بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات آشپزخانه‌ی هوشمند

radzad

radzad

همین طوریش هم از پیش آشپزخانه‌ها از لحاظ فناوری یکی از پیشرفته‌ترین اتاق‌های خانه‌های ما بوده‌اند. با وجود وسایل و ماسماسک‌های بسیار زیادی که قبلاً فضاهای ارزشمند پیشخوان آشپزخانه را اشغال کرده‌اند، تعجبی ندارد که «آشپزخانه هوشمند» سخت‌ترین بخش خانه در رسیدن به شرایط خانه هوشمند بوده‌ باشد.

اما در حالیکه لوازم خانگی وجود دارند که نیازی به تراشه وای فای در آنها نیست اما کماکان راه‌های زیادی وجود دارند که فناوری هوشمند بتواند از طریق آنها در آشپزخانه کمک حال ما باشد.

لوازم آشپزخانه‌ای که از نظر هوشمند بودن واقعاً خوب قلمداد می‌شوند فقط به این دلیل که می‌توانند به اینترنت متصل شوند، هوشمند محسوب نمی‌شوند. بلکه آنها هوشمند هستند زیرا نوآورانه عمل می‌کنند، حقیقتاً مفید هستند و از تکنولوژی به منظور بهتر کردن زندگی ما استفاده می‌کنند.

وقتیکه بحث ‌به سخت کار کردن در آشپزخانه‌هایمان کشیده می‌شود این ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید «‌هوشمندانه‌تر کار کنید، نه فقط سخت‌تر» کارایی خود را از دست می‌دهد و به درد سطل زباله می‌خورد زیرا همیشه کلی کار برای انجام دادن در آشپزخانه هست.

از یخچال‌های هوشمندی که می‌توانند به شما بگویند برای شام چه چیزی درست کنید گرفته تا شیرآلات آشپزخانه که با دستورات صوتی شما می‌توانند شیشه شیرخشک کودک را در یک چشم بهم زدن پر کنند، در مجموع آشپزخانه هوشمند متصل به اینترنت یکی از چیزهایی است که با دست یاری رساندن به شما در واقع در وقت شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

در اینجا، ما بهترین ابزارهای قابل اتصال به اینترنت را که در بازار مدرن امروزی موجود هستند را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم دستگاه‌های مناسبی برای آشپزخانه هوشمندتر خود پیدا کنید.

یخچال هوشمند

یخچال سامسونگ مدل Family Hub

طیف وسیعی از یخچال‌ها یا فریزر‌های مدل Family Hub سامسونگ، در میان یخچال‌های هوشمند نوین قرار دارند. مدل Family Hubبا داشتن صفحه نمایش 5/21 اینچی با قابلیت نشان دادن تصاویر تلویزیون هوشمند سامسونگ همگام سازی شده به آن، به سطح ششمین نسل از خنک‌کننده‌های هوشمند ارتقاء یافته است.

این یخچال همانطور که از نامش پیداست با این هدف طراحی شده است که به معنای واقعی کلمه یک «کانونی برای خانواده شما» باشد و دارای یک نمایشگر هوشمند است که پنج صفحه نمایش را در خود جای می‌دهد: یک صفحه نمایش دیجیتالی یا یک نمایشگر عکس یا یک نمایشگر تقویم، یک نمایشگر آشپزی برای دستور پخت غذا و لیست خرید، یک صفحه نمایش سرگرمی، یک صفحه اصلی هوشمند، و یک نمایشگر دیگر هم برای هر چیز دیگری که شما دوست دارید به شخصه به آن اضافه کنید.

در صفحه نمایش مربوط به سرگرمی، اپلیکیشن‌های معروف توکار پخش موسیقی – از جمله Spotify، Pandora، iHeartRadio و Amazon Music، تعبیه شده‌اند که به شما امکان می‌دهند که از یخچال برای پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید. اسپیکر یخچال خیلی بزرگ نیست، اما برای ترکوندن کافی است!

شما همچنین می‌توانید از طریق یخچال خود برنامه‌های تلویزیون را هم تماشا کنید – زیرا نمایشگر این یخچال هوشمند می‌تواند صفحه نمایش را از هر تلویزیون سامسونگ هوشمند سازگاری با این یخچال به اشتراک بگذارد. برای تماشای شوی تلویزیونی معروف The Great British Baking (پخت و پز عالی بریتانیایی) وقتی کوکی‌های خود را می‌سوزانید، این ویژگی فوق‌العاده پرکاربرد خواهد بود! اما این یخچال هیچ اشتراکی و یکپارچه‌سازی را با نتفلیکس یا Hulu و غیره ندارد.

با این وجود، این مدل  Hubچیزی فراتر از یک صفحه نمایش هوشمند فانتزی است. سه دوربین داخلی درون یخچال به شما امکان می‌دهند محتویات یخچال خود را از طریق اپلیکیشن SmartThings و همچنین از طریق صفحه نمایش خود یخچال مشاهده کنید.

با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین‌ها همچنین می‌توانند تشخیص دهند چه چیزی در یخچال شما وجود دارد و پیشنهاداتی برای دستورپخت غذاهایی که شاید بخواهید درست کنید را ارائه می‌دهند. پلتفرم نرم‌افزاری جدید آشپزی SmartThings که توسط برنامه اپلیکیشنی Whisk طراحی شده است، همچنین می‌تواند برنامه‌های غذایی هفتگی ایجاد کند، فهرست خریدی را برای شما فراهم کند و حتی مواد غذایی مورد نیاز شما را از دِلیوری تحویل بگیرد. اگر علاقه‌ای به آشپزی ندارید، برنامه سفارش غذای اینترنتی Grubhub نیز در این یخچال تعبیه شده است.

در حالیکه برنامه بیکسبی (Bixby) سامسونگ هم یکی از گزینه‌ها است (اگر عصبانی هستید)، گزینه دستیار صوتی الکسای آمازون نیز روی میز است و یخچال شما را به یک اسپیکر هوشمند الکسای غول پیکر تبدیل خواهد کرد.

در اینجا، می‌توانید از الکسا بخواهید همه کارها را انجام دهد، از گزارش آب و هوا و خواندن گزارش امور روزانه شما گرفته تا پخش لیست‌ موسیقی‌های مورد علاقه‌تان و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمندتان فقط و فقط با یک فرمان صوتی.

این کارافزار واقعاً با توصیف اصطلاح انگلیسی«همه دست، وسط رقص!» که به معنای چیزی جدید و مدرن است مطابقت دارد، حتی اگر به معنای واقعی کلمه نتواند در وسط آشپزخانه شما قِر بدهد! این یخچال همچنین می‌تواند به عنوان یک مرکز فرمان برای دستگاه‌های  SmartThings سامسونگ عملکرد مضاعفی داشته باشد. از این خط فرمان شما می‌توانید لامپ‌ها، دوربین‌ها، ترموستات و موارد دیگر را با کشیدن انگشت روی پنل صفحه نمایش موجود در صفحه اصلی یخچال هوشمند کنترل کنید. اما برای انجام اتصال واقعی به یک هاب جداگانه نیاز دارید.

همچنین یک اپلیکیشن Ring جداگانه برای دسترسی به دوربین‌ها یا آیفون‌های تصویری خانه شما وجود دارد – بنابراین می‌توانید با یخچال خود ببینید که چه کسی پشت درب منزل شما است. (جمله‌ای را الآن گفتیم که هرگز فکر نمی‌کردیم یک روزی فرا برسد که چنین جمله‌ای را تایپ کنیم!).

مخلوط‌کن هوشمند

ترمومیکس TM6

این وسیله هوشمند همچون یک آچار فرانسه همه‌کاره چندین نیاز را در آشپزخانه‌های هوشمند متصل به اینترنت برطرف می‌کند. در ذات خود، این وسیله فقط یک مخلوط‌کن است، اما در اصل ترمومیکس TM6خیلی فراتر از این حرف‌ها است.

ترمومیکس با قابلیت پختن، ریز ریز کردن، هم زدن، کاراملی کردن، برشته کردن، بخارپز کردن، تفت دادن، قاطی کردن، مخلوط کردن، جوشاندن، ورز دادن، بشکل ذرات ریز و پایدار درآوردن(امولسیون کردن)، آسیاب کردن، دم کردن و رنده کردن، می‌تواند یک کتری، آرام‌پز، و دستگاه کیسه‌پزی(تحت خلأ) نیز باشد. بله. دقیقاً!

راستش را بخواهید، برشمردن چیزهایی که نمی‌تواند انجامش بدهد راحت‌تر است- که طبخ کردن یا کباب کردن(گریل) است – به این معنی که اگر فر، اجاق گاز و ترمومیکس دارید، بطور اساسی تکمیلید.

خصوصیات هوشمند متصل به اینترنت آن از صفحه نمایش لمسی توکارش نشأت می‌گیرد، که شما را به برنامه‌های اپلیکیشنی Cookidoo، درگاه اینترنتی دستور‌العمل دیجیتالی ترمومیکس‌، برنامه‌ریز وعده غذایی، و لیست خرید متصل و تجهیز می‌کند. این ویژگی‌ها خصوصاً برای بررسی دستور پخت‌های غذا در اپلیکیشن Cookidoo در موبایلتان و ارسال آنها به این ابزار در هنگام پختن شام کارآمد خواهند بود.

مبلغ اشتراک برنامه Cookidoo  چیزی بالغ بر 39 دلار در سال است، اما برای استفاده از ترمومیکس ‌نیازی به اشتراک ندارید – می‌توانید از برنامه «آشپزی کلاسیک» ترمومیکس استفاده کنید، که به شما اجازه می‌دهد از تمام ویژگی‌های این ابزار به رایگان استفاده کنید. با این وجود، فوت و فنی اندکی نیز وجود دارد که به مرور زمان در کارکردن با آن یاد می‌گیرید، چراکه غذا بسیار سریعتر از آنچه شما به آن عادت دارید پخته می‌شود.

قطعاً ما راهنمای آشپزی کارآزموده‌ای همچون Cookidoo را پیشنهاد می‌کنیم، این برنامه بهترین چیزی بود که ما امتحان کرده‌ایم (تعداد زیادی برنامه را امتحان کرده‌ایم!). در اصل، این برنامه زمان، درجه حرارت و سرعت را تنظیم می‌کند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه را فشار دهید. یادگیری کار کردن با آن شهودی و مبنی بر مشاهده مستقیم است، فهمیدن آن آسان است و فوق‌العاده انعطاف‌پذیر است – بنابراین در صورت تمایل می‌توانید یک مرحله را دستکاری کنید.

از نقطه نظر آشپزی، درست کردن غذا در این وسیله همچون یک رویاست. این خوشایند بودن تا حد زیادی به دلیل ترازوهای توکار آن و قابلیتش در ریز ریز کردن مواد غذایی است.

همچنین نیازی به بیرون آوردن چاقو و تخته خردکن ندارید، زیرا می‌تواند همه چیز را با درجات گوناگونی از سرعت و با تیغه‌های تیز همزن خود، مخلوط نماید. همه اینها به این معنی است که عملاً چیزی برای تمیز کردن وجود ندارد – که این به معنای واقعی کلمه رویای هر آشپز است. افزودن بر این، دستگاه ترمومیکس حتی می‌تواند خودش را هم تمیز کند.

چیزی که این وسیله را در نظر ما به ابزار نهایی آشپزخانه هوشمند تبدیل می‌کند سرعت آن است. از آنجایی که می‌تواند چندین کار را انجام دهد و همه آنها را در نصف زمانی که شما برای انجام دادنشان صرف می‌کنید انجام ‌می‌دهد، بنابراین ترمومیکس زمانی که شما صرف آشپزی می‌کنید را کاهش می‌دهد.

این ویژگی باعث می‌شود که برای کسانی که زندگی فوق‌العاده پر مشغله‌ای دارند این دستگاه، ارزش آن قیمت نسبتاً زیادش را داشته باشد. یک مثال با ارزش این است که- ما یک روز بعد از ظهر توانستیم یک وعده کامل چلو مرغ را در ترمومیکس برای یک خانواده بپزیم و فقط 20 دقیقه زمان برای آماده‌سازی اولیه صرف شد و برای تمیزکاری نیاز به صرف هیچ زمانی نبود (شما می‌توانید همه چیز دستگاه را به جز پایه آن در ماشین ظرفشویی بشورید).

سپس، صبح روز یکشنبه، زمانی که ما هوس چند تخم مرغ عسلی کردیم، توانستیم در عرض 10 دقیقه یک هولاندز خوشمزه حاوی عطر و طعم و رنگ را بدون ایجاد یک ریخت و پاش بزرگ درست کنیم. همه اینها به معنای داشتن وقت بیشتری برای لش کردن روی مبل بود – یک حرکت هوشمندانه در برنامه‌‌ریزی روزانه ما!

قابلمه زودپز هوشمند

زودپز هوشمند مدل WiFi 6 Quart

جمع کردن هیچ آشپزخانه هوشمندی بدون داشتن یک زودپز به سرانجام نخواهد رسید. معجزه‌ی زودپز چند‌کاره در واقع متشکل از یک دیگ زودپز برقی، آرام پز، پلوپز و ماست‌ساز خانگی است که همگی در یک واحد مجتمع شده‌اند.

زیبایی زودپز هوشمند مدل Duo Evo Plus در سادگی آن است. 48 نوع تنظیم پیش فرض روی زودپز تعبیه شده است که امکان پخت و پز آسان و آماده‌سازی چیزهایی مانند برنج، پخت آهسته، روش پخت تحت خلاء (Sous-vide) یا به اطلاح کیسه پزی، تخمیر و فرآیند استراحت‌دهی به خمیر را فراهم می‌کند. همچنین هشت دکمه‌ی تک لمسی برای محبوب‌ترین عملکردها وجود دارد که کار را آسان‌تر هم می‌کند.

صفحه نمایش بزرگ LCD همه چیزهایی را که باید در مورد زمان پختن، درجه حرارت، فشار و وضعیت و موارد دیگر بدانید را ارائه می‌دهد.

وای فای توکار به شما امکان می‌دهد که با استفاده از اسپیکر هوشمند الکسا، ابزارکهای زودپز را با صدای خود کنترل کنید.

فر هوشمند

فر هوشمند June

وقتی بحث روش‌های بیشتری جهت پخت و پز مطرح باشد، فر هوشمند June می‌تواند اجاق گاز همرفت، سرخ کن بدون روغن و هوا پز(ماهیتابه رژیمی)، دستگاه آبگیری، آرام پز، فر کباب پز، توستر و کشوی گرمکن را فقط در یک دستگاه جمع و جور ‌کند. یک اجاق گاز رومیزی هوشمند، مدل June ، راحتی پخت و پز متصل به اینترنت را در پکیجی کوچکتر و با نصب آسان‌تر به ارمغان می‌آورد.

مهارت کار با الکسا به شما امکان می‌دهد که با صدای خود فر خود را پیشاپیش گرم کنید یا از اپلیکیشن استفاده کنید تا وقتی که به خانه رسیدید فر را آماده و مهیای پختن کرده باشید. اجزای گرمایشی فیبر کربن سه برابر سریعتر از اجاق‌ گازهای دیگر به حالت پیش گرمایش می‌رسند و یک دوربین HD تعبیه شده در آن نه تنها به شما امکان می‌دهد که به دقت غذای خود را زیر نظر داشته باشید، بلکه از هوش مصنوعی برای شناسایی بیش از ۵۰ نوع غذای رایج استفاده می‌کند و برنامه‌ی پخت اتوماتیک صحیح را به شما پیشنهاد می‌دهد.

یک صفحه نمایش لمسی کوچک مبتنی بر سیستم عامل اندروید به شما امکان کنترل همه چیز را در دستگاه می‌دهد و دستور پخت از پیش تنظیم شده برای همه چیز از کوکی‌ها گرفته تا استیک، به‌علاوه برنامه‌های آشپزی تک ضربه‌ای برای بیش از 200 نوع غذا را در اختیار شما قرار می‌دهد، که تضمین می‌کند که حتی به داغونترین آشپزها هم می‌تواند کمک کند تا یک غذای مناسب را تهیه کنند.

شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند مدل U by Moen

پر استفاده‌ترین، پرلمس‌ترین و دم دست‌ترین وسیله نصب کردنی در آشپزخانه شما، شیرآلات هستند که یکجورایی دست راست شما در آشپزخانه محسوب می‌شود. اما با کمی هوش تعبیه شده توکار، می‌تواند از کاربردی بودن به خارق‌العاده بودن تبدیل شود.

شیرآلات هوشمند مدل U by Moen یک شیر غیرلمسی(تاچ لس) هستند که به شما امکان می‌دهد جریان آب را با ایجاد یک موج روی سنسور شیر، فعال کنید. اما هوشمندی واقعی زمانی حاصل می‌شود که آن را به اپلیکیشن متصل کنید و کنترل صوتی را از طریق اسپیکر هوشمند الکسای شرکت آمازون و دستیار صوتی گوگل فعال کنید.

وقتی با یک ظرف بزرگ در دستتان نزدیک می‌شوید، داد زدن این جمله که «الکسا، از Moen بخواه که شیر آب را باز کند» یا «هی گوگل، از موئن بخواه تا دو قاشق چای‌خوری آب 100 درجه بریزد» کاملاً احساس قدرت به شما می‌دهد. (هرچند اگر کنترل محلی داشته باشیم که برای این محیط سخت‌افزاری طراحی شده باشد و نیازی به اضافه کردن کلمه Moen در هر بار را نداشته باشیم، اندکی بهتر خواهد بود).

ما همچنین تنظیمات پیش فرضی که می‌توانید در اپلیکیشن U by Moen راه بندازید را، دوست داریم. که یکی را برای بلغور جو دوسر، یکی برای قهوه و دیگری را هم برای پرکردن کاسه غذای سگمان تنظیم می‌کنیم.

اکنون با گفتن چند کلمه به یک دستیار صوتی، می‌توانیم 5/48 اونس از سردترین آب ممکنه را برای پر کردن قهوه جوش یا 2 فنجان از داغ‌ترین آب ممکنه را برای شروع طوفانی صبحگاهی با بلغور جو دوسر خود دریافت کنیم، یا یک کاسه آب ولرم خوب برای حیوان خانگی بهانه‌گیرمان مهیا کنیم.

اپلیکیشن Moen همچنین به شما نشان می‌دهد که شیرآلات آشپزخانه شما چقدر آب مصرف کرده‌اند و به شما امکان می‌دهد یک جدول زمانی را برای شیرآلات هوشمند، برنامه نویسی کنید تا آب را پس از مدت زمان تعیین شده ببندند.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این شیرآلات هوشمند، گزینه تنظیم از راه دور شیر‌آب برای چکه کردن در زمان سرمای هوا و به منظور جلوگیری از یخ زدن لوله‌ها است. اگر در تعطیلات هستید و متوجه شدید که یک جبهه هوای سرد در حال حرکت به اطراف خانه شماست، این ویژگی بسیار به کارتان خواهد آمد.

کیسه‌پزتحت خلاء هوشمند (Sous-vide)

اجاق گاز دقیق آنووا(Anova)

اگر تا حالا با کیسه‌پز هوشمند تحت خلاء (Sous-vide) آشپزی نکرده‌اید، پس نصف عمرتان در فناست! این تکنیک سرآشپز حرفه‌ای از کنترل دقیق دما برای ارائه نتایج سازگار و با کیفیتی همچون رستوران در هنگام پختن ماهی، گوشت، تخم مرغ، سبزیجات، و اساساً هر چیزی که می‌توانید در کیسه بپزید، استفاده می‌کند.

اجاق گاز دقیق آنووا ویژگی‌های یک سیستم هوشمند را به کیسه‌پز (Sous-vide) می‌افزاید که در زبان فرانسوی به معنای «تحت خلاء» است و به فرآیند آب‌بندی و مقاومت در برابر نفوذ هوا به غذای درون کیسه و سپس پختن آن تا دمای بسیار دقیق با بن ماری یا حمام آب (water bath) اشاره دارد.

در واقع یک دستگاه سیرکولاتور گرمایشی غوطه‌ور کیسه‌پز (Sous-vide) متصل به وای فای برای آشپزهای خانگی، توأم با اجاق‌گاز دقیق جایگزین نسخه‌های قبلی آنووا و با قدرت بیشتر و رتبه IPX7 برای مقاومت در برابر آب و بخار، و همچنین طراحی جمع و جورتری ارائه می‌شود.

دستگاه عصا مانند را در یک قابلمه آب قرار دهید و دما را کنترل کنید، از دستورالعمل‌های گام به گام دستور پخت غذا مستقیماً از موبایل خود تبعیت کنید تا گمانه‌زنی را از این روش پخت منحصر به فرد خارج کنید و جایی برای شک و تردید و گمان نباشد. همچنین می‌توانید آن را از راه دور کنترل کنید، صبح‌ها غذای خود را تنظیم کنید، و وقتی به خانه رسیدید، آن را آماده داشته باشید.

مایکروویو هوشمند

مایکروویو مدل AmazonBasics

شاید پایه اصلی کالاهای صادراتی شرکت آمازون اسپیکرهای هوشمند الکسای آن باشد، اما این شرکت نه فوراً ولی قطعاً راه خود را به همه جنبه‌های منزل ما باز می‌کند و دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت خود را هواره ارتقاء می‌دهد. و شاید هیچ مثالی این را رویکرد آمازون را واضح‌تر از مایکروویو مدل AmazonBasics نمایانگر نکند.

طبیعتاً الکسا در این مدل مایکروویو درست نشده است!، اما این مایکروویو می‌تواند به یک دستگاه سازگار متصل شود تا دستورات آشپزی شما را دریافت کند. به این مایکروویو به عنوان اولین وسیله از بیشمار لوازم برقی خانگی فکر کنید که آمازون و شرکای آن به وسیله آن به عصر هوشمند معرفی می‌شوند.

فر هوشمند

فر هوشمند آشپزخانه جنرال الکتریک(GE Kitchen Hub)

فر هوشمند جنرال الکتریک به عنوان هاب مرکزی برای آشپزخانه هوشمند و خانه‌ی متصل به اینترنت شما طراحی شده است، که یک صفحه نمایش لمسی 27 اینچی مبتنی بر اندروید و یک سیستم تهویه دارد.

در کنار صفحه نمایش غول پیکر آن، دو دوربین – یکی برای تماس ویدیویی و دیگری برای مشاهده غذا در اجاق گاز – تعبیه شده که به شما کمک می‌کند آشپزی خود را به سبک و سیاق آشپزی عصر مدرن ارتقاء دهید. در حین آماده کردن شام با مادرتان تماس تصویری بگیرید یا تصاویر غذای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

مدل هاب همچنین دارای قابلیت فرمان صوتی از طریق دستیار صوتی گوگل و همچنین دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی برای دستور‌پخت غذاها، موسیقی، فیلم‌ها و رسانه‌های اجتماعی است. در واقع هود هوشمند جنرال الکتریک یک تبلت اندرویدی واقعاً بزرگ در وسط آشپزخانه شما است – اما فضای پیشخوان آشپزخانه را اشغال نمی‌کند و تمام بخارات و ترکیبات آلی فرّار( VOCs) ناشی از آشپزی شما را جذب می‌کند.

این فر با پلتفرم U+ Connect platform جنرال الکتریک کار می‌کند تا بتواند با سایر لوازم برقی جنرال الکتریک یا محصولات گروه شرکت‌های هایر از جمله ماشین لباسشویی، خشک کن، ماشین ظرفشویی، یخچال، دستگاه تهویه هوا، اجاق‌ گازهای دیواری، فر گاز، مایکروویو و اجاق گاز برقی همگام سازی شود – بنابراین می‌توانید همه آنها را از روی صفحه اسکرین کنترل کنید.

ترازوی هوشمند

ترازوی هوشمند Drop Scale

این ترازوی هوشمند مدل Drop Scale باعث می‌شود که شما بتوانید مثل خانوم مری بری سه سوته آشپزی کنید. خیلی راحت غذای برگزیده خود را از کتاب دستورپخت‌های یک اپلیکیشن موجود در این ترازو انتخاب کنید و این ترازوی‌های متصل به اینترنت به شما کمک می‌‌کنند تا اجزای دقیقی از مواد لازم برای تهیه غذا را کنار هم قرار دهید تا پخت و پز شما به موفقیت بزرگی ختم شود.

همه‌ی دستور پخت‌ها براساس پخت یک ظرف غذا ارائه می‌شوند، بنابراین شستن ظروف کمتری را در پی خواهد داشت، و اگر یکی از مواد لازم را به اندازه کافی نداشته باشید، اپلیکیشن حتی «جایگزین‌های هوشمند(موادی که ترکیبات و کالری معادل ماده اصلی داشته باشند)» ارائه می‌دهد.

دماسنج هوشمند

دماسنج هوشمند میتر پلاس(+Meater)

اگر همیشه میهمانان ضیافت شام خود را با گوشت نپخته و خام مسموم می‌کنید، پس شما در زندگی خود حتماً به دماسنج هوشمند وایرلس گوشت میتر پلاس( +Meater) نیاز خواهید داشت. این استارت‌آپ که به عنوان اولین ارائه دهنده‌ی دماسنج هوشمند بی‌سیم گوشت مطرح می‌شود، حالا با نسل دوم میتر پلاس خود بازگشته است – چیزی که بسیار بیشتر از یک دماسنج دیجیتالی با بلوتوث است.

نقطه قوت بزرگ آن در اپلیکیشنی است که درون آن تعبیه شده است. خیلی راحت پروب الکتريکي میتر پلاس( +Meater) را درون هر چیزی که در حال پختنش هستید قرار دهید (گوشت خوک، مرغ، ماهی یا در واقع هر گوشتی)، حسگر محیطی را به اندازه یک اینچ یا بیشتر در محفظه باقی بگذارید، و سپس نوع گوشت، بُرش و روکاری مورد نظر غذا را در برنامه اپلیکیشن تنظیم کنید. سپس این اپلیکیشن درجه حرارت مورد نظر، دمای فعلی و دمای محیط را به شما می‌گوید و در طول پروسه پخت و پز به شما اعلان‌هایی در مورد زمان پخت می‌دهد (در حالیکه آنجا آشپزی می‌کنید میتر (Meater) را به حال خود رها می‌کنید).

پروب الکتريکي میتر (Meater) جهت پخت و پز در فر، باربیکیو و موارد دیگر مناسب است، و این پروب الکتريکي در واقع در جعبه خود از طریق یک باتری قلمی (AA) شارژ می‌شود. همچنین مدل جدیدتر آن دارای طول برد 50 متری از محل موبایل (از 10 متر سابق در نسل اول ارتقاء یافته و به 50 متر رسیده) است که از قاب گوشی آن به عنوان تقویت کننده سیگنال استفاده می‌کند.

مدلMeater Block  یک اکسسوری (لوارم جانبی) پرکاربرد است که چهار پروب الکتريکي را ذخیره و شارژ می‌کند و به شما امکان می‌دهد پخت نوع غذای گوشتی را به طور همزمان رصد کنید. مدلMeater Block  همچنین دارای یک صفحه کنترل لمسی است که چیزهایی مثل زمان باقیمانده، درجه حرارت و غیره را به شما نشان می‌دهد، بنابراین اگر احساس تنبلی می‌کنید، حتی دیگر نیازی به زحمت کار کردن با اپلیکیشن نیست.

دستگاه قهوه‌ساز هوشمند

قوه ساز Francis Francis E&C BT Bluetooth Illy Y5

محفظه Y5 فناوری اعلی درجه یکی را با خوشنامی برجسته حاصل از دم‌آوری عالی، ترکیب کرده است که همه این ویژگی‌ها در یک قطعه کیت خوش‌ساخت و ساده‌ فشرده شده‌اند. این موضوع برای شرکت فرانسیس فرانسیس مایه غرور است: ساخت دستگاه‌هایی که حس خوشایندی را جاری می‌کنند.

مدل Y5 حس و حال مدرنی دارد. دستگاهی معرکه و شیک است که همراه با یک مخزن آب می‌باشد که به راحتی در جلو قرار می‌گیرد، به همراه یک رابط کاربری لمسی که به همان اندازه که ظاهرش نشان می‌دهد، کار راه بنداز است و به راحتی قابل یادگیری و کار کردن است. هم قطعه پلاستیکی مشکی موجود در پایین محل قرارگیری فنجان و هم قطعه کرومی رنگ بالایی، قابل جابه جایی و تنظیم متناسب با اندازه فنجان قهوه شما هستند.

در محفظه مربوط به قهوه، همانطور که از برند ایتالیایی Illy توقع دارید، خواه فنجانی کوچک به شکل اسپرسو یا فنجانی بزرگ داشته باشید، در هر دو حالت به شما طعمی مطلوب با کیفیتی بالا و قهوه کاملاً دم شده را ارائه می‌دهد. بخش هوشمند این دستگاه قهوه ساز مربوط به اپلیکیشن My Illy Espresso می‌شود. برنامه را از طریق بلوتوث با دستگاه قهوه‌ساز جفت و همگام سازی کنید و هر وقت که هوس کردید می‌توانید قهوه درخواست کنید.

این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد «طول» یا حجم آب هر یک از نوشیدنی‌ها را شخصی سازی کنید، بنابراین در هر بار می‌توانید به اندازه دقیقی از فنجان، قهوه خود را دریافت کنید (این برنامه با یک نوشیدنی 55 میلی‌لیتری و یک نوشیدنی 240 میلی‌لیتری برنامه‌ریزی شده است). همچنین می‌توانید از پیش، زمانی را برای روشن شدن دستگاه برنامه‌ریزی کنید تا وقتی که از خواب بیدار می‌شوید آماده شروع به کار کردن و دم کردن قهوه شما باشد – و همچنین قابلیت خرید محصولات از سرویس آنلاین تهیه مایحتاج آمازون موسوم به Amazon Dash Replenishment نیز فعال است.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *