به هنگام خرید شیر چشمی آشپزخانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

radzad

radzad

از شیرهای چشمی اغلب در آشپزخانه‌های تجاری و سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده می‌شود تا به صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش انتشار میکروب‌ها از یک شخص به شخص دیگر کمک کند. اکنون با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید این ویژگی را در خانه خود داشته باشید.

درست مانند شیر آب‌هایی که در فضاهای عمومی پیدا می‌شوند، آن‌هایی که در خانه خود نصب می‌کنید نیز می‌توانند به کاهش انتشار میکروب‌ها کمک کنند. این امر به ویژه در آشپزخانه هنگام کار با مواردی مانند مرغ خام و گوشت قرمز بسیار مفید است. با لمس نکردن دستگیره‌ها برای شستن دست‌ها، احتمال تماس سایر اعضای خانواده با باکتری E. coli یا سالمونلا را کاهش می‌دهید.

وقتی غذا تمام شد، دیگر نیازی به تمیز کردن شیر آب نیست. زیرا که فناوری بدون لمس باعث کاهش آلودگی و صرفه جویی در وقت می‌شود. (یادم باشه هر چه سریع‌تر شیر آب چشمی برای بچه‌ها نصب کنم!)

قبل از اینکه بدانیم هنگام انتخاب شیرهای لمسی برای خانه شما چه مواردی را باید در نظر بگیریم، در اینجا برخی از مزایا ذکر شده است:

  • به روزرسانی و پیشرفت به حساب می‌آید و ممکن است ارزش ملک شما را افزایش دهد.
  • بدون نیاز به لمس، هنگامی که دستانتان پر یا کثیف باشد، بسیار مفید است.
  • گسترش میکروب و باکتری را کاهش می‌دهد.
  • زمان تمیز کردن را کاهش می‌دهد.
  • باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی می‌شود، در مقایسه با شیرهای سنتی تا 70٪ در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند.
  • سازگار با ADA و برای افراد دارای معلولیت مفید است.

در ادامه توجه شما رو به دیدن ویدئویی که توسط کارشناسان راندماس در این باره تولید شده جلب میکنیم.

پخش ویدیو

نکاتی که باید هنگام انتخاب شیر آب چشمی برای آشپزخانه یا حمام خود در نظر بگیرید در ادامه آورده شده است.

1. فعال کردن شیر آب

مانند شیر آب در سرویس‌های بهداشتی عمومی، موارد خانگی نیز دارای سنسور حرکتی هستند. هرچه تعداد سنسورهای آن بیشتر باشد، سریع‌تر فعال می‌شود.

آیا تا به حال در دستشویی عمومی بوده‌اید که وقتی دستان خود را زیر شیر آب قرار می‌دهید کار نمی‌کند و باید دستان خود را با عصبانیت تکان دهید؟

از آنجا که احتمالاً نمی‌خواهید مشکلات یکسانی را در خانه خود تجربه کنید، یافتن شیر آب با سنسورهای چند منظوره به نفع شما است. وقتی دست یا ظرف خود را زیر حسگر تکان می‌دهید باید بلافاصله شیر آب فعال شود. با این حال، شما نمی‌خواهید این حسگر آن‌قدر حساس باشد که تنها ورود به اتاق باعث تحریک آن شود.

پرسش: چگونه شیر آب چشمی را انتخاب کنم که مجبور نباشم فقط برای روشن شدن آب دستانم را با عصبانیت تکان دهم؟

برای یافتن بهترین شیر آب چشمی، وقت بگذارید و نظرات دیگران را بررسی کنید. همچنین به تعداد سنسورها، دقت و حساسیت آن‌ها نیز توجه کنید.

پرسش: کمک، شیر آب من داره دیوونه‌بازی در میاره!

  1. سنسور را بررسی کنید. ممکن است دقیق نصب نشده باشد یا بر روی فاصله بهینه تنظیم نشده باشد.
  2. سنسور را تمیز کنید. برای از بین بردن کف صابون، آب سخت، چربی و گرد و غبار باید مرتباً تمیز شود.
  3. باتری را تعویض کنید (در صورت وجود).
  4. شیر آب را دوباره تنظیم کنید. برای نحوه انجام این کار، دستورالعمل‌های ساخت و مدل خود را بررسی کنید. (توجه: همه شیرهای شیر دکمه تنظیم مجدد ندارند.)
  5. اگر باز هم جواب نداد، با تعمیرکار تماس بگیرید.

2. منبع تغذیه شیر آب

سنسورهای شیر آب شما برای عملکرد به منبع تغذیه نیاز دارند. در حال حاضر، چندین گزینه وجود دارد:

  • انرژی باتری
  • به پریز یا سیم‌کشی وصل شده باشد.
  • انرژی خورشیدی
  • توربین‌های آبی

انرژی باتری: شیر آب‌هایی که از طریق باتری کار می‌کنند معمولاً قیمت کم‌تری دارند. با این حال، شما همچنین باید هزینه تعویض باتری را نیز در نظر بگیرید. بسته به نحوه استفاده از شیر آب، ممکن است مجبور شوید ماهانه چندین بار باتری را عوض کنید.

اگر شما تصمیم به خرید این مدل شیر آب را دارید، بهتر است از باتری‌های قابل شارژ استفاده کنید. و به علاوه در هزینه هم کاهش چشمگیری خواهید دید.

پریز برق یا سیم‌کشی:

گزینه دیگر خرید شیرآب است که می‌تواند سیم‌کشی مستقیم داشته باشد یا به پریز برق وصل شود. اگر زباله دانی داشته باشید، ممکن است از قبل پریز مناسب داشته باشید که شیر آب بتواند به آن وصل شود. با این حال، اگر در نزدیکی یا زیر سینک خود پریز برق ندارید، شاید بتوانید یک پریز اضافه کنید.

انرژی خورشیدی:

نور خورشید یا حتی نور مصنوعی از طریق حسگر وارد می‌شود و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. بیشتر شیرهای خورشیدی هنوز به باتری به عنوان منبع تغذیه پشتیبان نیاز دارند. شرایط نوری و دفعات استفاده، میزان استفاده از نسخه پشتیبان باتری را تغییر می‌دهد. از آنجا که منبع اصلی انرژی شیر آب نور است، نیازی به تعویض باتری به صورت مکرر ندارد.

توربین:

شیر آب که از نیروی آب جاری تأمین می‌شود! به طور دقیق‌تر، آب جاری توربین را می‌چرخاند و جریان الکتریکی ایجاد می‌کند. انرژی ایجاد شده شیر آب را به کار می‌اندازد و باتری پشتیبان را شارژ می‌کند. این امر به طور قابل توجهی نیاز به تعویض باتری را کاهش می‌دهد. در واقع در یک سرویس بهداشتی شلوغ، شیر آب با توربین ممکن است هرگز از باتری پشتیبان استفاده نکند.

سوال: اگر برق کل خانه قطع شود چطور؟

اغلب شیر آب‌های چشمی حالت پشتیبانی باتری دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد حتی در طول قطعی برق هم کار کنند.

پرسش: آیا برای نصب شیر آب نیاز به لوله‌کش و برق‌کار داریم؟

 بستگی دارد. اما در 99 درصد مواقع، لوله‌کش می‌تواند قطعات لوله‌کشی را که به منبع تغذیه نیاز دارند نصب کند، مانند دستگاه دفع پسماند یا شیر آب چشمی.

3. مواد و جنس شیرهای آب و جلوه نهایی

قسمت‌های داخلی شیرهای آب از مواد مختلفی ساخته شده است. معمولاً مدل‌های ارزان قیمت از جنس روی و مدل‌های گران قیمت برنجی هستند.

برای بهبود ظاهر و دوام، شیر آب اغلب با روکش پوشانده می‌شود – برای مثال کروم، نیکل، ضد زنگ، مس یا برنز. خوشبختانه، شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب، متناسب با سبک و دکوراسیون شخصی خود دارید.

وقتی نوبت به خرید شیر آب می‌رسد، چه شیرآلات سنتی باشد و چه چشمی، مارک قابل اعتمادی را برگزینید! اگر دلتان دردسر می‌خواهد، یک شیر آب بدون نام و ناآشنا بخرید. آن‌ها اغلب با مواد ارزان قیمت ساخته می‌شوند و قطعات تعویض آن‌ها نیز سخت پیدا می‌شود یا اصلا وجود ندارد. کلیه شیرهای چشمی راندماکس از برندهای معتبری هستند.

سوال: شیرهای ضد زنگ در مقابل شیرهای اثر انگشت دار، آیا ارزشش را دارند؟

 یکی از نکات مهم در مورد داشتن شیر آب چشمی این است که شما نگران اثر انگشت به جا مانده بر روی سطح شیر خود نباشید. اگر شما همیشه شیر آبی براق می‌خواستید اما هرگز آن را خریداری نکرده‌اید زیرا نمی‌خواستید آن را تمیز کنید، اکنون فرصتی عالی برای تهیه شیر آب آرزوهایتان را دارید.

سوال: چه نوع شیر آبی را باید خریداری کنم؟

 چه شیر آبی سنتی باشد، چه یک شیر لمسی، یا یک شیر چشمی، ما شیرهای برنجی مستحکم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آنها بیش‌رین دوام را خواهند داشت و به مراقبت و نگهداری کمتری نیز احتیاج دارند.

4. سه ویژگی‌های اضافی مانند زنگ و سوت

نکته جالب در مورد فناوری این است که اکنون گزینه شیرهای آب با ویژگی‌های اضافی مانند LED و فعال سازی صدا را در اختیار شما قرار داده است.

LED

در قطعات لوله‌کشی LED در داخل خانه از شیر آب تا سر دوش، افزایش قابل توجهی مشاهده شده است.
شیر آب با چراغ! آن‌ها چشم‌نواز و امروزی هستند. آیا می‌دانید آن‌ها می‌توانند وسیله ایمنی نیز باشند؟ در بسیاری از مدل‌ها، رنگ بر اساس درجه حرارت آب تغییر می‌کند. حتی برخی از آن‌ها چراغ چشمک زن را روشن می‌کنند تا هنگام گرم شدن آب به شما هشدار دهند. احتیاط: این وسیله ایمنی ضد حماقت نیست.

سوال: چراغ‌های لوله‌کشی LED برای تأمین انرژی خود به چه منبع نیرویی نیاز دارند؟

 در حال حاضر اکثر مدل‌ها از توربین آبی بهره می‌برند.

سوال: چگونه می‌توانم بچه‌هایم را وادار کنم بدون اینکه از آن‌ها بخواهم، دست‌هایشان را بشویند؟

 نصب شیر آب ال ای دی ممکن است جواب شما باشد!

فعال‌سازی صدا

شیر آب شما هوشمند شده است. برای شیرهای کنترل صوتی، آن را به یک دستگاه خانگی مانند دستیار Google ، Amazon Alexa یا Siri اپل وصل کنید. برخی از برنامه‌ها همچنین به مرور زمان میزان مصرف آب را کنترل می‌کنند.

گفتن “شیر آب را روشن کن” بسیار راحت است، به خصوص هنگامی که دستان شما پر است.

یکی از بهترین قسمت‌ها – اندازه‌گیری توسط صدا ! نیازی به یافتن فنجان اندازه‌گیری مناسب نیست – «1 لیتر آب به من بدهید.» تمام.

سوال: آیا شما شیرهای صوتی را توصیه می‌کنید؟

 در حالی که این ویژگی‌ها جالب هستند و به خانه شما حس امروزی بودن می‌بخشند، به خاطر داشته باشید که این شیرهای آب معمولاً گران‌ترند و هنوز هم تولیدکنندگان نیاز به تست و ارتقا محصول خود دارند. به همین دلیل، راندماکس در حال حاضر شیر آب صوتی را توصیه نمی‌کند، اما می‌تواند برای اشخاص معلول مفید باشد.

مناسب‌ترین شیرهای چشمی

هنگام انتخاب شیر چشمی برای آشپزخانه یا سرویس خود، این 4 مورد را در نظر داشته باشید:

  • فعال کردن شیر آب
  • منبع تغذیه شیر آب
  • مواد و جنس شیر آب
  • امکانات اضافی

انتخاب نهایی به اولویت شخصی و بودجه شما برمی گردد. با این تعداد گزینه‌ها، باید بتوانید مدل مناسب خود را پیدا کنید.

مانند هر قطعه لوله‌کشی دیگر، شما باید مطمئن شوید که به درستی نصب شده است تا ضمانت، سوءعملکرد یا نشتی را باطل نکند. اگر خودتان نمیتوانید نصب کنید، یک لوله‌کش حرفه‌ای و با تجربه را برای نصب شیرهای چشمی خود استخدام کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *