نحوه محاسبه سایز مناسب شیر آشپزخانه

radzad

radzad

اولین گام برای انتخاب شیر آشپزخانه‌ی مناسب اطمینان از این موضوع است که این شیر به طور مناسب در سینک جا خواهد گرفت. برای پیدا کردن اندازه‌ی درست شیر مناسب ظرف‌شویی‌تان یک متر نواری بردارید و این گام‌های ساده را دنبال کنید.

قدم اول: اندازه‌ی مورد نیاز از شیر آشپزخانه خود را مشخص کنید

اگر در حال تعویض یک شیر با یک شیر قبلی خود هستید تنها کافی است به بسته‌بندی شیر قدیمی مراجعه کنید و با استفاده از دیاگرام بالا، ارتفاع علم شیر، ارتفاع نازل یا سرشیر از پایه شیر و میزان جلوزدگی یا projection شیر فعلی خود را متوجه شوید. این کار را میتوانید با متر نواری هم انجام دهید و خودتان ابعا شیر قبلی را اندازه بگیرید. سپس می‌توانید یک شیر جایگزین با اندازه‌های تقریبا مشابه پیدا کنید.

در هنگام انتخاب یک مدل جدید تعداد حفره‌های نصب سینک خود را چک کنید. زیرا بعضی شیرها دارای اهرمها یا دسته های جداگانه نسبت به تنه شیر هستند و برای نصب آنها روی سینک، سه سوراخ لازم است. سپس گام بعدی را برای مطلع شدن از بهترین مدل شیر مناسب برای ظرف‌شویی‌تان دنبال کنید.

فاصله سینک تا آبچکان بالای سینک را اندازه بگیرید. این اندازه به شما کمک میکند که بدانید که چه شیری با چه ارتفاعی برای فضای نصب شما مناسب است. بعضی از شیرالات آشپزخانه، ارتفاع بیشتری نسبت به بقیه شیرها دارند.

همچنین ابعاد کاسه سینک را هم در نظر داشته باشید تا بدانید که علم شیر انتخابی شما تا چه اندازه ای میتواند جلو روی یا projection داشته باشد. دقت کنید که بهترین حالت ممکن این است که نازل خروجی شیر یا همان سرشیر در بالای سینک و تقریبا در مرکز کاسه آن قرار گیرد.

قدم دوم: اندازه‌ی حفره‌های سینک را بسنجید

برای این که مطمئن شوید شیر جدیدتان با سینک فعلی متناسب خواهد بود، تعداد حفره‌های در دسترس سینک را بشمارید. اگر بخش‌های نصب شده در هنگام نصب سینک قبلی‌تان این کار را سخت می‌کنند، زیر سینک را نیز چک کنید. شیرهای آشپزخانه می‌توانند از یک تا پنج حفره را پر کنند و برخی مدل‌ها نیز با استفاده از درپوش‌های مخصوص و یا وسایل فرعی می‌توانند تعداد حفره‌های متفاوتی را پر کنند. حفره‌های فعلی ممکن است نیاز داشته باشند تا کاملاً پر یا بسته شوند که این به مدل و نحوه‌ی نصب شیر جدیدتان بستگی دارد.

برخی شیرها حتی می‌توانند در صورتی که سبک لوله‌کشی خانه‌ی شما اجازه دهد بر روی دیوار نصب شوند و در اینصورت دیگر نیازی به وجود سوراخ بر روی سینک برای نصب شیر نیست. مثلا شیرهای توکار آشپزخانه روی دیوار نصب میشوند.

همچنین دقت کنید که کنار بعضی از شیرهای آشپزخانه، شیرها یا لوله های مربوط به تصفیه آب هم قرار میگیرن. برای نصب شیرهای مربوط به آب تصفیه هم می بایست سوراخ مناسبی روی سینک ایجاد نمایید. سعی کنید برای این کار حتما از افراد متخصص که ابزار مناسب این کار را دارند استفاده کنید.

قدم سوم: مرکز شیرآلات را اندازه بگیرید

اگر نوع اتصال شیر فعلی شما بیشتر از یک حفره را اشغال می‌کند، فاصله‌ی مرکز حفره‌ی سمت چپی تا مرکز حفره‌ی سمت راست را اندازه بگیرید. برای مطمئن شدن از این که شیر جدیدتان با طرح ظرف‌شویی‌تان متناسب است اندازه‌ی آن نباید از حداقل اندازه‌ی مرکز شیرآلات ذکرشده در کاتالوگ شیر کمتر باشد.

دقت کنید که نوع سینک و تک لگن یا دو دولگنه بودن آن نیز میتواند در بررسی سایز و مشخصات شیر آشپزخانه مهم باشد. حتما این موضوع را هم در نظر بگیرید.

قدم چهارم: فضای اطراف را چک کنید

اگر شیرتان در مقابل دیوار قرار گرفته، فاصله را از مرکز هر حفره تا دیوار بسنجید تا بیشترین عمق قابل استفاده در شیر را پیدا کنید. اگر در بالای ظرف‌شویی‌تان پنجره یا کابینتی قرار دارد، ارتفاع را از مرکز حفره‌ها بسنجید تا حداکثر ارتفاع را به دست آورده و مطمئن شوید که شیر جدیدتان می‌تواند به راحتی در زیر آن قرار گیرد. برای پیدا کردن بهترین مقدار برآمدگی، فاصله‌ی میانه‌ی حفره تا میانه‌ی سینک را اندازه بگیرید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا مطمئن شوید که حتی اگر حفره‌ها در پشت لبه‌ی سینک هم قرار گرفته باشند، سرشیر به میانه‌ی سینک خواهد رسید و شستن ظروف را آسان‌تر خواهد کرد.

مواظب باشید که شیری انتخاب نکنید که ابعاد آن باعث بیرون ریختن تراوش های آب از سینک شود.

در انتخاب یک شیر مناسب برای فضای کاربری تان میتوانید روی کمک مشاوران تخصصی خود در راندماکس هم حساب کنید و با ما تماس بگیرید.

در پایان از شما دعوت میکنیم که بعضی از شیرهای آشپزخانه جذاب ارائه شده در راندماکس را از طریق این لینک مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *