داستان سفر زباله ها در سنگاپور

گروه راندماکس مگ

گروه راندماکس مگ

سرنوشت زباله ها در سنگاپور را شنیده اید؟

زباله برای بشرِ مدرن، همیشه یک تهدید و در عین حال یک فرصت بوده است.
بسته به میزانِ پیشرفت و آگاهی و حتی با توجه به نیازها و محدودیتها در جواع بشری، راهکارهایی برای خلاص شدن از معضل زباله ها، پیشنهاد و اجرایی شده است.
بعضی از کشورها به زباله صرفا به دید تهدیدی نگاه کرده اند که با اولین و سریعترین راه حل ممکن باید از شر آن خلاص شد. اما کشورهای پیشرفته تر، زباله را به دید فرصت دیده اند و از آن، ثروت و رفاه آفریده اند. 
نگاه سیاستمداران و علمای هر جامعه به زباله و ارتباط آن با محیط زیست، نوع تفکر و راهکارهای پیش روی حکومت ها در مقابل این موضوع را ترسیم کرده است.

نگاه و راهکار کشور سنگاپور به مسئله زباله ها چیست؟

سنگاپور، کشوری کوچک در شرق آسیا، نگاه و توجه بسیار ویژه ای به مسئله زباله ها داشته است و با توجه به محدودیت های سرزمینی خود، سعی کرده است که به نوعی خاص، با چالش فراگیر زباله های تولیدی خود برخورد کند. 
ویدئوی حاضر، با ترجمه بیتا بیات و تدوین و گرافیک ریحانه فرج زاده از اعضای گروه راندماکس مگ، برای آشنایی بیشتر شما مخاطبان گرامی با این موضوع منتشر شده است. 

خوشحال می شویم که پس از دیدن این ویدئو، نظر خود را در مورد راهکار سنگاپور، میزان تاثیر آن بر محیط زیست و همچنین راهکارهای پیشنهادی برای کشورمان ایران، برایمان بنویسید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *