4 نکته کلیدی برای از بین بردن لکه ها و آلودگی ها از شیرهای ظرفشویی

radzad

radzad

شیرآلاتی که به‌تازگی تمیز شده‌اند و در نور می‌درخشند، به آَشپزخانه یا حمام شما جلوه می‌دهند… گویی میلیون‌ها دلار ارزش دارند. بااین‌حال، مثل خیلی چیزهای دیگر شیرآلات برای همیشه تمیز باقی نمی‌مانند، و درنهایت تجمع ترسناک جرم‌ها و کثیفی‌ها دوباره بازمی‌گردند.

در کنار جرم‌های ناخوشایند، لوازم سینک مستعد رشد میکروب هستند. انواع خاصی از میکروب وجود دارند که بر روی شیرآلات تاثیر منفی دارند، چون این میکروب‌ها می‌توانند مشکلاتی مانند لکه‌های سطحی و بو را ایجاد کنند. وقتی لوازم سینک به‌طورمنظم آب گرم را پمپاژ می‌کنند، محیط گرم و مرطوبی ایجاد می‌شود که برای رشد میکروب‌ها مناسب است.

در شرایط مناسب، فقط طی بیست دقیقه تعداد میکروب‌ها بر روی سطح شیرآلات آشپزخانه و حمام دو برابر می‌شوند. آلودگی میکروبی بر روی لوازم سینک شما در خانه مشکل‌ساز است، اما همین مساله در محیط‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها و دستشویی‌های عمومی مشکلی جدی تلقی می‌شود. اگر لوازم سینک تمیز نشوند، میکروب‌هایی که روی سطح شیرآلات مکان‌های عمومی رشد می‌کنند می‌توانند به آسانی منتقل شوند و به عموم مردم سرایت کنند.

شیرالات آشپزخانه راندماکس:

تمیزکردن لوازم سینک به‌خاطر پرداخت و اغلب ظاهر ناهموارشان کار دشواری است. بااین‌حال، تمیز نکردن آنها برای مدتی طولانی منجر به ظاهر بسیار کدر آنها می‌شود و شانس آلودگی میکروبی بر روی آنها بالا می‌رود. استفاده از محصولات مناسب نظافت نه‌تنها فرایند نظافت را برای شما آسان‌تر می‌کند، بلکه این تضمین را به شما می‌دهد که به پرداخت شیرآلات آسیبی وارد نمی‌شود. اگر لوازم سینک حمام و آشپزخانه شما بخصوص ظاهر کثیفی دارند و می‌خواهید دوباره آنها را برق بیاندازید، چهار نکته بسیار مهم را ارایه می‌دهیم تا با بهترین روش تمیزکردن آشنا شوید.

1. از نوع پرداخت شیرآلات خود مطلع باشید

اطلاع از نوع پرداخت لوازم سینک بسیار مهم است چون نوع مایع تمیزکننده و ابزارهایی را تعیین می‌کند که برای این کار بسیار مناسب هستند. نوع پرداخت شیرآلات خود را با تولیدکننده کنترل کنید و از آنها بپرسید چه ابزاری را برای نظافت توصیه می‌کنند. استفاده از انواع اسکاچ یا برس‌های ساینده برای اکثر پرداخت‌ها ایده خوبی نیست. در اکثر موارد، استفاده از تکه‌ای پارچه کفایت می‌کند.

2. از مایع ظرفشویی و آب گرم برای تمیزکردن شیرآلات استفاده کنید

 

 

اگر شیرآلات شما خیلی کثیف نیستند، با مایع ظرفشویی، آب گرم و با تکه‌ای پارچه می‌توانید به‌خوبی آنها را تمیز کنید. با مایع ظرفشویی روی لوازم سینک بکشید و با پارچه تمیز استفاده نشده آن را خشک کنید. با پارچه خشک شیرآلات را جلا دهید تا برق بیافتند.

3. برای از بین‌بردن تجمع جرم‌ها از سرکه استفاده کنید

 

اگر لوازم سینک به‌شدت جرم گرفته‌اند و اصلاً از بین نمی‌روند، باید از سرکه استفاده کنید. نصف فنجان سرکه سفید را به نصف فنجان آب گرم اضافه کنید و پارچه خود را در این محلول خیس کنید. قبل از اینکه محلول را به کل شیرآلات بزنید، آن را بر روی بخش کوچکی از شیرآلات خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که به پرداخت آنها آسیب نمی‌زند.

4. استفاده از مسواک و جوش‌شیرین به از بین‌بردن لکه‌ها کمک می‌کند

جوش‌شیرین برای تمیزکردن اکثر سطوح عالی است. توصیه می‌کنیم مقدار کمی جوش‌شیرین را بر روی مسواکی قدیمی بگذارید و قطره‌ای آب به آن اضافه کنید. شیرآلات آشپزخانه و حمام خود را با این مواد بسایید تا لکه‌های ناخوشایند از بین بروند.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *