سوالات پرتکرار درباره صابون ریزهای اتوماتیک

radzad

radzad

در این مطلب به پاسخ رایج ترین سوالات در مورد دستگاه های مایع ریز اتوماتیک و نگهداری آنها پرداخته ایم.

چطور باید صابون ریزهای اتوماتیک را تمیز کرد؟

درب را برداشته و پمپ را در زیر آب داغ نگه دارید. کمی صبر کنید و سپس مقداری آب داغ را پمپاژ کرده تا مشکل رفع شود. حالا به احتمال زیاد مسدودیت برطرف شده و پمپ شما باید به خوبی کار کند.

به طور مشابه، این سوال مطرح می‌شود که چرا دستگاه من کار نمی‌کند؟

اگر هنوز هم به کار نیافتاده است، شما احتمالا نیاز به انجام کار بیشتری داشته باشید. دهانه صابون ریز یا جا مایعی اتوماتیک را باز کرده و پمپ آن را با استفاده از آب داغ تمیز کنید. پس از اطمینان از حل شدن همه گرفتگی‌ها، آن را دوباره جمع کرده و روی ظرف ببندید.

ثانیا، چرا مایع خروجی سبز می‌شود؟ اکسید مس به رنگ سبز است. در این مورد، به خاطر اینکه دستگاه‌ها  معمولا از فلز ارزان قیمت نیکل یا کروم اندودشده، ساخته می‌شوند و مایع آن را می خورد، واکنش حاصل از آن باعث سبز بودن مایع خروجی می‌شود.

پس چگونه می‌توان یک جا مایعی اتوماتیک را درست کرد؟

تمیز کردن دستگاه

  1. دستگاه را خاموش کنید.
  2. درب ظرف را باز کرده و مخزن را خالی کنید.
  3. مخزن را با آب بشویید و خالی کنید.
  4. نازل را برداشته و تمیز کنید.
  5. دستگاه را روشن کنید.
  6. سنسور را مرتبا تحریک کنید تا مایع باقیمانده خارج شود.
  7. تقریباً 30 میلی‌لیتر آب به مخزن اضافه کنید تا ذرات باقیمانده شسته شوند.

بهتر است جا مایعی را در کدام طرف روشویی یا سینک ظرفشویی نصب کنیم؟

بهتر است از سمت چپ برای این کار استفاده کنید ( از آنجا که در سمت راست معمولا ظروف را قرار می‌دهند.)

چگونه باید دستگاه را تعویض کرد؟

به زیر مخزن و پشت میله فشار و نازل نگاه کنید. اهرم یا میله کوچکی را در نزدیکی دیواره پایینی دستگاه مشاهده خواهید کرد. در حالی که قسمت بالایی را به آرامی به سمت خود می‌کشید، این اهرم را فشار دهید. قسمت بالایی باید از دیوار دور شده و آویزان شود.

آیا می توان مایع معمولی را در یک دستگاه فوم ساز قرار داد؟

مایع معمولی به خاطر غلظت زیاد در این دستگاه کار نمی‌کند.

جا مایعی فوم ساز چگونه کار می‌کند؟

در واقع فوم نوعی صابون مایع است. این ماده شکلی رقیق شده از صابون مایع است که در هنگام خروج از دستگاه با هوا ترکیب شده تا فوم‌مانند به نظر برسد. مقداری مایع تحت فشار است و مقداری دیگر نیز با فشار دادن دکمه پمپ، با هوا تکیب می‌شود.

چرا فوم من آبکی است؟

اگر مایع خیلی رقیق باشد، فوم حاصل مرطوب و روان می‌شود. در صورتی که زیادی غلیظ باشد، فشار دادن پمپ سخت خواهد بود. به این خاطر که مایه رویه‌ساز صابون رنگی ندارد، فوم خروجی سفید است. مشاهده رنگ به این معناست که مقداری از مایع بدون ترکیب با هوا و تبدیل به فوم، از دستگاه خارج شده است.

چگونه پمپ دستگاه را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن پمپ، کافی است آن را با آب گرم و کمی سرکه شستشو دهید. در صورت نیاز از سرکه بیشتری استفاده کنید. ممکن است خلال دندان نیز مفید واقع شود. قبل از افزودن مایع، اجازه دهید که مخزن کاملا خشک شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از گرفتگی، ماهی یکبار پمپ خود را با آب گرم بشویید.

این دستگاه چطور کار می‌کند؟

پمپ این دستگاه با کمک گرفتن از مواد داخل مخزن و مکش هوا، مایع را بر خلاف قانون جاذبه و به سمت بالا هدایت می‌کند. با هر اعمال فشار، پیستون به فنر فشار وارد می‌کند و توپی را به سمت بالا حرکت می‌دهد و بدین صورت مقداری مایع نیز با خود می‌برد.

چطور از شر دستگاه‌های قدیمی خلاص شویم؟

نحوه جدا کردن جا مایعی ظرفشویی آشپزخانه

  1. قسمت درب / پمپ را جدا کنید.
  2. پیچ قسمت پایینی را از زیر سینک باز کرده و جدا کنید.
  3. حلقه‌ای که در محل نصب دستگاه ایجاد شده را با خراشیدن تمیز کنید.احتمالا با استفاده از چسب یا بتونه لوله‌کشی در محل نصب بوده است.

چرا پمپ‌های فوم‌ساز خراب می‌شوند؟

اگر پمپ شما مسدود شده، می‌تواند به دلیل ذرات کوچکی باشد که درون قسمت سری پمپ گیرکرده‌اند.
یا اگر مدتی است که از پمپ استفاده نکرده‌اید، ممکن است صابون مایع به تدریج غلیظ شده و یک لایه ایجاد کند و باعث گرفتگی بشود.

چگونه می‌توان گرفتگی قسمت سری دستگاه را رفع کرد؟

برای این ‌کار، نازل را برداشته، آن را زیر آب داغ بگیرید – که باعث نرم شدن آن می‌شود – و آن را کاملا تمیز کنید. کریس بون، شیمی‌دان اصلی در تحقیق و توسعه برای TRESemmé ، می‌گوید هرگز با پین یا خلال‌دندان به سر نازل ضربه نزنید، زیرا اینکار ممکن است به سیستم اسپری آسیب برساند.

چراغ دستگاه من به چه دلیلی چشمک می‌زند؟

اگر چراغ قرمز رنگ روی سنسور در حین خروج مایع روشن شود یا چشمک بزند، ممکن است ایراد از باتری باشد. باتری‌ها را تعویض کنید یا از برس فلزی برای تمیز کردن دو سر آن‌ها استفاده کنید. در صورت زنگ‌زدگی، مجبور به سفارش یک پوشش جدید باتری خواهید بود.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *