شیر چشمی آشپزخانه چگونه کار می کند؟

radzad

radzad

از بین تمام وسایل آشپزخانه، یکی از مواردی که در هر خانه ای مورد استفاده مکرر قرار می‌گیرد، سینک ظرفشویی و شیر آشپزخانه است.

همه ما می‌دانیم که گاهی ممکن است شرایط آشپزخانه به هم ریخته و شلوغ باشد، که در آن صورت شیر چشمی یک ویژگی مناسب برای هر آشپزخانه‌ای خواهد بود.

شیرهای آشپزخانه چشمی از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد جریان آب را بدون دست زدن به شیر کنترل کنید. در عوض، تنها با گرفتن دست خودتان زیر شیر آب و کنار بردن آن، می‌توانید کنترل باز و بسته بودن شیر آب را در دست بگیرید.

شیرهای آشپزخانه اتوماتیک یا شیرهای چشمی هردو راحت هستند و بهداشت را افزایش می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد شیرهای لمسی، به مطالعه ادامه دهید.

قسمتهای شیر ​​آشپزخانه چشمی

چهار قسمت اصلی وجود دارد که یک شیر آشپزخانه چشمی یا اتوماتیک را تشکیل می‌دهد. این قطعات شامل دهانه خروجی، حسگر، شیر برقی و منبع تغذیه است.

1. سنسور

سنسور شیر آب اتوماتیک معمولاً در لبه یا پایه شیر قرار می گیرد. این شیرهای آشپزخانه به جای داشتن سنسور حرکتی، از سنسورهای حضور استفاده می‌کنند که برای تشخیص وجود دست در زیر خروجی طراحی شده‌اند. وقتی سنسور وجود دست زیر خروجی را تشخیص می‌دهد، آب را باز می‌کند. کنار کشیدن دستان باعث می‌شود تا سنسور آب را ببندد.

بیشتر سنسورهای شیر آب اتوماتیک دارای یک چراغ مادون قرمز کوچک هستند که در کنار ردیاب مادون قرمز قرار دارد. نور مادون قرمز به پوست دست شما خورده و بازتاب می‌شود و سنسور به این طریق وقتی دستان شما در فاصله چند سانتی متری از خروجی قرار می‌گیرد، آب را باز می‌کند.

در حالی که این روشی معمول است، سایر مدل‌های شیر آب اتوماتیک از سنسور میدان مافوق صوتی استفاده می‌کنند. هنگامی که دستان شما در نزدیکی میدان حرکت می‌کنند، سنسور حرکت را تشخیص داده و آب را باز می‌کند.

2. شیر کنترل (شیر فلکه)

شیر برقی معمولاً توسط حسگر شیر آب کنترل می‌شود. سلونوئید یک آهنربای الکتریکی است که بسته به قطب الکتریکی می‌تواند فشار وارد کند یا بکشد. جریان آب توسط یک دیسک لاستیکی در دریچه‌ها کنترل می‌شود. دریچه بسته می‌شود تا زمانی که سیگنالی از سنسور دریافت کند که نشان دهنده وجود دست باشد. وقتی این اتفاق افتاد، شیر برقی آب را باز می‌کند و اجازه می‌دهد جریان یابد. سپس، هنگامی که سنسور تشخیص داد که وجود دست‌ها از بین رفته است، سیگنال می‌دهد و شیر برقی بسته می‌شود.

3. منبع تغذیه

هر شیر آب چشمی یا اتوماتیک برای کار به منبع تغذیه نیاز دارد، اگرچه منابع تغذیه ممکن است متفاوت باشند. در حالی که برخی از مدل‌ها انرژی خود را از باتری‌های سلول خشک می‌گیرند، شیرهای دیگر از جریان ولتاژ پایین آداپتور AC استفاده می‌کنند.

4. خروجی

دریچه خروجی شیرهای اتوماتیک شامل تمام قسمت‌های فعال می‌شود. شما می‌توانید دریچه‌هایی از مواد مختلف پیدا کنید. مدل‌های ارزان قیمت اغلب از روی ساخته می‌شوند، در حالی که شیرهای ردیف بالاتر با جنس برنج یا مس موجود است. از لحاظ دوام و ظاهر، شما به احتمال زیاد نیکل یا کروم را مناسب خواهید یافت.

شیرهای ضربه ای

علاوه بر شیرهای کاملاً غیر لمسی و چشمی، گزینه ضربه ای را نیز در اختیار دارید. شیرهای ضربه ای دارای حسگرهایی در دهانه خروجی و دسته شیر هستند که به شما امکان می‌دهند روی شیر آب ضربه بزنید تا آب جریان پیدا کند.

در حالی که این شیرها را می‌توان با لمس سریع انگشت، بازو یا دست روشن کرد، آن‌ها حالت‌های دستی نیز دارند.

هزینه شیرهای آشپزخانه چشمی

شیرهای غیر لمسی آشپزخانه به طور معمول با هزینه ای حدود 2 تا 7 میلیون تومان دارند. با این حال، قیمت‌ها می توانند به ده میلیون تومان و بیشتر نیز برسند. شیرهای چشمی را می‌توانید در فروشگاه راندماکس پیدا کنید. محل و نوع شیر انتخابی شما قیمت آن را تعیین می‌کند. نصب نیز نباید مشکل بزرگی باشد، زیرا که اکثر شیرهای آب با جعبه نصب کامل ارائه می‌شوند. که معمولا شامل یک بسته باتری است.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *