مجیک میرور (MagicMirror) در آینه های هوشمند چیست؟

radzad

radzad

اگر به خرید آینه هوشمند خود فکر می کنید، احتمالا به نام «مجیک میرور» (Magic Mirror) برخورد کرده‌اید. بیایید نگاهی بیندازیم به این که مجیک میرور چیست و چگونه از آن در آینه هوشمند شما استفاده می‌شود.

مجیک میرور (که به‌صورت MagicMirror² نوشته می‌شود) یک نرم‌افزار متن‌باز است که برای مدیریت قابلیت‌ها درون آینه هوشمند شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارکرد اصلی مجیک میرور در آینه‌های هوشمند را مانند عملکرد مغز در بدن انسان در نظر بگیرید. مجیک میرور به‌لطف ماژول‌هایی که افراد شخص ثالث آن را توسعه داده‌اند، محبوب ترین گزینه برای اجرا در آینه هوشمندتان به شمار می‌رود، گرچه گزینه‌های نرم‌افزاری دیگری نیز وجود دارد.

استفاده از مجیک میرور رایگان است و اجتماع بزرگی از آینه‌سازان هوشمند، طرفدارش هستند.

 

مجیک میرور چه کاری می‌‌تواند انجام دهد؟

مجیک میرور ماژولار (ساختارپذیر و قابل‌تنظیم به حالت‌های مختلف) است، یعنی هر ویژگی خاصی را که می‌خواهید در آینه هوشمندتان وجود داشته باشد را خودتان انتخاب می‌کنید.

صدها ماژول مختلف، که به‌راحتی در آینه هوشمند شما نصب می‌شوند، برای این کار وجود دارد. در اینجا چند نمونه از ماژول‌های محبوب آورده شده است:

  • گزارش وضعیت آب و هوا: با استفاده از این قابلیت، می‌توانید پیش‌بینی وضعیت آب و هوای محلی خود را مشاهده کنید
  • اخبار محلی: این ویژگی گزیده عناوین خبری را بر اساس موضوعات مورد علاقه شما نمایش می‌دهد
  • الکسا (Alexa): با یکپارچه‌سازی و ادغام دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا، فرمان‌های صوتی را به آینه هوشمندتان اضافه کنید
  • تشخیص چهره: محتوای درون هوشمند خود را بر اساس افرادی که وارد اتاق می‌شوند شخصی‌سازی کنید
  • تقویم: با این ویژگی می‌توانید تقویم و برنامه‌ی قرار ملاقات‌های آینده خود را مشاهده نمایید
  • ایجاد لیست: فهرست خرید یا کارهای روزانه‌تان روی آینه‌های هوشمند قابل‌نمایش هستند

تعداد زیادی ماژول دیگر برای این دسته از آینه‌ها وجود دارند و اگر کمی دانش برنامه‌نویسی داشته باشید، می‌توانید ماژول‌های سفارشی خودتان را نیز ایجاد کنید. اضافه کردن ماژول‌ها به آینه هوشمند خود بدون دانستن کدنویسی، همان‌طور که در سرتاسر این وب‌سایت مشاهده خواهید کرد، بسیار آسان است.

در اینجا نمایی نزدیک از آینه هوشمند من در حال اجرای مجیک میرور را مشاهده می‌کنید:

گرچه من تصمیم گرفته‌ام تا تنها چند ماژول اصلی روی آینه هوشمندم نمایش داده شود، شما می‌توانید آینه هوشمندتان را به‌طور کامل شخصی‌سازی کنید تا هر تعداد ماژولی که دوست دارید روی آن نمایش داده شود.

اجرای مجیک میرور روی رایانه‌های رزبری پای

اکثر سازه‌های آینه هوشمند از یک رایانه تک-برد رزبری پای (Raspberry Pi) برای اجرای نرم‌افزار استفاده می‌کنند. اگر قبلاً از رزبری پای استفاده نکرده اید، آن را رایانه‌ای بسیار کوچک در ابعاد یک کارت خرید اعتباری در نظر بگیرید.

یک رایانه شخصی برای اجرای نرم‌افزارها از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کند، در حالی که رزبری پای سیستم‌عامل خاص خود را دارد. این مسئله با جزئیات بیشتر در سایر مقالات، مطرح شده است.

نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که مجیک میرور،‌ نرم‌افزاری است که شما روی رزبری پای، نصب و اجرا می‌کنید. نصب نرم‌افزار مجیک میرور فوق‌العاده آسان است و هر زمان که روی رزبری پای راه‌اندازی و مستقر شود، می‌توانید ویژگی‌های آینه هوشمندتان را از طریق آن، شخصی‌سازی کنید.

سایر گزینه‌های جایگزین مجیک میرور

گرچه از بین نرم‌افزارهای قابل استفاده در آینه‌های هوشمند، مجیک میرور محبوب‌ترین گزینه به شمار می‌رود، اما تنها انتخاب پیش روی شما نیست. اگر قصد دارید با تبلت قدیمی‌تان یک آینه هوشمند بسازید، شاید استفاده از سیستم‌عامل اندروید به‌صرفه‌تر از انتخاب رایانه رزبری پای باشد.

عبارت‌های “Magic Mirror” یا “Smart Mirror” را در فروشگاه گوگل پلی جستجو کنید تا با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های متنوع روبه‌رو شوید که به‌منظور استفاده در آینه‌های هوشمند، طراحی شده‌اند.

اگرچه ویژگی‌های آن‌ها به اندازه مجیک میرور گوناگون و متعدد نیست، اما اگر به‌دنبال یک آینه هوشمند ساده هستید، ممکن است انتخاب مناسبی برایتان به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید:

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *