25 چیز که می‌توانید در هتل‌ها به صورت رایگان دریافت کنید

radzad

radzad

با این که اقامت در هتل می‌تواند بخش بزرگی از بودجه‌ی شما را مصرف کند اما مسافران باهوش می‌دانند که هتل‌ها امکانات زیادی دارند که معمولاً می‌توانید تنها با سوال کردن، آن‌ها را به صورت رایگان دریافت کنید.

از آن‌جایی که اهل سفر و اقامت در هتل ها هستم، این فرصت را داشتم که در هتل‌های مجلل اقامت داشته و به طور موقت در آن‌ها زندگی کنم و این باعث شد که من در مورد تمام امکانات رایگان در هتل‌ها چیزهایی یاد بگیرم.

معمولاً برخی از وسایلی که هتل‌ها رایگان ارائه می‌دهند در اتاق هتل‌ها یافت نمی‌شوند، به همین دلیل است که بسیاری از مهمانان حتی متوجه نمی‌شوند که این موارد وجود دارند.

اگر چیزی را نخواهید، آن را دریافت نمی‌کنید، بنابراین بررسی امکانات رایگان هتل بعدی که قصد رِزرو آن را دارید، بسیار مفید است. دانستن این موضوع همچنین می‌تواند به کاهش وسایلی که حمل می‌کنید بیانجامد البته اگر بدانید که قرار است چه چیزی به شما تحویل داده شود.

در اینجا 25 وسیله‌ی رایگان آمده است که می‌توانید در هتل‌ها دریافت کنید!

  1. شامپو و نرم‌کننده

شامپو و نرم‌کننده‌ی رایگان در هتل‌ها کاملا یک امر عادی و استاندارد است، با این حال برخی از هتل‌ها شروع به ارائه محصولات برندهای لوکس کرده‌اند که نشان می‌دهد به خوبی به جزئیات توجه دارند.

من همیشه هنگام مسافرت شامپو و نرم کننده‌ی خودم را همراه دارم، اما دوست دارم شامپوهای هتل را نیز برای مصارف بعدی با خود ببرم.

  1. صابون یا ژل حمام

صابون و ژل حمام یکی دیگر از محصولات استاندارد در بسیاری از هتل‌ها است که اگر فراموش کرده‌اید که صابون یا ژل حمام خود را بیاورید، گزینه‌ای عالی است.

من متوجه شدم که بسیاری از هتل‌های لوکس در سال‌های پیش، خدمات خود را افزایش داده‌اند و شروع به ارائه برندهای بهتری کرده‌اند که کمک می‌کند پوست شما نرمی و رطوبت خود را حفظ کند.

  1. دهان شویه

با این که دهان‌شویه همیشه در اتاق هتل شما ارائه نمی‌شود، من بطری‌های دهان‌شویه‌ی مخصوص سفر را در پذیرش ( که لازم است درباره‌ی آن سوال کنید) و یا در حمام هتل دیده‌ام.

  1. تیغ یکبار‌مصرف (ژیلت)

اگر فراموش کرده‌اید تیغ بیاورید، فقط از پذیرش بپرسید که آیا تیغ رایگان برای مهمانان دارند یا خیر. اگر قبلاً در اتاق هتل وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد پذیرش تعدادی در اختیار مهمانان قرار خواهند داد.

  1. لوسیون بدن

دست‌هایم هنگام سفر خشک می‌شوند و این مسئله باعث شده دائماً به دنبال مرطوب‌کننده‌ام باشم. من همچنین دوست دارم آن را که به صورت رایگان در اتاق هتل وجود دارد با خود ببرم که برای استفاده‌ی بعدی بسیار عالی است.

  1. کلاه حمام

یکی از کارهای مورد علاقه‌ی من در سفر این است که کفش های خود را در کلاه حمام رایگان هتل بگذارم. این کار یک روش عالی برای تمیز نگه داشتن وسایل داخل چمدان است. (گذاشتن کفش داخل چمدان لباس‌های دیگر را آلوده می‌کند).

  1. مسواک و خمیر دندان

من همیشه دوست دارم یک مسواک و خمیردندان مسافرتی در کیف دستی خود داشته باشم، اما گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که آن را در خانه جا می‌گذارم.

به جای رفتن به داروخانه و خرید مسواک و خمیر دندان جدید، بررسی کنید که آیا پذیرش هتل بسته‌های رایگان مسواک و خمیردندان ارائه می‌دهد؟

  1. بسته‌ی خیاطی (نخ و سوزن)

یک هتل‌دار خوب می‌داند که موارد اضطراری برای لباس مانند پارگی می‌تواند اتفاق بیفتد (و واقعا اتفاق می‌افتد)، به همین دلیل تهیه‌ی یک بسته نخ وسوزن مسافرتی ضروری است. این‌ نخ و سوزن‌ها برای دوختن پارگی‌ها، دکمه‌های جدا شده و غیره عالی هستند.

  1. کیسهی لباس‌شویی

آیا فراموش کرده‌اید یک کیسه‌ی اضافی برای نگهداری لباس‌های کثیف خود بیاورید؟ نگران نباشید چرا که بسیاری از هتل‌ها یک کیسه‌ی لباسشویی رایگان ارائه می‌دهند که برای نگهداری لباس‌های ساحلی خیس یا لباس‌های زیر شما عالی است.

  1. چای و قهوه

آیا قهوه در اتاق‌‌های هتل‌ رایگان است؟ اکثر هتل‌ها در لابی چای و قهوه‌ی رایگان ارائه می‌دهند، با این حال بسیاری از اتاق‌های مهمان نیز چای و قهوه‌ی رایگان دارند.

با این حال، من همیشه توصیه می‌کنم بررسی کنید که چای و قهوه‌ی ارائه شده در اتاق شما واقعا رایگان باشد. وجود هزینه‌های ناگهانی و غافل‌گیرکننده در صورت‌حساب شما اصلا جالب نیست.

  1. لباس حمام (حوله‌ی تن‌پوش)

بسیاری از هتل‌های لوکس در هر اتاق هتل حوله‌های تن‌پوش ارائه می‌دهند. من معمولاً هنگام مسافرت حوله‌ی حمام خودم را نمی‌آورم، بنابراین اگر می‌خواهید قبل از شروع روز از صبحانه‌ی خود در رخت‌خواب لذت ببرید، استفاده از آن عالی است.

به خاطر داشته باشید که بیشتر حوله‌های هتل را قرار نیست با خود به خانه ببرید. اما استفاده از آن‌ها در طول اقامت شما رایگان است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید این حوله را در چمدان خود بگذارید، کافی است از پذیرش در مورد آن سوال کنید.

  1. دمپایی

مهم نیست که هتل شما چقدر مجلل است، همیشه توصیه می‌کنم برای تمیز ماندن پای خود در اتاق هتل از دمپایی استفاده کنید. اگر فراموش کردید دمپایی خود را از خانه بیاورید، سوال کنید که آیا هتل شما دمپایی رایگان دارد یا خیر.

  1. قلم و دفترچه‌ی یادداشت

امروزه تقریبا در هر اتاق هتل خودکار و دفترچه یادداشت یافت می‌شود. این وسیله برای یادداشت کردن آدرس مکان‌هایی که می‌خواهید بازدید کنید یا یادداشت‌های کلی سفرتان عالی است.

من همچنین دوست دارم این خودکار را در کیفم نگه دارم، زیرا اغلب در طول سفر مفید است و مثلا برای پر کردن فرم‌های گمرکی یا کارت‌های اظهارنامه در هواپیما به کار می‌آید.

  1. بالش و پتوی اضافی

اگر شما هم مثل من در مورد این‌که روی کدام بالش بخوابید یا چند بالش استفاده کنید حساس هستید، بدانید که برخی از هتل‌ها این نیازها را پیش‌بینی کرده‌اند.

سوال کنید که آیا هتل شما منوی بالش دارد؟ این منو حاوی لیستی از بالش‌های مختلف است که می‌توانید در طول اقامت خود از آن‌ها استفاده کنید. بله در واقع چنین چیزی وجود دارد و بسیار عالی است!

اگر در طول شب سردتان می‌شود و یا نمی‌توانید بخاری (یا شوفاژ) اتاق را تنظیم کنید، پتوهای اضافی نیز در دسترس هستند.

  1. شارژر گوشی

اگر شارژر گوشی خود را فراموش کرده‌اید، نگران نباشید. از پذیرش هتل در مورد وجود شارژر سوال کنید.

بسیاری از افراد پس از خروج از هتل، شارژر تلفن خود را در اتاق جا می‌گذارند، بنابراین ممکن است خوش‌شانس باشید و یک شارژر اضافی برای استفاده پیدا کنید.

  1. سشوار

بسیاری از هتل‌ها سشوارهای هتلی رایگان دارند، با این حال آن‌ها معمولا کیفیت پایینی داشته و برای موهای شما مضر هستند.

با این حال، در حال حاضر برخی از هتل‌های لوکس سشوارهای با کیفیتی را برای مهمانان در نظر گرفته‌اند که اگر نمی‌خواهید سشوار خود را از خانه بیاورید، گزینه‌ای عالی است. از قبل بررسی کنید تا ببینید چه نوع سشواری در هتل در دسترس است.

  1. اتوی موی صاف‌کننده یا فر‌کننده

اگر فراموش کردید اتوی موی صاف‌کننده یا فر‌کننده خود را از خانه بیاورید، از پذیرش در مورد آن سوال کنید تا ببینید آیا برای مهمانان چنین چیزی در دسترس است یا خیر. برخی از هتل‌های لوکس ابزارهای مختلفی برای مو در اختیار دارند تا مهمانان در طول اقامت خود از آن‌ها استفاده کنند.

  1. غذا یا نوشیدنی رایگان در رستوران هتل

برخی از هتل‌‌داران در لابی صبحانه، نوشیدنی و یا تنقلات رایگان ارائه می‌دهند. اگر هتل دارای رستوران باشد، ممکن است به مهمانان برای صرف غذا تخفیف داده و یا در بار نوشیدنی رایگان ارائه دهد. اما همیشه اینطور نیست بنابراین ضروری است که از قبل بررسی کنید و ببینید هتل شما چه تخفیف هایی دارد.

  1. چراغ خواب

اگر با فرزندانتان سفر می‌کنید یا ترجیح می‌دهید با چراغ خواب بخوابید، از پذیرش هتل در مورد وجود چراغ خواب سوال کنید.

  1. وسایل تمرین

اگر می‌خواهید در سفر ورزش کنید، اما فراموش کرده‌اید وسایل تمرین خود را بیاورید، بررسی کنید که آیا می‌توانید از هتل خود اقلامی را اجاره کنید یا خیر. برخی از هتل‌ها تشک‌های یوگا به مهمانان ارائه می‌دهند.

  1. نقشه‌ی محلی شهر

اگر اولین بار است که به مقصد منتخب خود می‌روید، از پذیرش هتل در مورد وجود نقشه‌ی رایگان شهر سوال کنید. معمولاً افراد خوشحال می‌شوند که در طول اقامتتان نکاتی را در مورد جاذبه‌های دیدنی به شما بگویند.

  1. حوله و صندلی ساحلی

در برخی از سواحل پرطرفدار اگر بخواهید حوله یا صندلی کرایه کنید باید هزینه‌ی آن را بپردازید. با این حال اگر در هتلی نزدیک به این حوالی هستید، ممکن است بتوانید این موارد را به صورت رایگان از محل اقامت خود دریافت کنید.

برای مثال زمانی که من به یک هتل ساحلی در جنوب رفتم، هتل من حوله، صندلی و چتر ساحلی رایگان برای مهمانان خود ارائه کرد که باعث شد من پول اضافی برای اجاره‌ی آن‌ها نپردازم.

  1. چتر

ما همیشه در سفر انتظار بهترین آب و هوا را داریم، اما همیشه اینطور نیست. اگر فراموش کردید چتر مسافرتی همراه داشته باشید، با پذیرش هتل تماس بگیرید تا ببینید که آیا چتر برای استفاده مهمانان در دسترس است یا خیر.

  1. آداپتورهای مسافرتی

اگر به خارج از کشور سفر کرده‌اید و فراموش کرده‌اید که آداپتور مسافرتی به همراه داشته باشید، با پذیرش هتل تماس بگیرید و در مورد وجود آداپتور مسافرتی سوال کنید. ارائه‌ی آداپتور مسافرتی توسط هتل می‌تواند شما را از خرید کالای جدید از فروشگاه بی‌نیاز کند.

  1. اسباب‌‌بازی کودکان

اگر با فرزندانتان سفر می‌کنید، گاهی اوقات هتل شما ممکن است اسباب‌بازی و سرگرمی رایگان برای کودکان ارائه دهد. این سرگرمی‌ها ممکن است شامل کتاب های رنگ‌آمیزی، بازی‌های رومیزی، فیلم یا کتاب باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *