آیا خرید واکس‌زن برقی کفش ضروری است؟

radzad

radzad

در این مطلب به بررسی این که آیا خرید واکس‌زن برقی کفش ضروری است یا نه پرداخته ایم.

واکس‌زن برقی کفش چیست؟

آیا واکس‌زن برقی کفش وسیله ایست که باید آن را بخرم؟ به احتمال زیاد، واکس‌زن برقی کفش برای بسیاری از ما وسیله‌ای عجیب و نادر است. با این حال اگر یک یا دو نسل به عقب برگردید احتمالا چند آقای مسن‌تر را خواهید یافت که این وسیله را‌‌ کاملاً می‌شناسند. در دهه‌ی 1960، برندهای معتبری مانند Sears & Roebuck، General Electric، Hoover و Black & Decker همگی این وسیله‌ی مهم برای مراقبت از کفش‌ را می‌فروختند. استفاده از این وسیله یک هدف ساده داشت و آن این بود که انواع کفش‌های چرمی مانند مدل آکسفورد را به درخشندگی بالایی برسانند. امروزه، مدل‌های باتری‌دار این وسیله‌ی خانگی که زمانی وجودش در هر خانه ضروری بود، در چین ساخته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در سایت هایی مانند راندماکس پیدا کرد. آیا این وسیله ارزشش را دارد که برای مراقبت از کفش مردانِ خوش‌پوشِ امروزی استفاده شود؟

چرا ممکن است به یک واکس‌زن برقی کفش نیاز پیدا کنید؟

 

ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم که چه کسانی به این وسیله نیاز ندارند. اگر از آن دسته مردان امروزی هستید که به ندرت لباس خوب می‌پوشید و در بهترین حالت یک یا دو جفت کفش دارید، پس احتمالاً به این وسیله نیاز ندارید. با این حال اگر مجموعه‌ای از کفش‌های باکیفیت چرمی دارید که اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنید، این وسیله برای شما مناسب است! این وسیله کمک‌تان می‌کند به طور موثر و آسان کفشی براق و با ظاهری حرفه‌ای داشته باشید.

من بیش از دوازده جفت کفش دارم که به خوبی مراقبت می‌شوند و اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنم. من دوست دارم آن‌ها را تا حد ممکن براق و درخشان نگاه دارم. بنابراین به روشی نیاز داشتم تا در زمانی کم‌تر کفشی زیبا و براق داشته باشم و این راه حلی است که پیدا کردم:

من یک واکس‌زن برقی کفش قدیمی و کم‌کارکرد خریدم. این واکس‌زن برقی در اوایل دهه 1980 تولید شده بود، دورانی که در آن پوشیدن کت و شلوار برای تجارت یک سنت بود. این دستگاه یک موتور الکتریکی قوی دارد که کفش را به سرعت واکس زده و براق می‌کند و به مراتب بهتر از هر واکس‌زن برقی‌ای است که تا به حال با آن کار کرده‌ام. واقعا معرکه است!

زمان زیادی طول نمی‌کشد که به صورت دستی با کمی کِرِم پولیش (واکس) و بُرسی از جنس موی اسب یک کفش را واکس زده و براق کنید. اما من چیزی می‌خواستم که کار افزودن واکس و ایجاد «درخشش آینه‌ای» روی کفش‌هایم را سریع‌تر و بهتر انجام دهد. نمی‌خواستم نیم ساعت یا بیشتر را صرف براق کردن هر کفش کنم و در نهایت مشکل حل شد! من متوجه شدم که با استفاده از یک واکس‌زن برقی کفش می‌توانم با واکس کم‌تر، تلاش کم‌تر و زمان بسیار کم‌تر درخششی فوق‌العاده با کیفیتی بالا روی کفش ایجاد کنم.

با استفاده از واکس‌زن برقی کفش، هنگام استفاده از واکس‌های ارزان قیمت، درخشندگی بیشتری خواهید داشت. همچنین، براق کردن لبه‌های کف کفش و پاشنه را بهتر و سریع‌تر انجام می‌دهد. چرخش بُرسی با موهای نرم راز درخشان شدن سریع و با‌کیفیت کفش است!

من به چیز دیگری نیز پی بردم. کفش‌های ارزان‌قیمت با چرم اصلاح‌شده‌ که معمولاً به سختی براق می‌شوند، می‌توانند به راحتی با واکس‌زن برقی کفش به درخشندگی بالایی برسند. بیشتر کفش‌های مردانه ارزان قیمت، معمولاً از چرم اصلاح‌شده ساخته می‌شوند. کفش‌های من با رنگ مشکی که در تصویر بالا نشان داده شده است، نمونه‌های خوبی از کفش‌های چرمی اصلاح‌شده با قیمت متوسط ​​هستند. این کفش‌های ارزان‌قیمت با کف لاستیکی پس از براق کردن سریع ناحیه‌ی پنجه با یک واکس‌زن برقی که مجهز به برسی نرم است، به کلی تغییر شکل می‌دهند. آن‌ها با وجود سرپنجه‌ی بسیار براق و واکس‌خورده، ظاهر جذاب‌تری به خود می‌گیرند.

همه‌ی آموزش‌های واکس زدن در یوتیوب نشان می‌دهند که واکس زدن دستی فرآیندی پرزحمت برای ایجاد درخشندگی بالا روی کفش است. انجام صحیح آن می‌تواند تا یک ساعت برای هر جفت کفش طول بکشد. واکس زدن با این وسیله‌ی برقی‌ روشی بسیار سریع است و نتیجه‌ی بهتری دارد. عکس بالا یک جفت از کفش‌های من که از جنس چرم گوساله است را نشان می‌دهد. نوک این کفش با دو لایه‌ی نازک واکس به مدت 5 دقیقه با واکس‌زن برقی کفش، براق شده است. این روش، بر خلاف روش سنتی و دستی، با مصرف کم‌تر واکس درخشش بسیار خوبی در زمان کم‌تر ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *