چگونه بهترین سشوار را برای هتل بخریم؟

radzad

radzad

در سایت www.tripadvisor.com به طور تصادفی به بررسی هتلی با عنوان: “با سشواری شگفت انگیز، اما تخت‌هایی وحشتناک!” برخوردم. کاربر مورد نظر ما در این هتل خواب خوبی نداشت، اما با این وجود هتل را سه‌ستاره ارزیابی کرد.

او گفته بود: “دلیل اینکه من به این هتل دو ستاره نمی‌دهم این است که من عاشق سشوار آن هستم… بله احمقانه است، اما بسیاری از هتل‌ها بدترین سشوارها را دارند… اما من دلم می‌خواهد سشوار این هتل را به خانه ببرم.”

هتل‌داران باید توجه کنند، با این که سشوار مهم‌ترین شی در اتاق مهمان نیست (معمولا گفته می‌شود که قهوه‌ساز مهم‌ترین است) اما این پتانسیل را دارد که نظر مهمانان را در مورد هتل شما تغییر دهد. سوالات مهم زیر به شما کمک می‌کنند تا سشواری مناسب برای هتل خود انتخاب کنید که متناسب با بودجه‌ی شما باشد و به مهمانان شما کمک کند که روز خوبی با موهای خود داشته باشند.

سشوار دیواری یا دستی؟

سشوارهایی که در هتل به دیوار نصب می‌شوند دارای مزیت‌های زیر هستند:

  • پیدا کردن آن‌ها برای مهمانان آسان است
  • سرقت آن‌ها سخت‌تر است
  • نیازی به میز یا فضای نگه‌داری ندارند
  • هنگام قرار گرفتن در نگه‌دارنده به طور خودکار خاموش می‌شوند
  • نیازی نیست که هتل‌داران برای آن‌ها کیف مخصوص تهیه و یا مرتب آن‌ها را تعویض کنند

با این حال، سشوارهای دیواری برای هر مکانی مناسب نیستند. ما شاهد تمایل بعضی از افراد به مدل‌های دستی بوده‌ایم، زیرا برخی از مهمانان به دنبال سشواری قوی‌تر هستند. در این‌جا چیدمان اتاق مهمان نیز مهم است، آیا می‌توان نگه‌دارنده را در کنار دوشاخه‌‌ برق در حمام نصب کرد؟ و آیا میهمان هنگام استفاده از سشوار می‌تواند به راحتی خود را در آینه ببیند؟

سشواری پرقدرت یا با توان کم؟

سشوارهای مخصوص هتل از 1500 وات (در مدل های دیواری) تا 1875 وات (در مدل‌های دستی و سایز بزرگ) متغیر است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که سشوارِ بزرگ‌تر بهتر است. اما آیا سیستم برق شما برای این نوع سشوارها مناسب است؟ استفاده از سشوارهایی با توان کم در هتل‌هایی که سیستم سیم‌کشی آن‌ها قدیمی است و به روز نشده، ایمن‌تر است.

در کل برای انتخاب بهترین سشوار برای هتل باید میهمانان خود را بشناسید. آیا تعداد زیادی تاجر میهمان شما می‌شوند که نیاز دارند بهترین ظاهر را داشته باشند؟ این موضوع ارزشش را دارد که روی سشوارهایی با کیفیت بالا با توان 1875 وات، سه‌سرعته، دارای دسته‌ی تاشو، سیم جمع شونده و پوشش تورمالین سرمایه‌گذاری کنید. (تورمالین یک سنگ نیمه‌قیمتی است که وقتی پودر شود و در یک سشوار قرار گیرد، یون های منفی را به جریان هوا اضافه کرده و جلوی وِز شدن مو را می‌گیرد.)

از طرف دیگر، اگر یک هتل توریستی با قیمت مناسب در مرکز شهر دارید، جایی که مهمانان بیشتر درگیر بیرون رفتن و دیدن مناظر هستند تا زیبایی موهایشان، سشوار دیواری بهترین گزینه است. می‌توانید هر مدلی از سشوارهای دیواری را برای سال‌ها استفاده‌ی پیاپی انتخاب کنید.

نکته‌ی آخر: مطمئن شوید که نظافت‌چی‌ها سشوار اتاق‌ها را تمیز می‌کنند! اخیراً مجله‌ی «صبح بخیر آمریکا» با انجام پژوهش‌هایی نشان داد که سشوارهای چندین هتل در لس آنجلس آلوده و غیربهداشتی هستند. دسته‌ها باید مرتباً تمیز شوند تا مواد چسبناک مو از بین برود و همچنین فیلتر و دریچه‌های آن عاری از گرد، غبار و پرز باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *