7 نکته که باید در خرید شیر آب آشپزخانه به آن توجه شود

radzad

radzad

شیر آب یکی از پر استفاده ترین وسایل آشپزخانه است. برای کارهای روزانه تهیه غذا، پخت و پز، تمیز کردن و ضدعفونی کردن ضروری است. از بین تمام ابزار های موجود در آشپزخانه شما، شیر آب احتمالاً یکی از مواردی است که بیشتر با آن در تعامل هستید.شیر آب نیز یکی از اصلی ترین عناصر سبک آشپزخانه شما است که در دید قرار دارد. انتخاب وسایل مناسب نه تنها عملکرد آشپزخانه را افزایش می دهد، بلکه نشانگر شخصیت و سلیقه شما نیز می باشند.

با وجود تنوع بسیار در انواع و اقسام شیر های آشپز خانه چگونه می توان مناسب ترین گزینه را انتخاب کرد؟

سبک و طراحی

سبک مهم است! شیر آشپزخانه بیانگر نکات زیادی در مورد شخصیت شما خواهد بود. باید با ظاهر آشپزخانه به خوبی هماهنگ باشد و ظاهر آشپزخانه را زیبا جلوه دهد. به دلیل موقعیت برجسته اش، شیر آب اوج طراحی آشپزخانه است و هر چیز دیگری در اطراف آن قرار می گیرد.

در ادامه برخی از سبک های مهم شیر آب که باید در نظر گرفته شوند، توضیح داده می شود..

سنتی

طراحی سنتی آشپزخانه به شما امکان ترکیب لایه‌های مختلف جزئیات، از جمله رنگ و بافت را می دهد. شکوه و زیبایی یک شیر آب سنتی می تواند آشپزخانه ای را با طراحی زیبا تکمیل کند. شیر آب آشپزخانه سنتی به طور کلاسیک ساخته شده با قالب‌بندی تزئینی و جزئیات آراسته که تجربه لمس خوبی را ارائه می‌دهد. این سبک برای یک آشپزخانه گرم و کلاسیک که با رنگ های چوبی، سفید کرمی و سنگ طبیعی تزئین شده است، مناسب است.

مدرن

آشپزخانه های مدرن با طراحی ملایم، با تفاوت های ظریف در رنگ که یک فضای ساده، شیک و کاربردی را قاب می کند شناخته می شوند. در این آشپزخانه ها، شیر آب با خطوط واضح و زیبایی شناسی جسورانه طراحی خود باعث به چشم آمدن این محیط از آشپز خانه می شود. طراحی شیک شیرآلات همراه با پرکننده قابلمه، جلوه ای صنعتی به آشپزخانه می بخشد که قوس بلند و دهانه سیم پیچ باز آن مکمل مناسبی برای سطوح صاف و مسطح یک آشپزخانه مدرن است.

در این نوع از آشپزخانه ها، شیر آب با خطوط واضح و زیبایی جسورانه در طراحی خود باعث به چشم آمدن این محیط از آشپز خانه می شود.

سبک مختلط

نه خیلی مدرن و نه خیلی کلاسیک. این سبک از شیرآلات برای کسانی است که می خواهند شیر آشپزخانه به روزی را استفاده کرده بدون اینکه بخواهند که در آشپزخانه به چشم آید تعادل عالی است . طراحی مختلط  با خطوط نرم و گرد خود ویژگی های سبک های مدرن و سنتی را در هم می آمیزد. شیر آشپزخانه تصویر زیر دارای منحنی های ظریف و خطوط متمایز است. این طراحی عالی برای یک آشپزخانه با سبک سنتی مختلط است.

سبک تجاری

 به عنوان شیر آبی مفید برای سرآشپزهای حرفه‌ای، یک شیر آب تجاری می‌تواند به عنوان مکمل مهارت‌های خرد کردن، آب‌پز کردن، لعاب‌زدایی و تفت دادن در سینک مورد استفاده قرار گیرد. طراحی چنین شیر های آبی زیرمجموعه ای از طراحی مدرن است، بنابراین با یک آشپزخانه مدرن و زیبا نیز کاملا هماهنگ است. دهانه سیم پیچ یادآور استیل زد زنگ است مورد استفاده در آشپزخانه حرفه ای است. شیر آشپزخانه تجاری تصویر زیر می تواند الهام بخش سرآشپز حرفه ای نهفته در وجود هر یک از ما باشد.

نوع دستگیره

برخی از مدل های شیرآب آشپزخانه وجود دارد که به طور یکسان به ظاهر و عملکرد توجه دارند. نوع دستگیره یکی از آن ویژگی هایی است که هر دو نکته ظاهر و عملکرد را در خود جای داده است.

یک دستگیره

هر فردی که که بیشتر وعده های غذایی خود را در خانه تهیه می کند، از سهولت استفاده از یک شیر آب یک دسته بسیار خوشحال خواهد شد. دما و جریان را می توان به راحتی با یک دست، یک انگشت یا حتی با آرنج در صورت نیاز تنظیم کرد. این مدل انتخابی مناسب برای آشپزخانه های شلوغ و برای افرادی با امکان تحرک محدود هستند.

دو دستگیره

. با وجود تنوع بسیار زیاد در طراحی، تنها با تعویض دستگیره شیر، آشپزخانه خود را به مکانی جدید بدل کیند.

 شیر موجود در تصویر زیر دارای طراحی زیبا با دو دسته است که به یک مرکز در آشپزخانه تاثیرگذار تبدیل می شود. فرقی ندارد که طرفدار ظاهری سنتی باشید و یا صنعتی، وجود دو دسته ظاهری مورد پسند را برای شما فراهم می آورد.

ارتفاع شیر آب

اندازه ارتفاع شیر آب میتواند بر اساس نوع کاربردی و یا معیار های زیبایی شناختی تعیین شود. یک شیر آب بلندتر می تواند تأثیر چشمگیری بر طراحی آشپزخانه شما داشته باشد. اگر سینک شما در زیر کابینت ها قرار دارد و با محدودیت در ارتفاع شیر مواجه هستید، یک شیر تجاری با ارتفاع بهینه بدون از دست دادن سبک و کارایی به نیاز شما پاسخ دهد.

قوس شیر آب

قوس شیر آب فاصله از بالای سینک تا سر شیر است. ممکن است به دنبال شیری با قوس بلند باشید تا هنگام کار کردن با قابلمه های بزرگ فضای کافی برای جا به جایی آن ها وجود داشه باشد و یا شاید نیاز به یک شیر آب جمع جور دارید که جلوی دید را نگیرد.

قوس بسته به نحوه استفاده از شیر آب می تواند فاکتوری مهم باشد. شیر آب با قوس رو به بالا نه تنها چشمگیر و زیبا است، بلکه می تواند برای قرار دادن وسایل بزرگ در سینک نیز فضای مناسبی در اختیار قرار دهد. در همین حال، قوس کم باعث می شود این شیر آب مناسب هر آشپزخانه ای باشد.

عملکرد آبپاشی

یکی از ویژگی های شیر آب که آشپزخانه های مدرن نباید از آن بی بهره باشند، عملکرد اسپری آب است. این ویژگی که به شما امکان می دهد جریان آب را به راحتی هدایت کنید، ویژگی است که برای بسیاری از کارهای آشپزخانه استفاده می شود – از پر کردن پارچ ها و آبیاری گیاهان گرفته تا از بین بردن کثیفی های سخت. چند مدل مختلف در دسترس هستند که عمدتاً تفاوتشان درظاهر و فرم شیر آب است.

شیر با قابلیت پایین کشیده شدن

شیرهای آب با قابلیت پایین کشیدن دارای یک شلنگ آب پاش هستند که از بدنه شیر اصلی به سمت سینک امتداد می یابد. این شیرها اغلب دارای یک مکانیسم دکمه ای یا اهرمی هستند که به شما امکان می دهد به یک جریان هوادهی یا اسپری قدرتمند آب از همان دهانه دسترسی داشته باشید.

شیر با قابلیت کشیده شدن به بیرون

این شیرآلات به شما امکان می‌دهند به مزایای شیر های با قابلیت پایین کشی دسترسی داشته باشید، اما با ظاهری ساده تر و جمع و جور تر. این شیرها به سمت بیرون و به سمت کاربر کشیده می شوند.

آب پاشی جانبی

این مدل ها دارای یک دهانه مجزا برای دسترسی به عملکرد اسپری (آب پاشی) هستند که به جای تعبیه شدن بر روی بدنه شیر آب، روی سینک یا کانتر قرار می گیرد. شیرآلات با عملکرد آب پاشی جانبی، در صورتی که مایل به استفاده از عملکرد اسپری و در عین حال استفاده از دریچه های اضافی در سینک خود هستید، گزینه بسیار خوبی هستند.

شیوه نصب شیر

شیرآب شما قرار است بر روی پیشخوان نصب شود یا بر روی دیوار؟ آیا نیاز دارید که شیر آب خود را با سوراخ های موجود در میز خود مطابقت دهید؟ یا قبل از بریدن سوراخ ها، شمارنده های جدیدی نصب می کنید و یک شیر آب را انتخاب می کنید؟ دانستن نوع نصب، کلید انتخاب شیر آب مناسب است. مهم است که شیر آب شما با تعداد سوراخ هایی که از روی میز یا سینک شما ایجاد می شود، هماهنگ باشد. متداول ترین مدل ها، شیرهای تک و گزینه های 3 سوراخ هستند.

اگر در حال تعویض یک شیر آب قدیمی هستید و می خواهید نوع نصب را برای افزایش تعداد سوراخ ها تغییر دهید، باید پیشخوان آشپزخانه را سوراخ کنید که شاید مستلزم استخدام یک متخصص باشد. اگر مایل هستید سبک چند حفره را به نصب تک حفره تبدیل کنید، می توان از یک صفحه برای پوشاندن موارد اضافی استفاده کرد.

نصب

تعویض شیر آب عموما نیاز به خزیدن در زیر پیشخوان آشپزخانه دارد. این یک پروژه “خودت انجامش بده” سخت نیست، اما به کمی انعطاف و خلاقیت نیاز دارد. اگر برای شما جذاب به نظر نمی رسد، راه دیگری وجود دارد! شیرآلات با فناوری QuickDock™، به شما امکان می دهد از بالای پیشخوان آن ها را نصب کنید. با این نوع نصب، بدون نیاز به افراد متخصص، می‌توانید به راحتی ارتقای آشپز خانه خود را به تنهایی انجام دهید.

  1. پایه را بر روی سینک نصب کنید
  2. کلید را در حالت قفل قرار دهید
  3. شیر آب و لوله های آن را نصب کنید
  4. شیر آب را قفل کنید

روکش شیر آب

یکی از مهمترین نکات در طراحی، روکش شیر آب است. گرایش ها می‌آیند و می‌روند، اما جذابیت برخی از آن ها همیشگی است. طلایی براق یا مشکی مات می تواند ظاهری مدرن را به ارمغان بیاورد. می توانید ظاهر دو رنگی جالب با استفاده از رنگ مشکی مات و ترکیبی از فولاد ضد زنگ داشته باشید. یک کروم براق می‌تواند ظرافت و پیچیدگی را به طرح اضافه کنند، همچنین فولاد ضد زنگ بدون نقطه، با داشتن مقاومت در برابر لکه‌های آب و اثر انگشت، تمیز کردن را آسان می کند.



دیگر نکات

فراموش نکنید که انواع دیگری از شیر های آب برای کاربردهای خاص وجود دارد. یک شیر آب اضافی برای بار شما می تواند رویای هر هنرمندی باشد، برای افرادی که به محیط زیست توجه دارند، یک شیر فیلتر دار که درست در کنار سینک آشپزخانه شما نصب می‌شود، می‌تواند روشی مناسب برای پر کردن بطری ها در اختیارتان گذاشته و سبک زندگی سالم تری را برایتان به ارمغان بیاورد.

شیر آشپزخانه شما نکته اصلی طراحی آشپزخانه شماست. انتخاب مدل مناسب می تواند تاثیر زیادی داشته و کارهای آشپزخانه شما را لذت بخش تر می کند و به نوعی مرکز اصلی آشپزخانه شما خواهد بود. برای برداشتن اولین قدم برای تغییر آشپزخانه تان تبریک می گوییم و امیدواریم خرید خوبی داشته باشید!

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *