 دلار بخرند.

12. ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند

یک ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند به اینترنت و سایر دستگاه‌های هوشمند شما متصل می‌شود تا تجربه‌‌ی شستشوی عالی را ارائه دهد. شما با استفاده از تلفن هوشمند خود می‌توانید، شستشو را شروع و متوقف کنید و یا نحوه‌‌ی شستشو را انتخاب و تنظیم کنید. همچنین هنگامی که شست‌وشو به پایان رسیده و یا دستگاه نیاز به تعمیرات داشته، شما از طریق تلفن هوشمند خود اعلان (نوتیفیکیشن) دریافت می‌‌کنید.

ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های هوشمند می‌توانند ویژگی‌هایی مانند مقدار شوینده خودکار داشته باشند، که به‌طور خودکار به نسبت کثیفی و مقدار البسه، میزان مناسب مواد شوینده مورد نیاز را تشخیص می‌دهند و همچنین می‌توانند مصرف انرژی را با قابلیت شستشو خودکار در ساعات کم مصرف شبانه‌روز کنترل کنند. ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند در اکثر فروشگاه‌های الکترونیکی دنیا با قیمت حدود 1000 دلار موجود است، با در نظر گرفتن این که یک ماشین لباسشویی همه کاره قدیمی بین 700 تا 2000 دلار قیمت دارد، خرید دستگاه هوشمندی که زندگی شما را آسان‌تر می‌کند و به شما در مصرف بهینه آب، انرژی و هزینه کمک می‌‌کند، بهترین تصمیم است.

13. پخش‌‌کننده آروماتراپی (رایحه‌درمانی)

رایحه‌درمانی یک درمان شفابخش با استفاده از عصاره‌های گیاهی طبیعی برای بهبود سلامت جسمی و روانی شما است. امروزه شما می‌توانید یک تجربه‌ی عالی از سونا را در حمام خودتان با استفاده از یک پخش‌کننده‌‌ی آروماتراپی که روغن‌‌های معطر را در فضا پخش می‌‌کند، تجربه کنید.

برخلاف دستگاه‌های سنتی، پخش‌کننده‌های آروماتراپی هوشمند تجربه‌ای عمیق و ثابت را ارائه می‌کنند و به شما این امکان را می‌‌دهند تا با استفاده از دستگاه‌های هوشمند یا دستورات صوتی، نور چراغ‌‌های LED، زمان پخش رایحه و شدت رایحه را کنترل کنید. پخش‌کننده آروماتراپی هوشمند از برندهایی مانند Moen، BondiWash، Sierra Modern Home و MrSteam و با قیمت 50 تا 200 دلار در بازارهای جهانی موجود است.

14. ترموستات هوشمند

ترموستات‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که دمای حمام خود را از راه دور تنظیم کرده و در بهینه‌‌سازی مصرف برق و گاز به شما کمک می‌‌کنند. این دستگاه هوشمند با بررسی این که آیا شما در خانه حضور دارید یا خیر؟ و همچنین تجزیه‌وتحلیل، تنظیمات دمایی که شما را در طول زمان انجام می‌‌دهید، گرمایش و سرمایش را بر اساس سلیقه شما تنظیم کرده و بهینه‌‌سازی مصرف انرژی را به بیشترین حد خود می‌‌رسانند.

مطالعات ثابت کرده‌اند که یک ترموستات هوشمند می‌تواند بین 10 تا 12 درصد در هزینه‌های گرمایش و تا 15 درصد در هزینه‌های سرمایش صرفه‌جویی کند. ترموستات هوشمند توسط برندهایی مانند Nest، Wyze و Mysa تولید شده و قیمت آن‌ها از 100 تا 300 دلار است. البته در ابتدا باید بررسی کنید که یک سیم‌کشی C اختصاصی (dedicated C wire) و یک هیتر ولتاژ بالا داشته باشید تا ترموستات هوشمند شما به درستی کار کند.

15. وان خیساندن (soaking tubs)

همانند وان‌‌های معمولی است فقط دارای عمق بیشتر است تا بدن به طور کامل در آن شناور شود.

به دنبال یک تجربه حمام آرامش‌بخش در خانه با نهایت لذت هستید؟ وان خیساندن یک وان حمام ساده است که بدن شما را به طور کامل با آب می‌پوشاند. تنها مزیت این وان ریلکس کردن بعد از یک روز خسته کننده نیست، بلکه حمام درمانی مزایای سلامتی بسیاری از جمله تسکین درد مزمن، سم‌زدایی پوست و حتی بهبود سلامت قلب را به همراه دارد.

محبوب‌ترین مدل‌ها با قیمتی حدود 900 دلار در دنیا به فروش می‌‌رسند، اما می‌توان مدل‌‌های ساده‌‌تری را با قیمت حدود 600 دلار در فروشگاه‌‌هایی مانند QualityBath پیدا کرد. همچنین با استفاده از سایر ویژگی‌های حمام هوشمند خود، از جمله چراغ‌های کروموتراپی، رایحه‌درمانی، صدا درمانی، گرما درمانی و سیستم‌های آب‌درمانی، می‌توانید آرامش بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد.

در سال‌های آینده، حمام‌های هوشمند رایج‌تر خواهند شد. اکثر خانه‌های جدید به حمام هوشمند متصل به دستیار صوتی مجهز شده‌اند. اگر تصمیم به ایجاد یک حمام هوشمند برای خود دارید، حتماً به ارائه‌دهنده بیمه خانه‌‌ی خود در مورد بازسازی‌‌های مدنظرتان‌ اطلاع دهید زیرا این امر می‌تواند حق بیمه شما را کاهش داده و در دراز مدت هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد.

درست همانند فناوری حمام هوشمند، ما اینجا هستیم تا زندگی شما را آسان‌تر کنیم. اگر تصمیم به نصب برخی از این دستگاه‌ها دارید، مطمئن شوید که کاملاً ایمن هستند و از هرگونه تخفیفی بهره ببرید. وب سایت راندماکس کیت‌های خانه هوشمند را با شرایطی ارائه می‌کند که شما بتوانید تا ۲۵٪ در هزینه‌‌های سالانه خود صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *