انواع دوربین‌‌های مدار بسته خانگی

radzad

radzad

دوربین‌‌هایی که برای افزایش امنیت خانه مورد استفاده قرار می‌‌گیرند، دارای دو دسته‌‌ی اصلی هستند: داخلی و خارجی. هر کدام از این دسته‌‌ها انواع دیگری نیز دارند؛ برای مثال سیم‌‌دار یا بی‌‌سیم، باتری‌‌دار یا برقی، دوربین‌‌های نورافکن و دوربین‌‌های زنگ‌‌داری که بر روی در نصب می‌‌شوند.تفاوت اصلی بین دوربین‌‌های داخلی و خارجی مقاومت دوربین‌‌های خارجی در برابر آب و هوا می‌‌باشند؛ به این ترتیب آن‌‌ها می‌‌توانند باران، آفتاب و گردوغبار را تحمل کنند. طبق گفته‌‌ی جوردن فرانکل، معاون رئیس شرکت مشاور امنیت جهانی Global Security Experts Inc ، دوربین‌‌های فضای آزاد عموما دارای روکش محافظ بر روی محفظه و عدسی بوده که سال‌‌ها دوام می‌‌آورند؛ به همین دلیل قیمت آن‌‌ها نسبت به دوربین‌‌های دیگر گران‌‌تر است.

در این راهنما، انواع مختلف دوربین‌‌های مدار بسته داخل ساختمان و خارج ساختمان را، که برای تامین امنیت منزل یا محل کار می‌‌توانید آن‌‌ها را خریداری کنید، برای‌‌تان توضیح خواهیم داد.

انواع دوربین‌‌های مدار بسته خانگی کدام‌‌اند؟

دوربین‌‌های داخلی سیمی

دوربین‌‌های مدار بسته سیمی که در داخل منزل نصب می‌‌شوند توسط کابل کواکسیکال یا اترنت به دستگاه ضبط مرکزی متصل شده و به طور کلی شبیه گنبد هستند. آن‌‌ها می‌‌توانند زیر سقف نصب شده و زمینه دید وسیعی را از داخل خانه پشتیبانی کنند. برای نصب آن‌‌ها معمولا به فردی حرفه‌‌ای نیاز است.

دوربین‌‌های داخلی بی‌‌سیم (wifi)

به دلیل این‌‌که این دوربین‌‌ها به یک شبکه‌‌ی وای‌‌فای وصل شده و تصاویر را در آن ذخیره می‌‌کنند گاها «وای‌‌فای» یا «آی‌‌پی» نیز نامیده می‌‌شوند. نصب آن‌‌ها ساده است، زیرا برای انتقال ویدیوهای ضبط‌‌شده‌‌ی خود نیاز به سیم ندارند؛ اما با این وجود هم‌‌چنان یک سیم باید وجود داشته باشد تا آن‌‌ها را به برق وصل کند. این دوربین‌‌ها انواع ویژه‌‌ای نیز دارند؛ برای مثال دوربین‌‌هایی که توانایی ارتباط با حیوان خانگی شما را برقرار کرده و یا آن‌‌هایی که درجه‌‌ی حرارت، رطوبت و کیفیت هوا را در اتاق کودک ثبت می‌‌کنند.

دوربین‌‌های بیرونی سیمی

دوربین‌‌هایی سیمی‌‌ که در فضای آزاد نصب می‌‌شوند به یک دستگاه مرکزی وصل شده و معمولا به سبک گلوله طراحی می‌‌شوند. آن‌‌ها گاهی شکل استوانه‌‌ای داشته و طویل نیز هستند. می‌‌توان آن‌‌ها را بر روی سقف نصب کرد زیرا میتوانند بدون نیاز به سیم برق هم کار کنند. بسیاری از دوربین‌‌های سیمی را می‌‌توان هم در فضای باز و هم داخل منزل استفاده کرد؛ این دوربین‌‌ها معمولا به نصب حرفه‌‌ای نیاز دارند.

دوربین‌‌های بیرونی بی‌‌سیم (wifi)

دوربین‌‌های بی‌‌سیمی که در فضای آزاد نصب می‌‌شوند مشابه نمونه‌‌های داخلی زیرشاخه‌‌ی خود هستند. تنها فرقی که نمونه‌‌های خارجی یا بیرونی با داخلی دارند بزرگ‌‌تر بودن و مقاومت آن‌‌ها در برابر تغییرات آب‌‌وهوایی‌‌ست. در حالت ایده‌‌آل، آن‌‌ها با استفاده از یک صفحه‌‌ی نصب و پیچ مخصوص به یک دیوار یا سازه متصل می‌‌شوند. برخی از آن‌‌ها به منظور جلوگیری از دست‌‌برد افراد متجاوز به ملکتان، دارای ویژگی توجه به یک نقطه کانونی و آژیر هستند. آن‌‌ها عموماً دارای میدان دید وسیع 130 درجه یا بیشتر بوده و مساحت بیش‌‌تری را نسبت به اکثر دوربین‌‌های سیمی گلوله‌‌شکل پشتیبانی می‌‌کنند.

دوربین‌‌های بیرونی بی سیم (wifi) بدون سیم برق

دوربین‌‌هایی که در بیرون نصب شده و هیچ‌‌گونه سیمی نیز به آن‌‌ها متصل نمی‌‌شود عموما با باتری کار کرده و قابل شارژ نیز هستند؛ بنابراین احتیاجی ندارید تا آن‌‌ها را به پریز برق وصل کنید. آن‌‌ها تنها زمانی شروع به ضبط تصویر می‌‌کنند که تغییری در محیط رخ دهد. نصب‌‌شان نیز بسیار ساده است. دوربین‌‌های بدون سیم برق عموما طرز کارشان مشابه دوربین‌‌های بی‌‌سیم wifi است؛ با این تفاوت که به دلیل کار کردن با “باتری” قادر به فیلم‌‌برداری طولانی‌‌مدت نبوده و محدودیت‌‌هایی دارند. البته برخی از دوربین‌‌های از این دست را می‌‌توانید با استفاده از صفحه‌‌های خورشیدی خاص در حین کار نیز شار کرده و از خاموش شدن ناگهانی آن‌‌ها جلوگیری کنید.

دوربین‌‌های نورافکنی

چنین دوربین‌‌هایی شباهت بسیار به دوربین‌‌های خارجی بی‌‌سیم wifi داشته و البته دارای مزیتی نیز نسبت به آن‌‌ها هستند؛ نورافکن‌‌هایی به آن‌‌ها متصل شده که هنگام فیلم‌‌برداری دوربین روشن می‌‌شوند. این نور هم باعث افزایش کیفیت فیلم‌‌های ضبط شده می‌‌شود و هم مزاحم را ترسانده و فراری می‌‌دهد. آن‌‌ها همچنین می‌‌توانند به سیم‌‌های روشنایی موجود متصل شده و یا حتی از طریق برق تغذیه شوند.

زنگ‌‌های درب تصویری

این دستگاه ها جای صدای زنگ درب استاندارد شما را با زنگ دربی دوربین‌‌دار پر می‌‌کنند. وقتی چیزی در محیط حرکت کرده یا زنگ در به صدا درآید، دوربین شروع به ضبط کرده و صدای دو طرفه را فعال می‌‌کند؛ به این ترتیب شما می‌‌توانید از طریق تلفن همراه‌‌، بلندگو یا تلویزیون هوشمندتان تصور فرد پشت در را دیده و با او صحبت کنید. (او نیز می‌‌تواند با شما صحبت کند اما قادر به دیدن تصویر شما نیست.) هم‌‌چنین اگر زنگ را جواب ندهید تعاملات صورت گرفته را برای‌‌تان ضبط کرده تا بتوانید بعدا تماشا کنید. اکثر زنگ‌‌های درب ویدئویی به سیم‌‌کشی احتیاج دارند که البته این کار، یک پروژه ساده است. انواع مختلفی از باتری نیز برای کارکرد آن‌‌ها وجود دارد.

آیا باید دوربین‌‌های امینیتی داخلی را تهیه کنم یا خارجی؟

تهیه‌‌ی دوربین‌‌های امنیتی به این مسئله بستگی دارد که می‌‌خواهید چه فضایی را مورد بررسی قرار داده و از آن حفاظت کنید. دوربین‌‌های خارجی عمدتا برای اهداف امنیتی به کار رفته و از ویژگی‌‌های بازدارنده ای مانند چراغ، آژیر و سیستم تشخیص حرکت برخوردار هستند. علاوه بر آن، همان‌‌طور که گفته شد صدای دو طرفه به این معناست که می‌‌توانید با فرد خارج از منزل صحبت کرده و صدای او را بشنوید. اگر بتوانید با داشتن دوربین‌‌های بیرونی از ورود مجرمین به منزل‌‌تان خودداری کنید ممکن است دیگر نیازی به خرید یک دوربین اضافه بر سازمان برای داخل منزل نباشید. (در بسیاری از موارد تنها دیده شدن دوربین توسط سارق، او را از ادامه‌‌ی کار منصرف می‌‌کند.)

اما به منظور داشتن سیستم امنیتی کامل باید هر دو دوربین داخلی و خارجی را خریداری کنید. این کار به شما کمک می‌‌کند تا شانس بهتری برای از میان بردن هر مشکلی که در بیرون به وجود آمده داشته باشید؛ به همین دلیل هر دو دوربین برای رسیدن به این هدف پیشنهاد شده‌‌اند. برای اجرای یک پروژه موفقتر، هنگام نصب دوربین حضور هر دو مدل داخلی و خارجی ضروری‌‌ست. اگر بودجه‌‌ی محدودی دارید می‌‌توانید از دوربین‌‌های داخلی شروع کرده و آن‌‌ها را مکان‌‌هایی مانند ورودی اصلی، راهروی اصلی یا مناطق بدون محافظ مانند زیرزمین یا پنجره قرار دهید؛ راه خروجی به سمت بیرون نیز جایگاه مناسبی‌‌ست. اطمینان حاصل کنید که تمامی دوربین‌‌های شما فعال بوده و توانایی ارسال هشدار به گوشی هوشمند یا شرکت امنیتی را، در صورت فعال شدن، دارند. از همه مهم‌‌تر، دوربین‌‌ها باید به طور خودکار موارد را در سیستمی که مجهز به حافظه ابری است ذخیره کنند. به این ترتیب حتی اگر متجاوز دوربین را حین وارد شدن به ملک، به گونه ای خاموش کند فیلم‌‌ها هم‌‌چنان قابل دسترس خواهند بود.

دوربین‌‌های داخلی به اندازه‌‌ی دوربین‌‌های بیرونی توان از بین بردن نگرانی‌‌های شما در زمینه‌‌ی حریم خصوصی را ندارند. اگر نگران این موضوع هستید فقط دوربین‌‌های خارجی را نصب کنید. هم‌‌چنین به جای این کار می‌‌‌‌توانید دوربین‌‌های داخلی را در مکان‌‌هایی که رفت‌‌آمد بیش‌‌تری در آن‌‌ها رخ می‌‌دهد، مانند راهروی جلو یا درب عقب، قرار دهید. اگر دوربین امنیتی‌‌ای می‌‌خواهید تا به شما در تحت نظر داشتن سگ‌‌تان کمک کرده و امکان برقراری ارتباط با خانواده‌‌تان را در صورت غیبت بدهد، دوربین‌‌ داخلی گزینه‌‌ی مناسبی‌‌ست.

مهمترین ویژگی‌‌های دوربین امنیت داخلی چیست؟

  • تصویر خوب: اگر فیلمی که دوربین به شما تحویل می‌‌دهد تار باشد هیچ فایده‌‌ای برای شما نخواهد داشت. دوربینی را خریداری کنید که حداقل از فرمت اچ‌‌دی (1080p یا 2مگاپیکسل) پشتیبانی کرده و قابلیت پخش مستقیم در تلفن همراه یا لپتاپ را داشته باشد.
  • هشدار یا ضبط حساس به حرکت: می‌‌توان دوربین‌‌های داخلی را طوری تنظیم کرد که به طور دائم در حال ضبط فیلم باشند. در هر صورت باید در صورت ایجاد تغییر مشهود در محیط به شما آلارمی را ارسال کرده و آگاه‌‌تان کنند.
  • فضای ذخیره‌‌سازی قابل دسترسی: دوربین‌‌ها می‌‌توانند فیلم‌‌ها را هم در میکرو اس‌‌دی کارت و هم در حافظه ابری ذخیره کنند. هر کدام از این موارد را که انتخاب می‌‌کنید مطمئن شوید می‌‌تواند بعد از رخ دادن حادثه به آسانی به آن‌‌ها دسترسی پیدا کرده و بررسی‌‌شان کنید.
  • دارای قابلیت زاویه‌‌ی دید وسیع: دوربین داخلی‌‌ای که این ویژگی را داشته باشد به شما امکان بررسی فضاهایی را نیز میدهد که شاید هدف اولیه شما برای نظارت نبوده باشد. میدان دیدی که در حدود 130 درجه باشد می‌‌تواند چپ و راست محیط را نیز به شما نشان داده و حتی بر روی سوژه زوم نیز بکند. متناوبا، دوربینی که دارای قابلیت pan and tilt نیز هست نتیجه‌‌ی مشابهی را برای شما به ارمغان می‌‌آورد.
  • امکان گفت‌‌وگوی دوطرفه: میکروفون و بلندگوی داخلی این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید در حالی که در منزل‌‌تان هستید، با فردی صحبت کنید. این ویژگی برای ترساندن سارق بدون مواجه شدن با او و هم‌‌چنین صحبت با کودک‌‌تان هنگامی که از مدرسه به خانه رسیده، مفید است.
  • قابلیت برنامه‌‌ریزی حریم خصوصی: این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی بسیار مهم است زیرا می‌‌تواند کارکرد دوربین شما را خودکار کند؛ به این ترتیب، دوربین‌‌ها هنگام ترک منزل روشن شده و به محض ورود شما خاموش می‌‌شوند. ژئوفنسینگ از محل قرارگیری تلفن همراه شما استفاده کرده و زمان‌‌بندی مربوطه را بر اساس حرکات منظمی که صورت می‌‌گیرد، تنظیم می‌‌کند.

مهمترین ویژگی های دوربین امنیت خانه در فضای باز کدامند؟

  • ویدئوی با کیفیت بالا: اگر قرار است به دلیل کیفیت پایین فیلم‌‌های ضبط شده، جزئیات مهم موجود در آن‌‌ها را متوجه نشوید دست از خرید دوربین امنیتی برداشته و هزینه‌‌ی آن را پرداخت نکنید. دوربین‌‌هایی که در فضای باز قرار می‌‌گیرند باید بتوانند فیلم‌‌های باکیفیتی ضبط کنند تا به این ترتیب، ویدئوی با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهند. آن‌‌ها باید قادر به پخش کردن فیلم‌‌ها از طریق لپ‌‌تاب و تلفن همراه نیز باشند.
  • ضبط یا هشدار حساس به حرکت: دوربینی که در فضای آزاد قرار می‌‌گیرد باید سنسور حساس به حرکت داشته و به محض آن‌‌که اتفاقی در محیط اطرافش شروع به رخ دادن داد، فیلم گرفتن را آغاز کرده یا برای شما هشداری ارسال کند. حتی اگر تنظیمات آن را طوری برنامه‌‌ریزی کرده‌‌اید که بیست‌‌وچهار ساعت روز را فیلم بگیرد باز هم باید در چنین مواقعی پیام یا هشداری برای شما ارسال کرده و شما را از موضوع مطلع‌‌تان کند.
  • فضای ذخیره‌‌سازی قابل دسترسی: چه از فضای ذخیره‌‌ی ابری و چه از کارت حافظه استفاده کنید باید اطمینان حاصل کنید که می‌‌توانید فیلم‌‌های ضبط شده را حین رخ دادن دیده و حتی بعد از آن نیز توانایی بررسی مجدد آن‌‌ها را داشته باشید.
  • دید در شب: این ویژگی با استفاده از فناوری مادون قرمز به دوربین این امکان را می‌‌دهد تا در تاریکی مطلق شب نیز توانایی ضبط فیلم را داشته باشد. رنجی را خریداری کنید که حداقل 30 فوت را پشتیبانی می‌‌کند. فناوری دید در شب تصاویر را به صورت سیاه‌‌وسفید ضبط می‌‌کنند؛ در عین حال، تکنولوژی‌‌های دیگری نیز وجود دارد که دارای نورافکن داخلی بوده و تصاویر را به صورت رنگی و واضح‌‌تر در شب ذخیره می‌‌کنند.
  • تشخیص صدا: این ویژگی لایه‌‌ای امنیتی ایجاد کرده که به شما کمک می‌‌کند حتی قبل از تصویر، صدای مشکوک را شنیده و سریع‌‌تر اقدام کنید. ردیاب های صوتی می توانند صداهای متداول مانند شکستن شیشه، واق کردن سگ یا ریختن زباله را نیز از یکدیگر تشخیص دهند.

آیا باید دوربین‌‌های مداربسته در فضای باز را تهیه کنم؟

دوربین امنیتی‌‌ای که در فضای آزاد قرار می‌‌گیرد آرامش را در شب برای شما به همراه دارد. آن‌‌ها از کسی که قصد ورود به منزل شما دارد فیلم گرفته و علاوه بر آن، از طریق تلفن همراه‌‌تان این اتفاق را سریعا به اطلاع شما می‌‌رسانند. وقتی چنین اتفاقی می‌‌افتد شما می‌‌توانید یکی از این سه کار را انجام دهید: با پلیس و یا مقامات مرتبط تماس بگیرید، آژیر خطر را به صدا در بیاورید و یا از طریق سیستم گفت‌‌وگوی دو طرفه اقدام به صحبت با او کرده و فراری‌‌اش دهید. وقتی صدایی از بیرون می‌‌شنوید می‌‌توانید بدون آن‌‌که بیرون بروید تنها از طریق چک کردن موبایل‌‌تان اطلاعات لازم را درباره‌‌‌‌ی آن به دست آورید. دوربین‌‌هایی که در فضای آزاد قرار می‌‌گیرند گزینه‌‌های مناسبی برای مراقبت کردن از بسته‌‌ها، وسایل نقلیه یا هر چیز دیگری هستند که در بیرون از منزل قرار دارد. اگر چیزی به سرقت رفته باشد فیلم‌‌های ضبط شده توسط این دوربین‌‌ها به شما کمک می‌‌کند تا گزارش پلیس و ادعای بیمه را تکمیل و ثبت کنید. علاوه بر تمامی این‌‌ها، سارقین عموما به خانه‌‌هایی که با دوربین امنیتی حفاطت شده اند، دست‌‌برد نمی‌‌زنند.

دوربین‌‌های امنیتی که در خارج از منزل قرار می‌‌گیرند را باید کجا نصب کنم؟

جایی که دوربین‌‌ امنیتی‌‌تان را قرار می‌‌دهید تقریبا به اندازه‌‌ی کیفیت آن اهمیت دارد. ابتدا تصمیم بگیرید که می‌‌خواهید چه محوطه‌‌ای را بررسی و کنترل کنید. مناطق متداولی که می‌‌توانید دوربین را در آن‌‌ قرار دهید عبارت‌‌اند از: خیابان، جای پارک وسایل نقلیه، ساختمان‌‌های بیرونی مانند سوله و گاراژ و مناطق ورودی مانند در و پنجره. طبق گزارش انجمن بین‌‌المللی بازرسان خانگی مجاز، 81 درصد از سارقین از طبقه‌‌ی اول و مسیرهای عمومی ورودی که روی زمین هستند، وارد می‌‌شوند.

جای‌‌گذاری دوربین نیز بسیار مهم است. وقتی دوربینی را در خارج از منزل قرار می‌‌دهید اطمنیان حاصل کنید که به اندازه‌‌ی کافی از زمین ارتفاع داشته و مجرمین نمی‌‌توانند به آن دسترس داشته باشند؛ زیرا اگر چنین باشد، آن‌‌ها دوربین را به راحتی پوشانده یا حتی خورد می‌‌کنند. حد تناسب را در ارتفاع نصب دوربین رعایت کنید زیرا اگر فاصله‌‌ی آن با زمین بیش از حد باشد قادر به ضبط فیلم‌‌های باکیفیت نخواهد بود. میدان دید نیز جزو مواردی‌‌ست که حتما باید هنگام نصب دوربین به آن توجه کرد. اگر می‌‌خواهید دوربین را در حیاط پشتی نصب کنید باید توجه کافی به این مورد داشته باشد؛ اما در صورت نصب آن جلوی درب ورودی احتیاجی به میدان دید نخواهید داشت.

نصب دوربین‌‌ها در فضای آزاد به منبع تغذیه احتیاج دارد. اگر از دوربین‌‌های مجهز به برق متناوب استفاده کنید محدودیت خروجی‌‌های موجود در فضای باز را نخواهید داشت. متناوبا، می‌‌توانید به منظور دسترسی به پریز‌‌های داخلی دیوارها را سوراخ کنید که روش امن‌‌تری نیز هست؛ زیرا سیمی وجود نخواهد داشت که سارق آن را قطع کرده یا از برق بکشد. دوربین‌‌های مجهز به باتری انعطاف‌‌پذیری بیش‌‌تری برای مکان نصب در اختیار شما قرار می دهند. تنها کاری که باید برای نصب آن‌‌ها انجام دهید استفاده از پیچ است؛ به این ترتیب، می‌‌توانید هر جایی که بخواهید آن‌‌ را نصب کنید. قبل از آن‌‌که دوربین‌‌ها را به صورت دائمی بر جای خودشان نصب کنید از اتصال آن‌‌ها به وای‌‌فای اطمینان حاصل کنید.

دوربین‌‌های امنیتی داخل منزل را در کجا باید قرار دهم؟

مکانی که دوربین را در داخل منزل نصب می‌‌کنید تا حد زیادی به چیزی که قصد نظارت آن را دارید بستگی دارد. اگر در درجه‌‌ی اول نگران افرادی هستید که به منزل شما وارد می‌‌شوند، دوربین را در گوشه یا بالای قفسه قرار دهید تا یک زاویه‌‌ی دید گسترده و بدون مانع از اتاق یا راهرو داشته باشید. هم‌‌چنین، دوربین‌‌ها را نزدیک درهای خروجی قرار دهید. بر اساس گزارشات، 34 درصد از سارقان از در وارد منزل می‌‌شوند.

شما هم‌‌چنین می‌‌توانید دوربین داخلی را در جایی قرار دهید که بتواند تصاویری از بیرون را برای شما ضبط کند. برای مثال، می‌‌توانید دوربین را در نزدیکی پنجره قرار دهید تا حیاط را زیر نظر گرفته و مراقب منزل شما باشد. اگر می‌‌خواهید این کار را انجام دهید، یک دوربین داخلی دیگر نیز خریداری کرده و به کمک آن چراغ‌‌های مادون قرمز را قطع کنید؛ این چراغ‌‌ها برای فعال‌‌سازی فیلم‌‌برداری در شب بوده و اگر روشن باشند تصاویر ضبط‌‌شده از طریق پنجره را دچار مشکل می‌‌کنند. در چنین شرایطی، کیفیت تصویر به خوبی دوربین‌‌های بیرونی نیست؛ اما در عوض ارزان‌‌تر بوده و زحمت کم‌‌تری نیز دارد. اگر دوربین را رو به پنجره قرار داده و نورپردازی خوبی نیز برای آن در نظر بگیرید می‌‌توانید تصاویر باکیفیتی از آن به دست آورید.

اگر می‌‌خواهید از دوربین داخلی برای حیوان خانگی/کودک/پرستار بچه استفاده کنید، آن را در یک مکان مرکزی مانند اتاق نشیمن یا اتاق خانواده نصب کنید. مزیت تماس دو طرفه در این دستگاه‌‌ها به این صورت مورد استفاده قرار می‌‌گیرد که فرد داخل منزل می‌‌تواند با شما تماس بگیرد؛ این روش بسیار مفیدی برای کودکانی‌‌ست که سن آن‌‌ها مناسب تلفن همراه داشتن نیست. برخی از دوربین‌‌های داخلی همچنین مجهز به دستیارهای مجازی داخلی مانند آمازون الکسا و گوگل اسیستنت هستند. این بدان معنی‌‌ست که می‌‌توانید از آن‌‌ها برای کنترل دستگاه‌‌های هوشمند مانند چراغ استفاده کرده یا این سوال‌‌ها را از او بپرسید: هوا چگونه است؟ در نهایت، اکثر دوربین‌‌های داخلی برقی بوده و به منظور شروع کار احتیاح دارند تا به پریز برق متصل شوند.

آیا باید زنگ‌ درب دوربین دار تهیه کنم؟

زنگ دری که دارای دوربین نیز باشد و بتواند تصاویر را برای شما ارسال و ذخیره کند، روشی محبوب برای مراقبت از درب ورودی، که یکی از حساس‌‌ترین قسمت‌‌های منزل شماست، به حساب می‌‌آید. این دستگاه وقتی کسی به در نزدیک می‌‌شود یا زنگ در را فشار می‌‌دهد برای شما اعلان ارسال می‌‌کند. زنگ در ویدئویی می‌‌تواند به شما در جلوگیری از سرقت بسته‌‌های‌‌تان کمک کرده و سارقانی را که ممکن است ابتدا زنگ بزنند تا از نبود شما در منزل اطمینان کسب کنند فراری دهد. همچنین “پست صوتی تصویری” را برای درب ورودی شما فراهم می‌‌کند؛ به این ترتیب، وقتی منزل نیستید بازدیدکنندگان‌‌تان را از دست نمی‌‌دهید. علاوه بر آن، می‌‌توانید از طریق برنامه‌‌ای که بر روی تلفن‌‌تان نصب می‌‌شود با فردی که دم در منزل‌‌تان است صحبت کرده و در صورت نبودن، قرار ملاقات دیگری را با او تنظیم کنید.

اکثر این زنگ‌ ها دارای سنسور حرکتی بوده و حتی اگر کسی زنگ در را فشار ندهد نیز برای شما هشداری ارسال می‌‌کند. این دوربین جزو دوربین‌‌هایی با نصب آسان بوده و تنها باید به سیم مرکزی منزل شما وصل شود تا به راحتی کار خود را آغاز کند. این دوربین‌‌ها از طریق سیم به برق وصل می‌‌شوند و دیگر لازم نیست نگران شارژ آن‌‌ها باشید. علاوه بر آن، به وای‌‌فای منزل شما نیز وصل شده و احتیاجی به سیم اضافی ندارند. در صورت نداشتن سیم نیز هم‌‌چنان می‌‌توانید از این دوربین استفاده کنید، تنها کافی‌‌ست باتری‌‌ای برای آن خریداری کرده و داخل محفظه‌‌ی مخصوص قرار دهید و سپس دستگاه را روشن کنید.

مهم‌‌ترین ویژگی‌‌های زنگ درب دوربین دار چیست؟

  • دارای سنسور حرکت: دوربین زنگ‌‌دار باید دارای این ویژگی باشد. به این ترتیب، حتی اگر کسی دکمه‌‌ی زنگ را فشار ندهد نیز هشدار برای شما ارسال می‌‌شود.
  • ویدئوی باکیفیت: فیلم‌‌های فول اچ‌‌دی به شما امکان تشخیص چهره‌‌ی افرادی را که به منزل شما آمده‌‌اند، می‌‌دهد.
  • صدای دوطرفه: میکروفن و بلندگو تضمین می‌‌کنند که می‌‌توانید با فردی که دم در منزل‌‌تان است صحبت کنید.
  • ذخیره‌‌سازی ابری: این دوربین‌‌ها باید فیلم‌‌های خود را از طرق وای‌‌فای به حافظه ابری ارسال کرده و آن را به مدت 7 الی 30 روز در حافظه‌‌ی خود نگه دارند. شما می‌‌توانید از راه دور به این فیلم‌‌ها دسترسی داشته و در صورت تمایل آن‌‌ها را ذخیره کنید.
  • نمایش آنلاین تصویر: وجود این ویژگی در خارج از منزل شما به درجات حفاظتی آن می‌‌افزاید.
  • منبع تغذیه: عموما کارکرد بهتر این دستگاه به وسیله‌‌ی ایجاد سیم‌‌کشی با برق پیشنهاد می‌‌شود؛ اما در صورت نیاز می‌‌توانید با استفاده از باتری کمکی خیال خود را راحت کنید.

راندماکس امیدوار است که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل، پیشنهاد میکنیم که از دوربینهای مدار بسته امنیتی موجود در فروشگاه اینترنتی راندماکس هم با کلیک کردن روی این لینک، دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *