از چه مانیتوری برای آینه هوشمند خود استفاده کنیم؟

radzad

radzad

مانیتوری که برای آینه هوشمند خود استفاده می‌کنید، نقش مهمی در کیفیت نهایی آن دارد. تقریباً هر مانیتوری برای یک آینه هوشمند مناسب و قابل‌استفاده است. بهتر است از مانیتوری استفاده کنید که مجهز به اتصال HDMI است، اما همان‌طور که جلوتر خواهید دید، این موضوع آنقدرها هم ضروری نیست.

آینه‌های هوشمند نیازمند مانیتورهای با کیفیت یا با وضوح و نرخ تازه‌سازی بالا نیستند. شما تنها به یک مانیتور ساده که تنها مجهز به چند ویژگی ابتدایی است، نیاز خواهید داشت.

استفاده از مانیتورهای قدیمی یا دست دوم

اگر می‌خواهید آینه هوشمندی کم‌هزینه بسازید، بهترین مانیتور، گزینه‌ای است که هیچ هزینه‌ای روی دستتان نگذارد. اگر یک مانیتور LCD قدیمی دارید که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از آن در آینه هوشمندتان استفاده نمایید.

بجای این‌که پولتان را برای خرید مانیتور جدید خرج کنید، بهتر است آن را صرف ویژگی‌های دیگر یا سخت افزار با کیفیت‌تر کنید.

دلیل دیگری که بهتر است از یک مانیتور ارزان استفاده کنید، این است که وقتی آن را در یک آینه هوشمند نصب می‌کنید، دیگر قابلیت استفاده از آن به‌عنوان یک مانیتور معمولی را ندارید. استفاده از مانیتور برای آینه هوشمند نیازمند برداشتن پوشش آن است.

این احتمال وجود دارد که برخی از گیره‌ها را حین برداشتن پوشش مانیتور بشکنید. از این رو، این یک تغییر دائمی در مانیتور محسوب می‌شود. برای آینه هوشمند خود یک مانیتور گران‌قیمت نخرید، سعی کنید یک مانیتور ارزان تهیه کنید.

مانیتور باید چه ابعادی داشته باشد؟

اندازه‌ی مانیتور مهم‌ترین چیزی است که هنگام ساخت آینه هوشمند باید آن را در نظر گرفت. در استفاده از مانیتور، دو انتخاب پیش روی شماست:

۱- می‌توانید آینه هوشمند را هم‌اندازه مانیتور خود بسازید. این یعنی اگر از یک مانیتور ۲۰ اینچی استفاده می‌کنید، آینه هوشمند شما نیز ۲۰ اینچی باید باشد. مزیت این روش این است که می‌توانید ماژول یا محتوای دلخواهتان را، در هر جایی که می‌خواهید، نمایش دهید.

۲- می‌توانید آینه هوشمند را بزرگ‌تر از اندازه مانیتور بسازید. به عنوان مثال، می‌توانید آینه‌تان را دو برابر اندازه مانیتور ساخته و آن را در یک طرف مانیتور قرار دهید.

با این روش، می‌توانید تمام محتوای دلخواهتان را روی نیمی از صفحه روی آینه هوشمند نمایش دهید و از بخش دیگر آینه به‌عنوان یک آینه معمولی استفاده کنید.

روش ۱ بهترین انتخاب برای آینه‌های هوشمند نسبتا کوچک است. ساختن آن‌ها آسان‌تر است و به نظر می‌رسد محتوا، تمام فضای آینه را پوشانده است. روش ۲ برای آینه‌های بزرگتر خیلی مناسب‌تر است. من از یک مانیتور ۲۱ اینچی برای آینه هوشمند ۵۵ در ۳۰ اینچی خود استفاده می‌کنم.

در حالی که مانیتور فقط بخش کوچکی از آینه را اشغال می‌کند، احساس می‌کنم فضای «هوشمند» بیشتری بر روی نمایشگر در اختیار من می‌گذارد.

اندازه مانیتوری که انتخاب می‌کنید، به بزرگی آینه شما بستگی دارد. اندازه آینه هوشمندتان عمدتاً به مکان قرارگیری آن وابسته است. در این باره، می‌توانید.

هنگامی‌که بدانید می‌خواهید آینه هوشمندتان کجا قرار بگیرد، می‌توانید اندازه مناسب را برای مانیتور خود انتخاب کنید.

مانیتور من به چه نوع اتصالی نیاز دارد؟

محبوب‌ترین راه برای راه‌اندازی یک آینه هوشمند، استفاده از رزبری پای (Raspberry Pi) است. رزبری پای مجهز به یک خروجی HDMI است. از این رو، اگر بودجه کافی برای خرید یک مانیتور با خروجی HDMI را دارید، با این رایانه، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

البته لازم است ذکر شود اگر مانیتور شما ورودی HDMI نداشته باشد هم احتمالا هم‌چنان خواهید توانست بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید، یک آداپتور کوچک برای تبدیل هر ورودی که مانیتور شما می‌پذیرد به HDMI است.

برای مثال، مانیتور قدیمی که من برای آینه هوشمند حمام بزرگم استفاده کردم، فاقد ورودی HDMI بود. در عوض، این مانیتور از ورودی‌های DVI-D و D-SUB برخوردار بود. تنها چیزی که نیاز داشتم، یک آداپتور mini-HDMI به DVI-D دو دلاری بود که از سایت eBay تهیه کردم و کارم با آن راه افتاد.

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که حتی اگر مانیتور شما ورودی HDMI ندارد، می‌توانید به‌راحتی یک آداپتور ارزان‌قیمت برای تبدیل HDMI به ورودی مانیتورتان، تهیه کنید.

مانیتور آینه هوشمند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

خوشبختانه اصلا نیاز نیست مانیتوری که در آینه هوشمند از آن استفاده می‌کنید، شیک و گران‌قیمت باشد. برای یک آینه هوشمند، نیازی به مانیتورهای گیمینگ با کیفیت ندارید. تهیه‌ی یک مانیتور 4K با کیفیت، با نرخ تازه‌سازی یا کنتراست بالا برای استفاده در آینه‌های هوشمند، بی‌معناست.

هنگامی که مانیتور را پشت آینه‌ی دوطرفه قرار می‌دهید، اکثر جزئیات سخت‌افزاری آن از بین می‌روند. یک آینه دوطرفه معمولی حدود ۷۰٪ نور را مسدود می‌کند، بنابراین یک مانیتور با امکانات بالا، پشت آینه اساساً مانند یک مانیتور ارزان عمل می‌کند.

تنها عواملی که در استفاده از مانیتور باید در نظر گرفت، عبارت‌اند از:

  • روشنایی:آیا مانیتور شما قابلیت تنظیم و بالا و پایین کردن روشنایی کلی صفحه را دارد یا خیر؟ اساساً همه‌ی مانیتورها این قابلیت را دارند، بنابراین نیازی نیست نگران آن باشید. تنظیم سطح روشنایی به شما این اجازه را می‌دهد که همواره مناسب‌ترین میزان روشنایی صفحه را بر روی مانیتورتان داشته باشید.
  • قابلیت Sleep/Standby:اگر می‌خواهید یک حسگر حرکتی تنظیم کنید که مانیتورتان را بسته به فعالیت در اتاق روشن/خاموش می‌کند، بهتر است به نحوه روشن و خاموش شدن مانیتور نیز دقت داشته باشید. شما مانیتوری باید تهیه کنید که پس از خاموش‌شدن صفحه‌اش، دوباره بتواند در صورت نیاز، به‌طور خودکار روشن شود
  • مصرف برق:مانیتور شما مقدار قابل‌توجهی انرژی مصرف می‌کند، مگر این‌که آن را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار در مواقعی که نیازی نیست، به حالت خواب (Sleep) درآید. گرچه اجرای مداوم آن هزینه‌ی برق زیادی ندارد، اما توصیه می‌شود از یک مانیتور کم مصرف استفاده کنید. بسیاری از مانیتورها دارای حالت کم‌مصرف (low-power) یا اکو (eco) برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند
  • حرارت:برخی مانیتورها در گذر زمان، گرمای زیادی تولید می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر پس از کار کردن طولانی، هم‌چنان در دمای مناسب باقی می‌مانند. در حالت ایده‌آل، مانیتور شما پس از استفاده‌ی مداوم نباید داغ شود

شاید بهتر باشد بسته به طراحی مانیتور خود، قاب آن را حذف کنید. با این کار، نمایشگر به آینه نزدیک شده و نتیجه بهتری به‌همراه خواهد داشت.

آیا می‌توانم از یک تلویزیون برای آینه هوشمند خود استفاده کنم؟

بله، می‌توانید از تلویزیون برای این کار استفاده کنید. هم‌چنین لازم است ذکر شود نیازی نیست تلویزیون شما لزوما 4K باشد یا هوشمند باشد. هر تلویزیون عادی با صفحه تخت نیز درون آینه هوشمند به‌خوبی کار می‌کند.

گرچه بهتر است از مانیتور استفاده کنید (همان‌طور که بعدا در موردش توضیح خواهیم داد)، با تلویزیون هم‌چنان قادر خواهید بود به نتایج قابل‌قبولی برسید.

حین استفاده از تلویزیون چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید، چراکه برخی از این ویژگی‌ها هنگام استفاده‌ی عادی از تلویزیون عالی هستند، اما هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان آینه هوشمند می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند:

  • حالت ذخیره انرژی (power-saving mode):برخی تلویزیون‌ها پس از گذشت یک دقیقه بدون فعالیت روی صفحه، به‌صورت خودکار، نورشان کم می‌شود. این برای یک آینه هوشمند اصلا مناسب نیست، چراکه می‌تواند محتوای یکسانی را برای ساعت‌ها، بدون اینکه شاهد تغییری روی صفحه باشید، نمایش دهد. دقت کنید که تلویزیونتان به شما این اجازه را بدهد که هر‌گونه حالت کم نور خودکار یا صرفه‌جویی در انرژی را در آن غیرفعال کنید. تصویر بالا حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف برق را در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی نشان می‌دهد
  • عرض تلویزیون:تلویزیون‌های قدیمی‌تر معمولاً حجیم هستند و این مسئله باعث می‌شود تا آینه هوشمند شما، کاملاً از دیوار فاصله بگیرد. تلویزیون‌های جدیدتر کاملاً باریک‌اند و به‌عنوان یک آینه هوشمند به‌خوبی کار می‌کنند
  • سوختگی صفحه‌نمایش (پیکسل سوختگی):آینه‌های هوشمند محتوای یکسانی را برای مدت زمان طولانی، بدون تغییر نمایش می‌دهند. در برخی از تلویزیون ها (به‌عنوان مثال: نمایشگرهای پلاسما)، این می‌تواند باعث ایجاد سوختگی نمایشگر شود، مخصوصا در مکان‌هایی که تصویر دائما روی صفحه‌نمایش اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از مانیتور به جای تلویزیون استفاده نمایید، چراکه برای مقابله با محتوای روی صفحه، بدون تغییر، طراحی شده‌اند
  • نورپردازی دینامیک:برخی از تلویزیون‌ها هنگامی که محتوای کمی روی صفحه نمایش داده می‌شود، نور صفحه نمایش را کم می‌کنند. ممکن است هنگام تماشای یک فیلم، متوجه شوید که روشنایی تیتراژ پایانی بسته به مقدار متن روی صفحه تغییر کند. هنگام استفاده‌ی عادی از تلویزیون این مسئله خیلی به چشم نمی‌خورد، اما می‌تواند حین استفاده از آینه هوشمند آزاردهنده باشد. اکثر تلویزیون‌های مدرن به شما امکان غیرفعال‌سازی این ویژگی را می‌دهند
  • یکنواختی رنگ مشکی:برخی از تلویزیون‌ها از سطوح مشکی قابل‌قبولی برخوردار نیستند. ممکن است هنگام تماشای تلویزیون به طور معمول متوجه این موضوع که رنگ مشکی روی صفحه، سیاه مطلق نیست، نباشید. اما این موضوع در یک آینه هوشمند می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند؛ به‌خصوص اگر از تلویزیون تنها در بخشی از منطقه آینه هوشمند استفاده گردد.

آیا می‌توانم از یک تبلت برای آینه هوشمند خود استفاده کنم؟

بله، تبلت‌ها در آینه‌های هوشمند بسیار خوب عمل می‌کنند. تعداد زیادی برنامه مخصوص آینه‌های هوشمند وجود دارند که می‌توانید همین الان آن‌ها را روی تبلت‌تان نصب کنید و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها در آینه‌های هوشمند را آزمایش کنید.

تبلت‌ها زمانی‌که می‌خواهید یک آینه هوشمند کوچک روی یک پایه داشته باشید، یا وقتی می‌خواهید آن‌ را روی دیوار آویزان کنید، خوب کار می‌کنند. وزن کم تبلت، نصب آینه هوشمند به دیوار را آسان می‌کند.

بسته به نحوه‌ی ساخت آینه هوشمندتان، ممکن است بتوانید حتی عملکرد لمسی تبلت را نیز حفظ کرده و آینه هوشمند خود را به یک آینه هوشمند لمسی تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *