خانه هوشمند چیست و شما چرا باید آنها را بخواهید؟

radzad

radzad

اگر می‌خواهید خانه خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنید، این پست سرآغاز خوبی برای این مسیر است. خانه هوشمند چیست؟ این پرسش به ظاهر ساده، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید، پاسخ‌های بسیار گوناگونی در پی خواهد داشت.بطور مختصر لُب مطلب این است که، «خانه هوشمند» سکونتگاهی مجهز به تعدادی از دستگاه‌ها است که کارهایی که معمولاً توسط انسان انجام می‌شوند را خودکار یا اتوماتیک انجام می‌دهد. بعضی از این دستگاه‌ها در خود ساختمان یا سازه تعبیه شده‌اند و برخی نیز بعدها افزوده شده‌اند و صاحبخانه‌ها، این دستگاه‌ها را با اپلیکیشن‌ها، دستورات صوتی، اتوماسیون یا با استفاده از هوش مصنوعی راه اندازی می‌کنند.

برای بعضی از صاحبخانه‌ها‌، تبدیل منازل خود به خانه‌های هوشمند می‌تواند به سادگی خرید یک سیستم صوتی کنترلی باشد. برای برخی دیگر، اینکار می‌تواند شامل اتصال چندین محصول مختلف از جمله اسپیکرهای هوشمند، دوربین‌ها، رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، سیستم‌های امنیتی، لوازم برقی خانگی و غیره باشد.

چرا من باید یک خانه هوشمند داشته باشم؟

حالا که توضیح دادیم خانه هوشمند چیست، چرا شما می‌بایست خانه خود را با محصولات خانگی هوشمند یا متصل به اینترنت راه اندازی کنید؟

1. صرفه جویی در انرژی (و پول)

برای بسیاری از افراد، محرک اصلی و عامل تعیین کننده جهت ساخت یک خانه هوشمند، در واقع پتانسیل صرفه‌جویی در انرژی و پول با استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سیستم‌های تهویه مطبوع(کولر) اتوماتیک است. ترموستات‌های هوشمند، مانند ترموستات‌های ساخته شده توسط شرکت‌های مختلف مجموعه‌ی آلفابت(کمپانی گوگل) به سرعت و با دقت، میزان گرمایش و سرمایش خانه را اتوماسیون کرده و به صورت خودکار در می‌آورند. اینکار معمولاً باعث کمتر شدم مبلغ قبض برق صاحبان این چنین خانه‌هایی می‌شود. سایر محصولات مانند لامپ‌ها و لوازم خانگی متصل به سامانه هوشمند می‌توانند با خاموش کردن لامپ در هنگامی که از آنها استفاده نمی‌شود، انرژی کمتری را مصرف کنند. این نوع محصولات باید در بالای فهرست خرید لوازم خانگی هوشمند هر فردی قرار بگیرند.

2. ساده‌تر کردن زندگی

راحتی و آسایش امری بسیار مهم و کلیدی است. همه ما سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد به راحتی و آسایش برسیم، بنابراین واضح است که این دلیل هم یکی از دلایل اصلی برای داشتن یک خانه هوشمند است. شما می‌توانید با گرفتن چیزهایی به سادگی لامپ‌های هوشمند شروع به هوشمندسازی خانه خود کنید. این لامپ‌ها می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین بُعد مسافتی، سنسورهای تشخیصی یا حتی جداول زمانی ساده، روشن/ خاموش شوند.

3. ایمنی و امنیت

در حالیکه شما می‌توانید برای محافظت از خانه خود، سیستم‌های هشداردهنده را خریداری کنید، خانه‌های هوشمند قادرند حتی امنیت بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورند. لامپ‌های متصل به اینترنت، دوربین‌ها و حتی زنگ درها می‌توانند به ایمن‌تر شدن خانه شما کمک کنند. اگر شما در منزل تنها هستید و کسی ساختمان شما را حسابی دید میزند تا ببیند آیا می‌تواند وارد خانه شود یا نه، داشتن چنین دستگاه‌هایی می‌تواند او را بترساند.


4. انجام کارهای روزمره خانه

اگر می‌خواهید از بعضی از کارهای خسته‌کننده‌ی مربوط به مراقبت و نگهداری از خانه خلاص شوید، این دستگاه‌های یکپارچه و خودکار، شما را در این خواسته نیز مساعدت خواهند کرد. بارزترین دستگاه در واقع جاروبرقی رباتی آی روبات مدل iRobot Roomba در کنار محصولات مشابه است. به هرطریق، لوازم برقی خانه می‌توانند با عملکردهای خانه هوشمند نیز همراه و توأم باشند. ماشین لباسشویی را تصور کنید که به طور خودکار چرخه شستشو را شروع می‌کند، یا یخچالی که وقتی استنباط می‌کند که شیر داخل یخچال کم است، به‌صورت آنلاین شیر سفارش می‌دهد.

5. خانه خود را سرگرم‌کننده‌تر کنید

اگر جایی برای استراحت و خوش‌گذرانی در خانه هوشمند وجود نداشته باشد، پس خانه هوشمند به چه دردی می‌خورد؟ این فناوری می‌تواند همچنین شما را به شیوه‌های جدید و هیجان انگیزی سرگرم و مطلع از امور کند. بلندگوهای کنترلی در ترکیب و همگام سازی با دستیارهای دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانند موسیقی پخش کنند، اخبار و نتایج ورزشی را اعلام کنند و حتی می‌توانند به شما در کنترل سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت نیز کمک کنند. دستگاه‌های متصل به اینترنت همچنین می‌توانند یک فیلم خوب برای تماشا کردن شما پیدا کنند، خواه در خانه باشید یا در یک سالن واقعی سینما.

اولین محصولات هوشمند خانگی خود را تجربه کنید

هزاران محصول وجود دارند که می‌توانند به هوشمندتر کردن خانه شما کمک کنند. ما برای کمک به پیش قدم شدن شما در این راه، لیستی از تنها پنج محصول را تهیه کرده‌ایم که فکر می‌کنیم برای شروع ماجراجویی شما در دنیای هیجان انگیز خانه‌های هوشمند عالی باشند.

1. برای خود یک اسپیکر هوشمند بگیرید

شما می‌توانید انواع فراوانی از اسپیکرهای هوشمند را بیابید که محبوب‌ترین آنها دارای افزونه‌ای به نام دستیار صوتی گوگل یا دستیار دیجیتالی الِکسای آمازون هستند. بعضی از آنها می‌توانند بسیار پیچیده باشند، بنابراین ما معتقدیم بهترین گزینه، استفاده از یکی از اسپیکرهای هوشمند کوچکتر و مقرون به صرفه‌تر است. این گزینه همچنین می‌تواند دستیار صوتی آمازون مدل Echo Dot یا اسپیکرهای هوشمند گوگل نِست مینی باشد.

2. راه را با لامپ‌های هوشمند روشن کنید

احتمالاً لامپ‌های هوشمند جزو اولین خریدهای بیشتر کاربران هستند. ما لامپ‌های هوشمند مدل Philips Hue را پیشنهاد می‌کنیم زیرا آنها تقریباً در همه جا به وفور در دسترس هستند، و هنگامیکه برای اولین بار پل و وسایل مداری اولین لامپ‌ها را می‌خرید، خیلی هم گران در نمی‌آیند.

3. با ترموستات هوشمند نِست سری Learning وضعیت هوای خانه خود را کنترل کنید

پیشگام سیستم‌های گرمایشی متصل به اینترنت، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ آلفابت، ترموستات هوشمندی ایجاد کرده است که خانه شما را به طور خودکار با دمایی که دوست دارید تنظیم و درجه‌بندى می‌کند. همچنین می‌تواند به دستورات صوتی اسپیکر هوشمند گوگل هوم و دستیار صوتی مدل آمازون اکو پاسخ دهد.

4. با زنگ هوشمند درب ببینید چه کسی پشت در است؟!

زنگ‌های هوشمند درب با نام Ring Video Doorbell همگی انواع قابل اطمینانی در بازار آیفون تصویری محسوب می‌شوند. آخرین مدل این برند سری Ring Doorbell 4 است. این مدل وضوح فول اچ دی، باتری با قابلیت شارژ سریع و فیلمبرداری چهار ثانیه‌ای رنگی برای ثبت لحظات مهم قبل از زدن زنگ درب را ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید برای زنگ‌های سیمی فعلی درب منزل خود، زنگ هوشمند ارزان‌تری از سری‌های مختلف Ring Video Doorbell را خریداری کنید. ممکن است سایر گزینه‌ها هم، برای خانه‌های مبتنی بر گوگل یا برای جماعتی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهند بهتر باشند.

5. خانه هوشمند خود را متمرکز نمایید

اگر می‌خواهید یک روتر مرکزی داشته باشید که همه دستگاه‌های هوشمند شما را به هم متصل کند، با روتر سامسونگ SmartThings Hub به مشکل برنخواهید خورد. این مودم تقریباً از تمام پروتکل‌های بی‌سیم(وایرلس)، به همراه فرمان‌های صوتی الکسا و دستیار صوتی گوگل و موارد دیگر، برای اتوماسیون بی دردسر خانگی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *